توسعه چوگان در بین نیروهای مسلح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛

دهخدایی: با مشارکت مردم، نهادها و ارگان‌ها، چوگان را در کشور فعال‌تر می‌کنیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۳:۵۹:۱۰
کد خبر: ۶۶۳۵۱۶
دهخدایی: با مشارکت مردم، نهادها و ارگان‌ها، چوگان را در کشور فعال‌تر می‌کنیم
رئیس فدراسیون چوگان گفت: زمین بازی و اسب، از مهمترین ارکان بازی چوگان می باشد و بنابراین نبود تعداد کافی اسب چوگان باز از مهمترین موانع توسعه این ورزش در کشورمان به شمار می رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حجت اله دهخدایی، رئیس فدراسیون چوگان، با اشاره به حضور بخش ها و نهادهای مختلف به منظور احیای فراگیر ورزش فراملی ایران اظهارکرد: در نخستین گام، توسعه چوگان در بین نیروهای مسلح از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که نهادهای نظامی و انتظامی در ایران دارای زیرساخت های مناسب و پرسنل و کادر آشنا به فنون سوارکاری هستند که البته با مساعدت رئیس وقت ستاد مشترک نیروهای مسلح  در ابلاغ دستوری مبنی بر توسعه ورزش چوگان در کلیه سطوح نیروهای مسلح  و پس از تاکید مقام معظم رهبری در احیای ورزش ملی ایرانیان، این مهم با سرعت بیشتری همراه شده است.

وی افزود: البته هم اکنون بازی چوگان در بین پرسنل  نیروی زمینی ارتش و سپاه در حال تمرین و آموزش است و پرسنل نیروی زمینی ناجا نیز در فرایند آموزشی به سر می برند. اما با این حال ما قصد داریم فعالیت آموزشی را پس از اخذ نتایج مطلوب در پایتخت، به استان های دیگر هم بسط و گسترش دهیم تا شاهد افزایش جمعیت چوگان بازان کشور باشیم.

رئیس فدراسیون چوگان، حضور بخش خصوصی بویژه در چرخه تولید اسب را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: زمین بازی و اسب، از مهمترین ارکان بازی چوگان می باشد و بنابراین نبود تعداد کافی اسب چوگان باز از مهمترین موانع توسعه این ورزش در کشورمان به شمار می رود و در این بین لازم است با اعلام حمایت همه جانبه از بخش خصوصی، صنعت پرورش اسب چوگان را در کشوربیش از پیش فعال نمود.

دهخدایی در پایان گفت: به کلیه علاقمندان و فعالان بخش خصوصی این اطمینان را می دهیم که فدراسیون چوگان با تمام بضاعت از کلیه طرح های اصلی و جنبی مرتبط با توسعه چوگان حمایت می کند و این آمادگی را دارد در کلیه سطوح کارشناسی فنی و اجرایی، مشاوره لازم را به دست اندرکاران وعلاقمندان چوگان بویژه فعالان صنعت پرورش اسب ارائه دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز