اولین نمایشگاه ورزشی تجهیزات ورزشی نیز افتتاح شد؛

امیر حسینی: می‌خواهیم مسابقات ورزش‌های رزمی کارگران را ثبت جهانی کنیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۵:۲۸:۳۸
کد خبر: ۶۶۳۵۸۹
امیر حسینی: می‌خواهیم مسابقات ورزش‌های رزمی کارگران را ثبت جهانی کنیم
رییس فدراسیون ورزش‌های کارگری، گفت: با برگزاری این تورنمنت بتوانیم مسابقه‌های ورزش‌های رزمی کارگران را ثبت جهانی کنیم تا امکان شرکت در مسابقه‌های جهانی ۲۰۱۹ اسپانیا را فراهم کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سید امیر حسینی در نشست خبری درباره برگزاری نخستین دوره مسابقه‌های قهرمانی ورزش‌های رزمی کارگران جهان گفت: برای برگزاری این مسابقه‌ها که ۱۷ تا ۱۹ اسفندماه در سالن هندبال آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد از ۲۰ کشور دعوت به عمل آوردیم که پیش‌بینی ما این است که حداقل ۱۰ کشور برای شرکت در این رقابت‌ها آمادگی خود را به صورت رسمی اعلام کنند.

وی گفت: هدف ما از برگزاری مسابقه‌های قهرمانی ورزش‌های رزمی کارگران دستیابی به جامعه سلامت‌محور در قالب رویدادهای بین‌المللی است. ما در سال گذشته ۴۳ رویداد بین‌المللی با حضور ۴ هزار ورزش برگزار کردیم که دستاورد این رقابت‌ها کسب ۱۵۰ مدال بود. بنابراین سعی داریم با افزایش تعداد رشته‌های ورزش کارگری به تعداد مدال‌های خود در سطح جهان ارتقا دهیم.

امیرحسینی اضافه کرد: این رقابت‌ها که با تلاش انجمن‌های ورزشی کارگران و با حمایت کمیته ملی المپیک، وزارت راه و تعاون، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون هندبال است سعی داریم با برگزاری این تورنمنت بتوانیم مسابقه‌های ورزش‌های رزمی کارگران را ثبت جهانی کنیم تا امکان شرکت در مسابقه‌های جهانی ۲۰۱۹ اسپانیا را فراهم کنیم. بدون شک اگر در این رقابت‌ها حتی ۶ کشور حضور داشته باشند ما می‌توانیم این شرایط را فراهم کنیم تا در مسابقه‌های جهانی اسپانیا ورزش رزمی کارگران را نیز در جهان مطرح کنیم.

رییس فدراسیون ورزش کارگری یادآور شد: در حال حاضر ما ۵ میلیون ورزشکار کارگری داریم که در رشته رزمی درگیر هستند و ما می‌توانیم از این تعداد شرایط خوبی را در این رشته فراهم کنیم. امسال ما سال موفقیت‌آمیزی داشتیم و توانستیم به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنیم.

او  تاکید کرد: زمانی که میزبانی اولین دوره مسابقه‌های قهرمانی ورزش‌های رزمی کارگران را به فدراسیون جهانی پیشنهاد کردیم فدراسیون جهانی بدون هیچ گونه مخالفتی موافقت خود را اعلام کرد. این مسابقه‌ها تحت نظارت فدراسیون جهانی برگزار می‌شود و فرصت بسیار خوبی برای توسعه ورزش کارگری در سطح بین‌الملل است.

او ادامه داد: فدراسیون ورزش کارگری در حال حاضر ۳۱ هیات ورزشی فعال، ۳۵ انجمن ورزشی در سراسر کشور دارد و بیش از ۵۰ رشته ورزشی را تحت پوشش دارد. ما این توانایی را داریم که بیش از ۱۰ هزار تشکل در قالب انجمن‌های ورزشی شکل دهیم بنابراین من تصور می‌کنم برگزاری این رویداد که با همکاری اکثر نهادهای کشور برگزار می‌شود، در جهت ارتقای ورزش کارگری و مطرح شدن آن در سطح ملی و بین‌المللی بسیار موثر خواهد بود.

امیرحسینی همچنین گفت: در خلال برگزاری این نشست، اولین نمایشگاه ورزشی تجهیزات ورزشی نیز افتتاح شد که در این نمایشگاه بیشتر تلاش شده از تولیدات داخلی و ملی حمایت به عمل آید. ضمن اینکه در این مراسم از مدال مسابقه‌های قهرمانی ورزش‌های رزمی کارگری جهانی رونمایی می‌شود که حرکت بسیار خوبی برای ورزش کارگران است.

امیرحسینی در پایان پیرامون این  پرسش که فدراسیون ورزش کارگری چقدر از تولیدات داخلی حمایت می‌کند، افزود: این فدراسیون تا به امروز سعی کرده از تولیدات و محصولات داخلی بیشترین بهره را داشته باشد زیرا در حال حاضر رقابت بسیار خوبی بین محصولات داخلی و استانداردهای بین‌المللی وجود دارد. هرچقدر بتوانیم از محصولات داخلی استفاده بهینه داشته باشیم بدون شک در ارتقای کیفیت ورزش‌های کارگران گام‌های موثری برخواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز