از نظر فدراسیون جهانی آمار و تاریخ فوتبال؛

پرسپولیس بهترین تیم ایران شد+عکس

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۰:۴۱:۵۹
کد خبر: ۶۶۳۸۵۶
پرسپولیس بهترین تیم ایران شد+عکس
بنابر اعلام فدراسیون جهانی آمار و تاریخ فوتبال، تیم پرسپولیس بهترین تیم ایران معرفی شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال(IFFHS) در سایت خود برترین باشگاه‌های هر قاره را معرفی کرد که در این رده بندی پرسپولیس با 121و نیم امتیاز در رده هفتم قاره آسیا و 118 جهان ایستاده است.این در حالی است که شاگردان برانکو در سال 2016 این رده‌بندی در رتبه 662 بودند.

 

استقلال تهران دومین نماینده کشورمان در این رده بندی در رده 162 جهان قرار گرفته است. تیم های الهلال و الاهلی عربستان به ترتیب اول و دوم آسیا شدند.پس از این 2 تیم، باشگاه های شانگهای شن هوا چین، اوراواردز ژاپن، اولسان هیوندای کره و سون کره جنوبی بالاتر از پرسپولیس، رده های سوم تا ششم را به خود اختصاص داده اند. استقلال خوزستان دیگر نماینده کشورمان با کسب 67 امتیاز در رده 336 جهانی است.

همچنین در این رتبه بندی،تیم رئال مادرید با 328 امتیاز در صدر قرار دارد پس از این تیم به ترتیب تیم های گرمیو برزیل، منچستریونایتد انگلستان، بارسلونا اسپانیا، پاری سن ژرمن فرانسه، فلامینگو برزیل، یوونتوس ایتالیا، بایرن مونیخ آلمان، منچسترسیتی انگلستان و سالزبورگ اتریش عناوین دوم تا دهم را از‌ آن خود کرده اند.

همچنین لالیگای اسپانیا بالاتر از دیگر لیگ ها بهترین لیگ باشگاهی جهان شناخته شد،پس از این لیگ، لیگ برتر انگلیس و سری A برزیل به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته اند. لیگ برتر ایران هم با 10 پله صعود نسبت به سال گذشته در رده 46 جهانی قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز