فوتبال ایران در جام جهانی باید حضوری مقتدرانه داشته باشد؛

یوسف‌نژاد: با حضور صالحی امیری شاهد اتحاد خوبی میان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواهیم بود/ سال ۹۷ برای ورزش ایران اهمیت زیادی دارد

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۰۶:۳۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۴۸۱۹
یوسف‌نژاد: با حضور صالحی امیری شاهد اتحاد خوبی میان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواهیم بود/ سال ۹۷ برای ورزش ایران اهمیت زیادی دارد
نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: سال آینده (سال97) سال بسیار مهمی برای ورزش کشور است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ علی اصغر یوسف نژاد، نماینده مردم ساری و میاندرود و سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، درباره بودجه ورزش در سال آینده به خبرنگار برنا گفت: ما تلاش کردیم بودجه ورزش در سال آینده با توجه به اهمیت این معقوله نسبت به سایر حوزه ها وضعیت مطلوبی داشته باشد. البته روی هم رفته  1500 میلیارد تومان از محل 27صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده در سال 97 به مقوله ورزش اختصاص یافته است.

وی افزود: البته این 1500 میلیارد تومان میان وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش تقسیم خواهد شد، در این بین سهم وزارت ورزش و جوانان 85 درصد است و ما وزارت ورزش را مکلف کردیم این مبلغ را در بخش ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان، ورزش معلولین و ورزش همگانی هزینه کند و در کنار آن ردیفی نیز برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درخصوص پروژه های نیمه کاره ورزشی که از دولت‌های پیش به دولت دوازدهم رسیده اظهار داشت: در این بخش همانگونه که اشاره کردم مبلغی را برای اتمام این پروژه ها در نظر گرفتیم. قرار شده این تکمیل به صورت مشارکت بخش خصوصی و غیردولتی نیز باشد و پس از بهره برداری، پروژه به بخش خصوصی تکمیل‌کننده واگذار شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی درخصوص بودجه کمیته ملی المپیک نیز تصریح کرد: این بودجه نسبت به سال گذشته کمی افزایش داشته و ما امیدواریم با توجه به بازی های آسیایی جاکارتا، کمیته ملی المپیک، که انتخابات آن به تازگی برگزار شده، بتواند نقش پررنگی در این میان ایفا کند.

عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش درباره انتخابات کمیته ملی المپیک عنوان کرد: فکر می‌کنم انتخابات خوبی برگزار شد و بنده از وزیر ورزش و جوانان بابت این انتخابات دموکراتیک تشکر می کنم. آقای صالحی امیری سابقه اجرایی خوبی دارند و فکر می کنم با حضور او اتحاد خوبی میان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به وجود خواهد آمد و در آینده شاهد پیشرفت روز افزون ورزش کشور در ابعاد مختلف خواهیم بود. همچنین صالحی امیری شخصی با سابقه سیاسی است که از بدنه خود دولت به ورزش آمده و فکر می کنم حضور چنین شخصی در ورزش می ‌تواند باعث استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت های موجود کشور در جهت رشد و شکوفایی روز افزون ورزش شود.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره بازی های آسیایی جاکارتا و کمک مجلس به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک گفت: سال آینده (سال97) سال بسیار مهمی برای ورزش کشور است. از طرفی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی باید حضوری مقتدرانه داشته باشد و از سوی دیگر ورزش ایران بازی های آسیایی جاکارتا را پیش رو دارد. فراکسیون ورزش در این رابطه قطعا جلساتی را با مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به صورت مداوم برگزار خواهد کرد و مجلس از هیچ کمکی در این رابطه دریغ نمی کند.

بخش پایانی صحبت های نماینده مردم ساری درباره عدم حضور تیمی از مازندران در لیگ برتر بود؛ یوسف نژاد در این رابطه خاطرنشان کرد: تیم های نساجی مازندران و خونه به خونه بابل، که در لیگ دسته اول حضور دارند، فقط متعلق به یک شهر نیستند. آنها نماینده مازندران در فوتبال کشور هستند و من امیدوارم این تیم ها بتواند از وجاهت فوتبال ریشه دار مازندران، که در طول تاریخ کشور بزرگان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده، به خوبی دفاع کنند و ما شاهد حضور حداقل یکی از آنها در لیگ برتر باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز