به بهانه انتخاب صد و بیست و یکمین مدیر زن؛

بانوان ایران، بازوی توانمند برای دولت تدبیر و امید/ وزارت ورزش و جوانان تکلیف خود را به بهترین نحو انجام داد

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۵۷۸۰
بانوان ایران، بازوی توانمند برای دولت تدبیر و امید/ وزارت ورزش و جوانان تکلیف خود را به بهترین نحو انجام داد
یکی از بخش‌های مدیریتی کشور که در استفاده از بانوان پیشقدم و عملکرد مثبتی را ارائه کرد وزارت ورزش و جوانان بود که از همان ابتدا با قرار دادن بانوان در چارت اجرایی خود به بهترین نحو تکلیف خود را انجام داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ از ابتدای سال 92 که دکتر حسن روحانی تبلیغات خود را برای ریاست جمهوری آغاز کرد یکی از برنامه‌هایی که در راس کارهای خود قرار داده بود بها دادن به جامعه بانوان و استفاده از آنها در پُست‌های مختلف مدیریتی کشور بود.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و بعد از گذشت چهار سال در کنار دیگر وعده‌های دکتر روحانی که محقق شد، بانوان سهم بسزایی در مدیریت اجرایی کشور پیدا کردند و بعد از سال‌ها انزوا و دوری از منصب‌های مختلف راه تازه‌ای برای آنها باز شد. به یکباره بانوان به یکی از بازوان اصلی و توانمند دولت در بخش‌های مختلف تبدیل شدند و استعدادهایی که تا به آن موقع بهایی نداشت، خریدار پیدا کرد و بانوان نیز به حق توانستند جواب این اعتماد را بدهند. کسب این موفقیت و بها دادن به بانوان باعث شد در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بانوان سهم زیادی در انتخاب مجدد دکتر روحانی داشته باشند و این امید در دل آنها زنده شد راهی که در دولت یازدهم شروع شده بود در دولت دوازدهم نیز ادامه پیدا کند.

یکی از بخش‌های مدیریتی کشور که در این راه و استفاده از بانوان پیشقدم و عملکرد مثبتی را ارائه کرد وزارت ورزش و جوانان بود که از همان ابتدا با قرار دادن بانوان در چارت اجرایی خود به بهترین نحو تکلیف خود را انجام داد. حضور افراد مدیر و مدبر و شناخته شده در ورزش کشور نشان داد که دکتر گودرزی، وزیر ورزش سابق و همچنین دکتر سلطانی‌فر، وزیر فعلی این وزارتخانه، اشراف کامل به امور ورزش کشور دارند و می‌دانند یکی از فاکتورهای اصلی موفقیت استفاده از بانوان باتجربه و مدیر در پُست‌های مختلف است. از ابتدای دولت یازدهم که رباب شهریان به عنوان معاون امور بانوان وزارت ورزش انتخاب شد توانست تحول گسترده‌ای در ورزش بانوان ایجاد کند و برنامه‌ریزی‌های خوبی در این حوزه شکل گرفت و زمینه موفقیت بانوان ورزشکار ما در عرصه‌های بین‌المللی فراهم شد.

یکی دیگر از انتخاب‌های اصلح که توسط دکتر سلطانی‌فر صورت گرفت، انتخاب فریبا محمدیان به عنوان معاون امور بانوان بود و با توجه به تجربه مدیریتی که محمدیان با خود داشت و اقدامات ارزشمندی که در فدراسیون اسکیت به وجود آورده بود، به نظر می‌رسید بهترین گزینه برای این معاونت باشد. محمدیان از ابتدای حضورش در این معاونت خیلی کارساز بود و در جریان عملکرد ورزش بانوان قرار گرفت و جلسات متنوعی را با رشته‌های مختلف برگزار کرد. ثمره اطمینان به بانوان و قرار دادن آنها در راس حوزه‌های مختلف باعث شد که ورزش بانوان در چهار سال گذشته طلایی‌ترین دوران خود را پشت سر بگذارد و در خیلی از رشته‌ها بتوانیم عنوان دار باشیم و پرچم کشورمان را در رقابت‌های بین‌المللی به اهتزاز درآوریم. کسب اولین مدال بانوان ایران در ادوار مختلف المپیک توسط کیمیا علیزاده و جلب رضایت فدراسیون جهانی برای حضور بانوان بسکتبالیست ایران در مسابقات بین‌المللی نمونه کوچکی از موفقیت‌هایی است که برای بانوان ایران در این چهار سال به ثبت رسید.

براساس منویات ریاست جمهوری و تاکیداتی که در دولت تدبیروامید وجود داشته است چند روز پیش با حکم دکتر سلطانی‌فر، زهرا موسوی به عنوان مدیرکل هماهنگی امور بانوان انتخاب شد و با این احتساب شمار مدیران زنی که در این دولت در وزارت ورزش و جوانان منصب‌های مختلف را کسب کردند به 121 نفر رسید که بعد از انقلاب اسلامی این آمار بی سابقه است. سلطانی‌فر همچنین در معاونت مالی و پشتیبانی از ژاله فرامرزیان یکی دیگر از مدیران توانمند کشور استفاده کرد که نشان دهد حرف به عمل است و حمایت از بانوان و استفاده از آنها در بحث مدیریت کلان تنها یک شعار نیست. در حال حاضر به غیر از محمدیان و فرامرزیان که دو نفر از معاونین این وزارتخانه هستند، رسولی مدیرکل امور بین‌الملل، موسوی مدیرکل هماهنگی امور بانوان، ملارمضانی، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و بودجه نیز از دیگر مدیران ارشد این وزارتخانه به شمار می‌آیند. البته این را نیز باید اضافه کرد که زهرا اینچه درگاهی، رییس فدراسیون ژیمناستیک و فاطمه هاشمی، رییس فدراسیون پیوند اعضا به عنوان دو بانوی توانمند در راس فدراسیون‌های عنوان شده مشغول به خدمت هستند و همه 51 فدراسیون‌های کشور از یک معاونت بانوان بهره می‌گیرند که قطعا در پیشرفت و توسعه ورزش بانوان نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک نیز که هفته پیش برگزار شد، طاهره طاهریان به عنوان یکی از نواب رییس رضا صالحی امیری با رای حداکثری اعضای مجمع انتخاب شد و این انتخاب نشان داد که اعضای مجمع اطمینان لازم را به بانوان دارند و یکی از مهم‌ترین پُست‌های اجرایی کمیته ملی المپیک را به یک بانوی مدیر و مدبر دادند. حالا با توجه به مسیر روشنی که برای ورزش بانوان ترسیم شده و اتفاقات خوش یمن و مبارکی که در این چهار سال افتاده قطعا با تغییرات اخیر در کمیته ملی المپیک و وفاق و همسویی که وجود دارد بانوان ورزشکار ما می‌توانند بیشتر از پیش امیدوار باشند که تحول گسترده‌تری در این حوزه صورت بگیرد. بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 فرصت بسیار مناسبی برای بانوان است که بتوانند همچون گذشته توانایی‌های خود را نشان دهند و پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز