آمار قابل توجه وزیر ورزش و جوانان از پروژه های عمرانی ورزشی بعد از انقلاب؛

دکتر سلطانی فر: برخی فقط ساخت مجموعه ورزشی آزادی در قبل از انقلاب را می بینند/ مقایسه نتایج المپیک و توسعه اماکن ورزشی در بعد از انقلاب نشان از موفقیت نظام در ورزش است

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۱۷:۳۱:۵۷
کد خبر: ۶۶۵۸۶۷
دکتر سلطانی فر: برخی فقط ساخت مجموعه ورزشی آزادی در قبل از انقلاب را می بینند/ مقایسه نتایج المپیک و توسعه اماکن ورزشی در بعد از انقلاب نشان از موفقیت نظام در ورزش است
مراسم تکریم کیومرث هاشمی و معارفه سیدرضا صالحی امیری به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک ایران، امروز با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

 به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در این مراسم که در محل سالن همایش های کمیته ملی المپیک و با حضور وزیر ورزش و جوانان، محمود مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، دبیر و اعضای کمیته، روسای فدراسیون ها و جمعی از چهره های ورزشی برگزار گردید از زحمات چهار ساله کیومرث هاشمی تجلیل و سیدرضا صالحی امیری به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک ایران معرفی شد. در آغاز این مراسم دکتر سلطانی فرضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۰ تن از شهدای نفتکش سانچی، برای تمامی خدمتگزاران نظام در همه نهادها آرزوی توفیق کردند. سلطانی فر با تقدیر از زحمات چهار ساله ای که توسط کیومرث هاشمی رئیس پیشین کمیته ملی المپیک در رشد و توسعه ورزش کشور انجام شد، گفتند:  در ابتدای مسولیتم در وزارت ورزش و جوانان مشکلاتی ناشی از برخی ناهماهنگی ها بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان وجود داشت که با درایت آقای هاشمی توانستیم بسیاری از این مشکلات را برطرف کنیم. وزیر ورزش و جوانان افزود:لازم است در این فرصت از ‌تلاش های ایشان و هیأت رییسه و اجرایی سابق این کمیته برای توسعه و رشد ورزش قدردانی کنم‎ .‎تنها با آرامش،  همگرایی و همدلی است که می توانیم هر چه بهتر و بیشتر در راستای خدمت به ورزش کشور گام برداریم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با معرفی صالحی امیری به عنوان یکی از چهره ها و سرمایه های اجتماعی و فرهنگی کشور گفت: دکتر صالحی امیری در مدتی که در وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند با همگرایی و تعامل خاطراتی خوش در میان مدیران فدراسیون و ورزش کشور از خود به جا گذاشتند. دکتر سلطانی فر با اشاره به جایگاه مهم کمیته ملی المپیک در رشد و تعالی ورزش کشور افزود:  تردید ندارم که مجموعه کمیته ملی المپیک با مدیریت دکتر صالحی امیری و همت اعضای هیأت رییسه و هیات ‌اجرایی جدید در دوره پیش رو بسیار موفق خواهد بود‎.‎

دکتر سلطانی فر با اشاره به موفقیت های درخشان ورزش کشور در پس از انقلاب گفت: بهترین نتایج ما در ادوار المپیک پس از انقلاب به دست آمده است. کاروان ورزشی ایران در ادوار المپیک ۶۹ مدال کسب کرده است که ۴۰ مدال پس از انقلاب اسلامی کسب شده است این در حالی است که ما پس از انقلاب در المپیک ۱۹۸۰ مسکو به دلایل فرهنگی و المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس به دلایل فرهنگی و سیاسی شرکت نکردیم. همچنین از مجموع ۱۹ مدال کسب طلای کسب شده توسط کشورمان در تاریخ المپیک، تنها ۴ مدال طلا به دوران پیش از انقلاب برمی گردد و ۱۵ مدال طلا توسط کاروان های ورزشی جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی کسب شده است که نشان از موفقیت نظام در توجه به ورزش قهرمانی دارد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هر دو بال ورزش همگانی و ورزش قهرمانی جهت اعتلای ورزش کشور بایستی متوازن حرکت کنند، توجه به توسعه زیرساخت ها و اماکن ورزشی و گستردگی امکانات ورزشی در تمام مناطق کشور را موفقیت دیگر نظام در ترویج ورزش در تمام مناطق ایران دانسته و افزود: باید از حیثیت نظام دفاع کرد و تلاش ها و واقعیت هایی که خدمتگزاران مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده اند را بیان کرد. سلطانی فر گفت: پس از انقلاب با رویکرد عدالت محورانه ای که وجود داشت اماکن ورزشی به تمامی نقاط کشور توسعه داده شد و در کنار پروژه های فاخر ورزشی در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ، امروزه شاهد آن هستیم که سالن های ورزشی، استخرها و امکانات ورزشی حتی به روستاها هم رسیده است و این ها همه نشان از عمل کردن نظام به وعده های عدالت محور در ورزش بوده است.

دکتر سلطانی فر با ارائه آماری درباره پروژه های بزرگ ورزشی که پس از انقلاب ساخته و به بهره برداری رسیده اند، گفت: ما امروز شاهد آن هستیم که در تمامی شهرهای بزرگ کشور استادیوم های فوتبال و مجموعه های ورزشی بزرگ ساخته شده است. مجموعه های ورزشی ٧۵ هزار نفری نقش جهان اصفهان، ۵٠ هزار نفری پارس در شیراز، ۵٠ هزار نفری یادگار امام تبریز، ۵٠ هزار نفری غدیر در اهواز، ٣٠ هزار نفری ثامن الائمه و امام رضا در مشهد از جمله پروژه های فاخر بعد از انقلاب در حوزه ورزش هستند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه علاوه بر این پروژه های بزرگ اکنون در مراکز ٢٠ استان کشور شاهد ساخت و تحویل ٢٠ ورزشگاه ١۵ هزار نفری به مردم کشورمان بوده ایم افزود: امروزه حتی در روستاها شاهد بهره برداری از سالن ها و استخرهای ورزشی هستیم و در کنار این موفقیت ها وزارت ورزش و جوانان تمام تلاش خود را برای بهره برداری اماکن ورزشی نیمه تمام به کار گرفته است و امیدواریم در دو الی سه سال آینده با همت جمعی این پروژه ها نیز به بهره برداری برسند.

سلطانی فر در پایان با اشاره به در پیش بودن رویدادهای مهم بازی های آسیایی جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: اعضای جدید  کمیته ملی المپیک می توانند با تعامل، هماهنگی و مدیریت شاخصی که از آقای دکتر صالحی امیری سراغ دارم غرور و افتخار ملی ایرانیان را تبلور سازند و نتایجی درخشان را برای کشورمان در این مسابقات شاهد باشیم که بتواند بار دیگر سبب نشاط و شادابی جوانان و جامعه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز