نشست خبری تیم ملی والیبال؛

کولاکوویچ: تیم دوم راهی رقابت‌های آسیایی می‌شود/ تیم ملی در کمپ تنها نیست!

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۰:۳۴:۳۳
کد خبر: ۶۶۶۵۷۰
کولاکوویچ: تیم دوم راهی رقابت‌های آسیایی می‌شود/ تیم ملی در کمپ تنها نیست!
نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال امروز در هتل آکادمی المپیک برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در نشست خبری در جمع خبرنگاران، گفت: خیلی خوشحالم که مجددا مثل سال گذشته در این‌زمان در خدمت شما حضور دارم و امیدوارم این اتفاق همیشه ادامه داشته باشد. بعد از آخرین حضورم در کنفرانس خبری ماه سپتامبر مجددا در خدمت شما هستم تا بتوانم به پرسش‌های شما پاسخ دهم. به مناسبت جان باختن ایرانیان در دو حادثه اخیر تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: نخستین رقابت تیم ملی، سوم آوریل حضور در لیگ جهانی است که مدت 5 هفته ادامه خواهد داشت.تورنمنت پرفشاری به خاطر خستگی و زمانی است. باید به قاره‌های مختلف هفته به هفته سفر کنیم. نیاز داریم تا آماده سازی لازم را در همه موارد داشته باشیم. چیزی که مهم است برای حضور در لیگ جهانی دو تیم را تشکیل دهیم و برای رسیدن به موفقیت باید  در اردوی پیش رو با دو تیم کار کنیم.

کولاکوویچ با اشاره به اینکه تیم‌ملی نوجوانان و جوانان فعالیت خاصی ندارند، افزود: برای حضور تیم‌های پایه زمان آزاد داریم و آنها در کنار تیم‌بزرگسالان می‌توانند به تمرین بپردازند و از تجربه بزرگسالان استفاده کنند. سال گذشته نتوانستیم به دلیل پرترافیک بودن از استعدادها به خوبی استفاده کنیم اما امسال اینطور نیست و از استعدادهای جوان استفاده لازم را خواهیم داشت.تیم ملی در کمپ تنها نیست و تیم‌های پایه هم می‌توانند در کنار آنها حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های جام جهانی در دستور کار قرار دارد، افزود: در ایتالیا و بلغارستان اردو برگزار می‌شود. برای حضور در رقابت‌های آسیایی به تیم اصلی استراحت میدهیم و تیم دوم راهی این مسابقات می‌شود. برای آمادگی بیشتر به بازی‌های تدارکاتی و آماده سازی بسیاری نیاز است. بازیکنان اصلی با استراحت برای رقابت‌های جهانی استفده می‌شوند. چارچوب کلی تیم ملی بر این اساس است که  اعضای اصلی تیم چه لژیونرها و چه بازیکنان داخلی را سالم و سرحال نگهداریم.

یکی از خبرنگاران در ادامه از سرمربی تیم ملی والیبال ایران پرسید، ماه هایی که در ایران‌نیستین چه می کنید، فعالیتی دارید که به والیبال ما ربط داشته باشد؟ اولا که من بعد از خاتمه جام‌جهانی در ژاپن‌از مرخصی قانونی خودم‌استفاده کردم. دستیاران من کاملا مسابقات ایران را آنالیز کردند و من کاملا از جزییات کار با خبر بودم. به محض اینکه به ایران‌آمدم با تمام مربیان لیگی به جز سه مربی کاشان، گنبد و ساری ارتباط برقرار کردم. من برای تمام همکارانم در لیگ ایران احترام قائل هستم. تمام نظرات را جمع آوری کردم و از آنها به یک نتیجه کلی رسیدم تا بتوانم از تمام استعدادها استفاده کنم. به این شکل یک‌فیلتری تشکیل شد که در همکاری با همکاران در باشگاه‌ها بود. به این شکل من با اسامی‌مواجه شدم که شاید تا آن موقع اصلا نشنیده بودم و باعث شد توجهم جلب شود. یک‌انالیز پرمحتوایی را به دست اوردم. سه ماه در ایران‌نبودم اما اشراف کامل به والیبال داخلی و لژیونرها داشتم.

دیگر خبرنگار پرسید، امسال در موفقیت‌های تیم‌ملی عادل غلامی‌و شهرام‌محمودی را نداشتیم. آیا صحبتی برای بازگشت آن‌ها شده است؟ من چگونه کوتاه پاسخ دهم؟! به دفعات پاسخ دادم‌ اما دوباره می‌گویم؛ بحث مربوط به یک‌ بازیکن‌خوب و با کیفیت است که در یک لحظه خطوط را رد کرد. وقتی این‌تصمیم را گرفتم‌خیلی ناراحت بودم اما اصول حرفه‌ای به من اجازه نمیداد تصمیم دیگری بگیرم. او در‌گفتگویی که روز بعد داشتیم این موضوع را درک کرد. در دور بعدی که پیش رو داریم، فعالیت های زیادی خواهیم داشت. محدومیت عادل هم تمام شده اما باید ببینیم در رقابت با بازیکنان جوان چه اتفاقی برای او‌ خواهد افتاد. محمودی هم با اینکه خودش جدا شد.

خبرنگاری در ادامه سوالی را عنوان کرد؛ شما گفتید سه ماه مرخصی بودید اما ۴ماه بود. میزان‌مرخصی ها چقدر است و در قرارداد ایشان چگونه قید شده. مسابقاتی که برگزار شد با محل اقامتشان فاصله زیادی نداشت آیا بهتر نبود که برای تماشای مسابقات باشگاه‌های جهان میرفتند؟ به طور دقیق من ۱۴ ژانویه به ایران‌برگشتم. سه و نیم ماه می‌شود نه چهارماه. محتوای قرارداد من را از فدراسیون سوال کنید. قصد ندارم درمورد جزییات قراردادم صحبت کنم. تک تک نکات قرارداد را فدراسیون نظارت می‌کند. فدراسیون این حق را دارد که من را مورد تحریم قرار دهد. مسابقات لهستان را مانند مسابقات داخلی تحت نظارت قرار دادم. در قراردادم مفادی نیست که به جایی اعزام شوم. خودم‌ هم بودجه‌ای جدا نداشتم. 

خبرنگار دیگری پرسید؛ تیم‌ملی ب که به جاکارتا می‌رود، کادر فنی آن را خودتان انتخاب می‌کنید؟ اولا این‌ پیشنهاد من بود اما فدراسیون هنوز پاسخ قطعی نداده است. امیدوارم با تفاهم‌ فدراسیون بتوانیم این موضوع را اجرایی کنیم. اگر فدراسیون پاسخ مثبت بدهد باید کادر فنی تصمیم را با دقت انتخاب کنیم و تا این لحظه هم هنوز در مورد اسامی تصمیم‌ نگرفتیم.

در سوالی دیگر عنوان شد؛ نظرشان در‌مورد برنامه‌های ضیایی رییس جدید فدراسیون چیست؟ وقتی به ایران برگشتم جلسه‌ای با ایشان‌ برگزار کردم. امیدوارم بازهم جلسه ای داشته باشیم‌ تا در‌مورد برنامه‌های بیشتر صحبت کنیم. فراوش نکنیم که ایشان تا قبل از انتخاب شدنشان قائم‌ مقام‌ فعالی در کنار داورزنی بودند که هردوی آن‌ها تلاش زیادی را برای‌ موفقیت آسیای و‌ جهانی تیم‌ ملی انجام دادند. صادقانه آرزو می‌کنم مسیر آقای داورزنی را ادامه دهند.

یکی دیگر از خبرنگاران پرسید، قبل از اینکه شما بیایید تیم‌ما جزو تیم‌های برجسته جهان بود. الان انتطار کسب سکو داریم. الان برای اینکه شانس مدال داشته باشیم، شما فکر می‌کنید چه چیزهایی نیاز داریم و چه راهکارهایی برای کسب مدال و مقام لازم‌است؟ هیچ‌تضمینی در هیچ کجای دنیا برای کسب مدال وجود ندارد. حتی برزیلی که تقریبا همیشه صاحب مدال بوده. اگر به جام‌جهانی ژاپن‌توجه کنید سه تیم‌نهایی ما بودیم و برزیل و ایتالیا و سایر تیم‌هایی که موفق نشدند مقام بگیرند همگی سزاوار مقام‌بودند. این‌جوان‌ها عملا آماده‌‍اند جانشان را برای کشورشان‌ فدا کنند و من احساس غرور دارم از اینکه در کنار آنها کار می‌کنم.می‌توانم تضمین دهم که این بازیکنان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند ودر سایر‌ موارد هیچ تضمینی وجود ندارد.

دیگر خبرنگار پرسید، رحمتی نامه داد به کی روش گفت می خواهم استراحت کنم و اورا کنار گذاشت.در والیبال برای محمودی هم‌همین شرایط پیش آمد اماشما میگویید که اورا بر میگردانید. آیا برگداندن بازیکنی که رغبتی برای حضور در تسم ملی ندارد شان تیم‌ملی را پایین‌نمی اورد؟ سوال بسیار خوبی بود. شهرام‌محمودی بازیکن درخشانی است. او مشکل داشت و اعلام کرد باید برود مشکلش را حل کند. کیفیت‌ او مورد نیاز است همانطور که قبلا مورد نیاز بود اما دوست دارم‌ بازیکنی در تیم‌ملی باشد که با تمام قلبش حضور داشته باشد. او با تمام احترام برخورد کرد و گفت امادگی ادامه کار در تیم‌ملی را ندارد. زندگی با تماگم مبارزاتش ادامه پیدا میکند و در ادامه خواهیم دید که چه اتفاقی در انتظار ما خواهد بود.

در سوال دیگری عنوان شد؛ با سچلو همکاری می کنید؟ این سوال در حیطه من‌نیست که پاسخ دهم.

دیگر خبرنگار پرسید، لیست ۴۰ نفره آیا بهتر نبود شفاف اعلام‌می شد؟ در این لیست گسترده عملا تمام‌ اسامی که امکان داشت وجود داشته باشند را در نظر گرفتیم. نخواستیم از اسم کسی که بتواند حضور داشته باشد چشم‌پوشی کنیم. بخش صدور روادید آمریکا بسیار پیچیده عمل می کند. از انجا که ایران کشوربزرگی است وملی پوشان زیادی می تواند داشته باشدتمامی بازیکنانی که می تواستند در لیست قرار بگیرند قرار نگرفتند. فدراسیون ایران در تماس تنگاتنگ با فدراسیون آمریکا تلاش می کند که تمام نفرات را به لیست اضافه کند. اما نمی دانم چطور این لیست رسانه‌ای شده است.

خبرنگاری پرسید، آیا کری خوانی با رقیب را از نظر اخلاقی تایید می کنید؟ تا جایی که به من‌ مربوط می‌شود فقط موارد تاکتیکی و تکنیکی قابل مشاهده است. این‌موارد چون حاشیه ای است خیلی به چشم‌ نمی آید در فیلم ها و برای همین از مربیان خواستم که حالات روحی بازیکنان را به من بگویند. از یکایک همکاران ایرانی خودم‌ تشکر میکنم و به خاطر برخورد باز و صداقت. اطلاعات کاملی از بازیکنان به من دادند.

دیگر خبرنگار پرسید، چه قول هایی از آقای ضیایی گرفتید؟ آیا بازی تدارکاتی خوب در برنامه دارید؟ به خاطر شلوغ بودن و پرفشار بودن جام جهانی خواهش کردم که دو تیم‌ تشکیل دهیم و ایشان هم در این زمینه قول‌های مساعدی دادند. درآستانه جام جهانی قرار است در تورنمنتی در لهستان شرکت کنیم. برای لیگ جهانی هم درخواست خودم را به کشورهای قدرتمند ارائه  کردم که اگر جواب دهند اعلام می‌کنیم.

در سوال دیگری عنوان شد؛ ویزای آمریکای مهدوی نژاد و عبادی پور؟ همسر آقای کولاکوویچ قرار است سرمربی هندبال بانوان شوند؟ من اطلاعی در خصوص عدم صدور روادید برای مهدوی نژاد و عبادی پور ندارم. و این اتفاق بیفتد اتفاق خوشایندی نیست. همسرم در صربستان شاغل است و هیچ صحبتی در این مورد نشده است.

خبرنگاری در پایان پرسید؛ درمورد اینکه تا کی در ایران هست؟ جوانگرایی؟ اگر دوام بیاورم تا اخر این تورنمت‌ها حتما از مرخصی استفاده می کنم. در هنگام عیدنوروز و پلی آف نیمه نهایی امکان دارد ‌به کشورم بروم و فعلا تا آن زمان در ایران هستم. برای استراحت به کشورم‌ نمی روم‌ و‌ آنجا برای آنالیز بازی‌ها می روم‌. در ایران امکاناتی که در کشورم بود برای دریافت فیلم‌ها، در اختیارم‌نیست. قطعا این‌شانس را ایجاد می‌کنیم برای جوانان و نوجوانان ایران در این رده‌ها قدرتمند است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز