لاله حاکمی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

حضور بانوان در معاونت‌های وزارت ورزش‌وجوانان گام موثری است/ ایجاد فضاهای ورزشی یکی از حقوق اصلی شهروندان به حساب می‌آید

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۰:۳۶:۱۵
کد خبر: ۶۶۶۵۸۱
حضور بانوان در معاونت‌های وزارت ورزش‌وجوانان گام موثری است/ ایجاد فضاهای ورزشی یکی از حقوق اصلی شهروندان به حساب می‌آید
نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: حضور بانوان در معاونت وزارت ورزش و جوانان گام موثری در رشد بانوان در عرصه های مختلف ورزشی به شمار می رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ لاله حاکمی، نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی کشورمان، درباره حقوق شهروندی در عرصه ورزش، به خبرنگار برنا گفت: وجود فضاهایی به منظور انجام فعالیت های ورزشی را می توان یکی از حقوق شهروندان دانست، خوشبختانه در چند سال اخیر امکاناتی مهیا شده است تا شهروندان با کمترین هزینه و امکانات بتوانند سلامت جسمی و روحی خود را حفظ کنند. در این راستا نصب وسایل های ورزشی در پارک ها یکی از گام های موثر در چند سال اخیر بوده است، ولی متاسفانه در بخش نیمه دوم  سال به دلیل آلودگی هوا تا حد زیادی این امکانات از شهروندان گرفته شده و امیدوارم برای این معضل همیشگی راه حل درستی در نظر گرفته شود.

حاکمی ادامه داد: انجام فعالیت های ورزشی تاثیر مهمی در سلامت جسم و روح افراد جامعه دارد و خوشبختانه در سال های اخیر علاوه بر ایجاد فضاهای ورزشی برای آحاد مردم شاهد رشد ورزشکاران در مسابقات مختلف بین المللی چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان بوده ایم.

وی افزود: اگر بخواهیم به ساختار وزرات ورزش و جوانان در این چند سال نگاهی داشته باشیم حضور بانوان در ارکان اصلی دچار رکود بود اما خوشبختانه در مدت اخیر حضور بانوان در وزارت ورزش و جوانان به بخش معاونت ارتقا پیدا کرده است و این امر به نوبه خود یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در رشد و پیشرفت بانوان در عرصه های مختلفی ورزشی به حساب می آید.

حاکمی درخصوص زیرساخت های ورزشی هم خاطرنشان کرد: متاسفانه به لحاظ زیر ساخت ها و به خصوص توزیع امکانات ورزشی اولویت همیشه با آقایان بوده چه به لحاظ منابع مالی و چه مسائل دیگر، هرچند که این امر در چند سال گذشته نسبت به سال های قبل روند بهتری پیدا کرده و بانوان نیز مورد توجه قرار گرفته اند اما انتظار می رود این توجه کمی بیشتر شود چون بانوان ما توانایی های زیادی در کسب مدال در مسابقات مختلف را دارند و بارها شاهد این امر بوده ایم.

نظر شما
پرونده ویژه