تداوم افتخارآفرینی‌های ورزشکاران در مسابقات مختلف؛

ارتقای جایگاه دوومیدانی ایران/ آینده ورزش مادر روشن است

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۹:۵۳:۰۰
کد خبر: ۶۶۶۵۸۳
ارتقای جایگاه دوومیدانی ایران/ آینده ورزش مادر روشن است
دوومیدانی در کشور ما کم کم به جایگاه اصلی خود در مدیریت و تأثیرگذاری در ورزش کشور نزدیک می شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ چندی پیش مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک برگزار شد و در پایان افراد منتخب برای سمت های مختلف این کمیته مشخص شدند.  نکته ای که در میان افراد منتخب در پست کمیته اجرایی جالب توجه بود کسب رأی بالا از اعضای حاضر در مجمع برای رییس فدراسیون دوومیدانی بود. 

این نکته از این جهت جالب توجه است زیرا که دوومیدانی سال های زیادی نماینده ای در هیچ یک از پست های کمیته ملی المپیک نداشت آن قدر زمان از عضویت آخرین فردی که از ورزش اول المپیک (دوومیدانی) که عضو یکی از جایگاه ها در کمیته ملی المپیک بوده می گذرد شاید پیشکسوتان این رشته ورزشی هم نام و زمان عضویتش را به خاطر نیاورند، البته در گذشته نه چندان دور  افرادی از بدنه رشته دوومیدانی سمت هایی را در کمیته ملی المپیک داشتند. فردی چون علی کفاشیان قهرمان سابق دوومیدانی کشور که چند سالی دبیرکل کمیته ملی المپیک بود اما اینکه شخصی به صورت مستقیم و در صورت ریاست فدراسیون بتواند صاحب یکی از جایگاه های کمیته ملی المپیک باشد سال های سال بود که محقق نشده بود.

همه ورزش دوستان می دانند که یکی از اصلی ترین عوامل پیدایش المپیک وجود رشته دوومیدانی است آن قدر این رشته پایه و مادر در سطح دنیا و ورزش پراهمیت است که حتی دو شعار از سه شعار المپیک سریعتر و بالاتر با الهام از رشته ورزشی دوومیدانی قرار داده شد. 

همان طور که اشاره شد این ورزش با توجه به اهمیت بسیار زیاد آن به عنوان رشته اول المپیک شناخته می شود. حال با توجه به مطالب مطروحه می توان گفت که دوومیدانی در کشور ما کم کم به جایگاه اصلی خود در مدیریت و تأثیرگذاری در ورزش کشور نزدیک می شود. امیدواریم مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی بتواند با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود به خصوص ظرفیت خانواده دوومیدانی کشور قدم های بلندی در جهت ایجاد موقعیت و روزهای خوب برای ورزش کشور به خصوص دوومیدانی بردارد.

رأی بالای مجمع به رییس فدراسیون دوومیدانی به منظور عضویت در کمیته اجرایی کمیته ملی المپیک حاکی از آن است که ما باید منتظر روزهای خوبی برای آینده ورزش پرهیجان و پرارزش دوومیدانی باشیم و امیدواریم با محقق شدن این امر بتوانم بار دیگر همچون گذشته و هر چه سریع تر به چرخه مدال آوری در دوومیدانی در صحنه بازی های آسیایی و المپیک بازگردیم کاری که یک بار در المپیک 2012 توسط احسان حدادی در ماده پرتاب دیسک انجام شد و مثلث مدال آوری ورزش کشورمان در طی تمام ادوار المپیک را که محدود به رشته های ورزشی کشتی، تکواندو و وزنه برداری بود را به مربعی با یک ضلع جدید به نام دوومیدانی تبدیل کرد. همین امر خود نشانگر پتانسیل بالا در این رشته ورزشی است تا بتواند با بهره گیری از مدیران توانمندش و همچنین مربیان و ورزشکاران خود بار دیگر این چنین افتخارآفرینی هایی را برای کشور عزیزمان به ارمغان بیاورد.

نظر شما
پرونده ویژه