با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان؛

مراسم‌ تجلیل از باشگاه‌های برتر کشور برگزار شد

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۹:۵۹:۲۶
کد خبر: ۶۶۶۵۸۹
مراسم‌ تجلیل از باشگاه‌های برتر کشور برگزار شد
مراسم‌ تجلیل از باشگاه های برتر کشور با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان در مرکز همایش های باشگاه انقلاب برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مراسم‌ تجلیل از باشگاه های برتر کشور با حضور دکتر عبدالحمید احمدی معاون امور فرهنگی و دکتر امیررضا خادم معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش و جوانان در مرکز همایش های باشگاه انقلاب برگزار شد.

با حضور احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش، خادم معاون پارلمانی و ژاله فرامرزیان معاون مالی و پشتیبانی وزرات ورزش از باشگاه های برتر کشور تجلیل شد.

ضمن اینکه در ادامه دکتر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان هم در مراسم تجلیل از باشگاه های برتر کشور برگزار شد.

غفرانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: پیرو همایش از باشگاه های برتر استانی امروز برای اولین بار از سراسر کشور باشگاه ها را دعوت کردیم که از آنها تشکر کنیم. به انتخاب خود مدیرکل های استانی از لحاظ زیرساخت ها و تیمداری از باشگاه های برتر تجلیل خواهیم کرد. باشگاه هایی که به هزینه شخصی فعالیت های خوبی را در عرصه ورزش انجام می دهند. تاکنون هجده هزار و دویست باشگاه ما در سامانه دفاتر پیشخوان بارگذاری شده است و توانسته ایم گام بزرگی را در عرصه باشگاه داری برداریم.

وی افزود: امیدوارم هستیم کارهایی که در وزارت ورزش و جوانان انجام داده ایم کار باشگاه ها را تسهیل دهد. بحث بیمه باشگاه ها و مربیان را در کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش در دستور کار قرار داده ایم. در تمام استان ها از امر باشگاه داری استقبال می شود و سعی می کنیم بهترین شرایط را فراهم کنیم.

دکتر احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش هم گفت: تشکر می کنم از همکاران مان در کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش که این مراسم را برگزار‌ کردند. در آستانه دهه فجر برگزاری این مراسم قابل توجه است. باشگاه های ورزشی وظیفه سنگینی در ترویج فرهنگ و پرداختن به آن دارند. هرچه قدر حال باشگاه های ما خوب باشد قطعا اتفاقات بسیار خوبی در جامعه خواهد افتاد.

وی افزود: در چهار سال گذشته اقدامات ارزشمندی برای تسهیل کار باشگاه ها انجام شده و برنامه ریزی گسترده ای برای آنها انجام شد. در این دوره تدوین و تنظیم لایحه باشگاه داری را انجام دادیم که کارهای قانونی آن به زودی انجام می شود. همچنین توانستیم ارتباط بسیار خوبی بین فدراسیون ها و باشگاه ها ایجاد کنیم. ما باشگاه ها را به عنوان مرجعی می شناسیم که می توانند مردم را به سوی سلامتی هدایت کنند.

احمدی اظهار کرد: با توجه به اینکه در جامعه با معضلات و مشکلاتی همراه هستیم گسترش باشگاه ها می تواند سلامت را به جامعه بازگرداند. باشگاه ها باید محیطی پاک باشد که مردم با خیال راحت در آنجا مشغول به ورزش باشند. باشگاه ها می توانند مسئولیت های اجتماعی را انجام دهند. باشگاه ها باید به آن چیزی که در جامعه رخ می دهد حساس باشند و جامعه ورزش در زلزله اخیر کرمانشاه نشان داد که نقش پررنگی در اتفاقات اجتماعی کشور دارد.

وی در ادامه گفت: با استفاده از ظرفیت ورزش و باشگاه ها می توان به حل معضلات کشورمان کمک کرد. ورزشکاران الگوهای خوبی برای جامعه هستند و باشگاه ها می توانند از این منظر بهترین بهره را برای کارهای فرهنگی کنند.

امیررضا خادم در صحبت های خود گفت: در مقام مقایسه با دنیا و در بحث ورزش تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. در همه کشورهای جهان، اقتصاد ورزش بیشتر در اختیار بخش خصوصی قرار دارد ولی در کشور ایران کاملا برعکس است و این در اختیار بخش دولتی قرار دارد. همین که در شهرهای مختلف می بینیم که باشگاههای مختلفی توسط بخش خصوصی راه اندازی شده‌جای خوشحالی دارد. از سالیان گذشته این دغدغه برای جامعه ورزش وجود داشت و نیاز به لایحه باشگاه داری احساس میشد ولی این امر در دولت یازدهم تنظیم و به دولت داده شد که کارهای قانونی و تصویب آن توسط مجلس انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از عمده مسائل ما در بحث باشگاه داری این‌است که تا به الان انسجام لازم وجود نداشته که در برنامه ما در وزارت ورزش این است که با اتحادی که بین باشگاه ها به وجود می آوریم این انسجام را بیشتر کنیم.

خادم اظهار کرد: یکی از نکاتی که دکتر مسعود سلطانی فر تاکید زیادی از ابتدا به آن توجه داشتند درخصوص ساختار اصلی ورزش این است که به بحث اقتصاد ورزش توجه ویژه دارند. بحث تسهیلات و وام به باشگاه ها را داریم که توسعه پیدا کنند. چند ماهی است که کمیته اشتغال در این وزارتخانه تشکیل شده که عمده مسئولیت آن درخصوص باشگاه داری است. تلاش می کنیم که بحث نظام مندی آن را انجام دهیم و سعی می کنیم که بحث اشتغال در ورزش به شکل مطلوبی در این دولت انجام شود.

وی گفت: سعی خواهیم کرد که به زودی تحول بزرگی در بحث باشگاه داری کشور رخ دهد و زمینه ای را فراهم می کنیم که این زحمات باشگاه ها بیشتر دیده شود.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز