برپایی مسابقات مهم را به شهرستان‌ها کشانده‌ایم؛

پوریا: برترین بدمینتون بازان جهان در مسابقات دهه فجر شرکت می‌کنند

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۲:۲۰:۱۳
کد خبر: ۶۶۶۶۸۵
پوریا: برترین بدمینتون بازان جهان در مسابقات دهه فجر شرکت می‌کنند
رئیس فدراسیون بدمینتون با اشاره به تاکید وزیر ورزش و جوانان مبنی بر برگزاری مسابقات مهم در شهرستان های کشور، گفت: بر اساس این تاکید، بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی دهه فجر را در استان زنجان میزبانی می کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون، ضمن بیان این مطلب از حضور بهترین بدمینتون بازان جهان برای شرکت در مسابقات گرامیداشت دهه مبارک فجر خبر داد.

چوریا با بیان این که در روز های آینده شاهد برگزاری یکی از بزرگ ترین رقابت های بین المللی کشور هستیم، گفت: 134 بدمینتون باز داخلی و خارجی '80 مرد و 54 زن' از پانزده کشور برای حضور در بیست و هفتمین رقابت های بین المللی فجر اعلام آمادگی کرده اند.

وی ادامه داد: کشور‌های هند، مکزیک، مالزی، بولداوی، ترکیه، ویتنام، استرالیا، اردن، سوریه، اندونزی، پرتغال، میانمار، آلمان، آذربایجان و عراق از کشور‌های مطرح بدمینتون هستند که با نفرات برتر و با رنکینگ بالای خود به ایران خواهند آمد.

پوریا با اشاره به تاکید وزیر ورزش و جوانان مبنی بر برگزاری مسابقات مهم در شهرستان های کشور، گفت: تا پیش از این مسابقات در تهران برگزار می شد که بر اساس تاکیدات دکتر سلطانی فر مسابقات جوانان را در سمنان و مسابقات بین المللی دهه فجر را در زنجان برگزار خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون بدمینتون اولویت میزبانی را میزان علاقه و توجه ورزشکاران و مردم آن منطقه به بدمینتون عنوان کرد و افزود: شهرهایی میزبانی را تقبل می کنند که بدمینتون جزء رشته های اولشان است؛ به عبارتی اکثر ملی پوشان بدمینتون کشور از استان های زنجان، سمنان، البرز، تهران، گیلان، گلستان، کردستان، خراسان رضوی، کرمانشاه و قزوین هستند که همین استان ها نیز بیشترین گرایش را به این رشته دارند.

وی همچنین افزایش جایزه این مسابقات را مدنظر قرار داد و افزود: از زمانی که مسئولیت فدراسیون بدمینتون را بر عهده گرفتم جایزه ۵ هزار دلاری را به ۲۵ هزار دلاری رساندم. زیرا فدراسیون جهانی هر سال در مسابقات مختلف جایزه‌ها را ۲۵۰۰ دلار افزایش می‌دهد. طبق این روال مبلغ جایزه را افزایش دادیم. با این روند تیم‌های شرکت کننده بیشتری هم در کشور حضور پیدا می‌کنند.

محمدرضا پوریا خاطرنشان کرد: هزینه‌های جایزه از طرف فدراسیون و با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان زنجان و نیز هیات بدمینتون استان زنجان پرداخت خواهد شد.

رئیس فدراسیون بدمینتون در پاسخ به این سوال که وضعیت ملی پوشان کشور برای حضور در رقابت های بین المللی فجر چگونه است؟ اذعان داشت: دو ورزشکار ما به نام‌های ثریا آقایی و امیر جباری برای حضور در کمپ پیشرفته آماده می شوند که برای المپیک برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: محمد اندی معاون توسعه بدمینتون آسیا به کنفدراسیون اعلام کرد تا قبل از مسابقات، ایران میزبان کمپ باشد. این فرصت خوبی است تا بتوانیم سهمیه بیشتری را به خود اختصاص دهیم. زیرا بیشتر از ۸ پسر و ۸ دختر نمی‌توانند در این کلاس شرکت کنند. فعلا 2 نفر از ورزشکاران تثبیت شده اند و اگر از کشور‌های غرب آسیا نفرات کمتری بیایند ما سهمیه بیشتری خواهیم داشت.

مسابقات بدمینتون بین المللی دهه فجر از 16 تا 19 بهمن امسال در مجموعه ورزشی مادران و کوکان زنجان برگزار می شود.

نظر شما
پرونده ویژه