گزارش برنا از وضعیت بازیکن قرمزپوشان؛

خیریت تازه برای مصلح/ مدافع پرسپولیس با تغییر پست ماندگار می‌شود!

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۰۹:۴۰:۳۰
کد خبر: ۶۶۷۰۷۴
خیریت تازه برای مصلح/ مدافع پرسپولیس با تغییر پست ماندگار می‌شود!
شایان مصلح از قدرت سرزنی مناسبی برخوردار است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شایان مصلح، مدافع چپ پای پرسپولیس این روزها در قالب مهاجم به عنوان ناجی و ستاره سرخپوشان در مسابقات می درخشد. مصلح با 188 سانتی متر قد، گزینه مناسبی در خط حمله به حساب می‌آید. برانکو از وی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی در خط حمله استفاده کرد و توانست بازی تاثیرگذاری از خود به نمایش بگذارد و در رقابت‌های لیگ برتر مقابل پارس جنوبی جم هم در خط حمله موفق به گلزنی شد.

در دیدار هفته گذشته مقابل گسترش فولاد که سرخپوشان بعد از دریافت گل توسط حریف با بازی بسته مواجه شدند، با تعویض طلایی برانکو توانستند با پاس گل شایان مصلح مانع باخت خانگی قرمزها شوند. باتوجه به اینکه مهدی طارمی از جمع سرخپوشان جدا شد و گادوین منشا با افت شدیدی مواجه شده، پرسپولیس اکنون با چالش‌های جدیدی در خط حمله روبرو شده و تا باز شدن نقل و انتقالات تابستانی باید از توانایی بازیکنان فعلی استفاده شود. 

شایان مصلح از قدرت سرزنی مناسبی برخوردار است و با توجه به قد بلند خود اگر شرایط لازم مهیا شود و تمرینات بسیاری بر روی این بازیکن از سر گرفته شود وی می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به مهاجم با کیفیت ارتش سرخ تبدیل شود.

در تاریخ فوتبال ایران نمونه‌هایی بوده که بعضی از مدافعان در پست مهاجم به تیم خود کمک کردند. حنیف عمران زاده، مهدی هاشمی نسب و علی انصاریان به پیشنهاد مربی مربوطه در خط حمله بازی کردند. البته بازیکنانی بودند که در جریان عمر فوتبالی خود تغییر پست دادند. رحمان رضایی و مهدی مهدوی‌کیا که با تغییر پست هم موفق بودند اما بازیکنی همانند رضا عنایتی علاوه بر اینکه مهاجم خوبی بود اما هرگز نتوانست مدافع قابلی باشد. 

*در تمرینات مصلح در خط حمله بازی کند

رحمان رضایی، مدافع اسبق پرسپولیس درباره حضور شایان مصلح در خط حمله، به خبرنگار برنا گفت: بسیاری از تیم‌ها به دنبال نتیجه گرفتن از پرسپولیس هستند. این تیم امکان دارد با چالش‌های بسیاری مواجه شود اما می‌تواند با استفاده از مهاجمان خود این مشکل را برطرف کند. مصلح از توانایی مناسبی در خط حمله برخوردار است و این امکان وجود دارد که تغییر پست دهد.

وی با اشاره به اینکه برانکو اویناکوویچ به عنوان مربی نسبت به توانایی بازیکنان خود اعتقاد دارد، افزود: شناخت خوب برانکو نسبت به بازیکنان می‌تواند به پرسپولیس کمک بسیاری کند. در تمرینات اگر از مصلح در خط حمله استفاده شود و شرایط لازم ایجاد شود قطعا این بازیکن می‌تواند با تغییر پست به پیشرفت بیشتری برسد.

رضایی با تاکید بر اینکه برانکو مربی خوش فکری است، بیان کرد: در گذشته هم مصلح سابقه بازی در خط حمله را دارد. اکنون که پرسپولیس با کمبود مهاجم مواجه است و در نقل و انتقالات هم محروم شده می‌تواند ریسک کند و در تمرینات و مسابقات از مصلح به عنوان مهاجم استفاده کند.

*مهاجم شدن مصلح به پرسپولیس کمک نمی‌کند

سیدمهدی سیدصالحی، مهاجم اسبق پرسپولیس درباره تغییر پست شایان مصلح در گفتگو با خبرنگار برنا، اظهار کرد: مصلح به دلیل آنکه در خط دفاع بازی می‌کند از قدرت جنگندگی مناسبی برخوردار است و می‌تواند در خط حمله در توپ گیری از بازیکن حریف عملکرد خوبی داشته باشد. اکنون که بسیاری از تیم‌ها از تاکتیک بسته مقابل پرسپولیس استفاده می‌کنند، حضور بازیکنی همانند شایان مصلح می‌تواند کمک بسیاری به سرخپوشان کند. 

وی با اشاره به اینکه برانکو می‌تواند امتحان کند و از مصلح به عنوان مهاجم بهره ببرد، افزود: باتوجه به قد مصلح او می‌تواند در خط حمله بازی کند اما یک مهاجم علاوه بر فاکتورهای قد و قدرت سرزنی باید از تاکتیک و سرعت لازم هم برخوردار باشد. زوج وحید امیری و علیپور می‌تواند به پرسپولیس کمک بسیاری کند و در بازی‌های دشوار از حضور مدافعی همانند مصلح که قابلیت بازی در خط حمله را دارد هم استفاده کند اما تغییر پست نیاز به تمرینات مکرر و تشخیص مربی دارد.

به گزارش برنا، در گذشته نه چندان دور مصلح در سپیدرود با هدایت فرشاد پیوس در خط حمله این تیم بازی می کرد و عملکرد خوبی داشت. این امکان وجود دارد که برانکو برای دوستداران قرمز سورپرایز جدیدی داشته باشد. شرایطی ایجاد کند و از این مدافع نیمکت نشین به عنوان ناجی تیم استفاده کند و بعد از مدتی وی به یک مهاجم تمام عیار به فوتبال ایران معرفی شود. اتفاق جالبی اتفاق می‌افتاد که مدافع پا چپ پرسپولیس به یک مهاجم خوب تبدیل شود.

 

نویسنده:محمد باباالهی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز