بر اساس اظهارات رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال؛

توپ طارمی در کمیته انضباطی/ استقلال می‌تواند از پرسپولیس شکایت کند!

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۰:۰۹:۵۹
کد خبر: ۶۶۷۱۳۵
توپ طارمی در کمیته انضباطی/ استقلال می‌تواند از پرسپولیس شکایت کند!
مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال، توضیحاتی را در خصوص صحبت‌های مهاجم سابق پرسپولیس ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزشی برنا،  روزبه وثوق احمدی، در خصوص اظهارات مهدی طارمی اعلام کرد: "اگر فرض را بر این بگذاریم که تخلفی رخ داده، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌تواند به آن ورود کند چون تخلفی بوده که در ایران اتفاق افتاده است و ربطی به فیفا ندارد. ما نمی‌توانیم با اقرار یک شخص بگویم تخلف صورت گرفته، اول باید شکایتی مطرح شود و بعد کمیته انضباطی بررسی کند که کدام آیین‌نامه مشمول این شکایت می‌شود. برای باز شدن هر پرونده‌ای، باید شاکی وجود داشته باشد. البته در برخی موارد هم با گزارش می‌شود به پرونده‌های مختلف رسیدگی کرد. در کل رسیدگی به این موضوع در صلاحیت کمیته انضباطی است."

وثوق احمدی معتقد است: "فیفا هم در رای خود در خصوص پرونده شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه نیز به مساله جعل قرارداد طارمی توسط مدیران وقت باشگاه پرسپولیس ورود نکرده و صرفا به غیر واقعی بودن تاریخ اشاره کرده است و آن را از نظر حقوقی مورد نظر قرارداده نه از بعد انضباطی.

طبق تبصره یک ماده ۱۲۰ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال مصوب ۲۹ آذر ۹۶، تخلفاتی که قبل از این تاریخ رخ داده بر اساس مقررات انضباطی، زمان وقوع رسیدگی می‌شوند مگر آنکه مقررات جدید به نفع شخص متخلف باشد که در این صورت بر اساس مقررات جدید رسیدگی خواهد شد.

همچنین در آیین نامه جدید به صراحت آمده است مشمول محدودیت زمانی نیست اما باید از فیلتر مربوط به ماده ۱۲۰ عبور کند تا بتوان یک پرونده قدیمی را با مقررات انضباطی جدید بررسی کرد. از نظر من باید در صورت اثباث این تخلف، باید از آیین نامه قبلی استفاده کرد.

در ماده ۷۴ آیین نامه انضباطی قبلی قید شده، شرایط استفاده از سند مجعول شامل چه مواردی می شود و در مورد بازیکن غیر مجاز بند ۱۴ ماده ۶۸ صراحتا اعلام کرده،  شکایت درباره تخلف فقط ظرف ۲ ساعت بعد از پایان بازی می تواند انجام شود.

 این موضوعی است که باشگاه‌های لیگ برتری نظیر استقلال می‌توانند طبق بند ۵ ماده ۶۰ آیین نامه جدید به کمیته انضباطی مطرح کنند و مرجع رسیدگی نیز همین کمیته است اما باید متذکر شوم به نظر می‌رسد این پرونده طبق آنچه در بالا ذکر شد شامل ماده ۱۲۰ می شود و امکان بررسی آن منوط به تایید کمیته انضباطی می باشد.

با توجه به تاریخ رخ دادن موضوع این پرونده و بر اساس تبصره‌ها، مقررات انضباطی مصوب سال ۱۳۹۶، آیین نامه انضباطی جدید فدراسیون فوتبال مربوط به این موضوع نمی‌شود و باید مقررات انضباطی قبلی را ملاک قرار داد. طبق آیین نامه پیشین انضباطی نیز تیم‌های لیگ برتری تنها ۲ ساعت پس از برگزاری بازی های خود حق شکایت در خصوص حضور غیر قانونی بازیکنان حریف را داشتند. مسابقاتی که مهدی طارمی برای باشگاه پرسپولیس به میدان رفته است، در زمان مقررات سابق بوده است و از نظر اینجانب باید به همان آیین نامه قبلی مراجعه کرد. به هر حال نظر نهایی را کمیته انضباطی اعلام خواهد کرد."

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز