در حاشیه یک حذف؛

آقای کمالوند؛ دیگران مقصر نیستند، کمی هم فنی صحبت کنید!

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۱۱:۴۴:۰۰
کد خبر: ۶۷۰۶۳۱
آقای کمالوند؛ دیگران مقصر نیستند، کمی هم فنی صحبت کنید!
اینکه یک مربی همه را مقصر کند و حتی بازیکن تیمش را هم ضعیف کند اما از نقص برنامه‌های خودش هیچ حرفی نزند، رفتار درستی نیست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، طلایی‌های جنوب ایران پس از حذف پرسپولیس از جام حذفی نامشان را به عنوان یک مدعی جدی در جام حذفی و لیگ برتر مطرح کردند اما اظهارات کمالوند پس از باخت 4 بر 0 مقابل استقلال، به خوبی نشان می‌داد که این تیم برنامه خاصی برای آینده ندارد و فقط در تلاش است تا به فینال جام حذفی برسد.

سرمربی نفت پس از شکست سنگین مقابل استقلال در لیگ برتر، بارها به ایراد گرفتن از برنامه ریزی سازمان لیگ پرداخت و مدام از خسته بودن تیمش صحبت کرد در حالیکه این شرایط برای تیم‌هایی مانند نفت تهران، سپیدرود رشت و سیاه جامگان هم وجود داشت اما هومن افاضلی، علی کریمی و رضا عنایتی، هیچ‌گاه به انتقاد گسترده از برگزاری مسابقات نپرداختند!

کمالوند می‌گوید: "فکر نمی‌کردیم در اصفهان سپاهان را ببریم و در تهران پرسپولیس را... ما به نیمه‌نهایی رسیدیم و دو توپ آمد و داخل دروازه رفت... اگر ما می‌خواستیم در لیگ برتر تمرکز بیشتری داشته باشیم از کجا معلوم که امروز می‌توانستیم از این شانس استفاده کنیم... کرار در روز خوب خودش نبود و دلیل هم دارد که حدود 20 روز است بازی نکرده است... باید راجع به واقعیت حرف زد. ما پرسپولیس و استقلال نیستیم... استقلال و پرسپولیس هر سال 7-6 بازیکن که در سطح پایین‌تر هستند را کنار می‌گذارد و 7-6 بازیکن بالاتر را می‌آورند... برای اینکه تبدیل به تیمی در سطح استقلال و پرسپولیس شویم فاصله داریم... باشگاه باید برای فصل آینده برنامه ریزی کند که تیمی که توانسته به نیمه نهایی برسد و در دیدارهای لیگ هم نتایج خوبی بگیرد چه باید بکند که شرایط بهتری پیدا کند..."

کمالوند پس از حذف پرسپولیس در جام حذفی به هواداران آبادان قول داد که تیم‌های بزرگتر از استقلال را هم در این شهر شکست می‌دهد اما روز گذشته اعلام کرد که تیم او تا رسیدن به آبی‌ و قرمز تهران فاصله زیادی دارد!

او مدام تیمش را با تیم‌های دیگر مقایسه می‌کند و از کمبود بازیکن سطح بالا گله می‌کند و این را به نوعی قصور باشگاه می‌داند اما آیا مثلا گسترش فولادی که با فیروز کریمی احیا شده و همین نفت را در آبادان شکست داد، بازیکن ملی پوش دارد؟! حتی به جرات می‌توان گفت هافبک‌های صنعت نفت از هافبک‌های خوب و باتجربه لیگ ایران هستند که شاید تیم‌های دیگر داشتن بازیکنانی مانند آن‌ها را آرزو کنند!

او حالا به جای اینکه به دلایل فنی حذف تیمش از جام حذفی فکر کند، توپ را بی هدف در زمین باشگاه شوت می‌کند و بازهم به هواداران وعده می‌دهد که در فصل بعد حداقل در رده سوم جدول قرار بگیرد! اما مثلا از این صحبت نمی‌کند که چگونه هافبک‌های تیمش اسیر برنامه‌های تاکتیکی شفر شدند و هافبک‌های استقلال با فشرده کردن فضای میانه میدان، به خوبی هافبک‌های صنعت نفت را فلج کردند تا خلاقیت این تیم از بین برود! شاید ایراد از کرار نبوده، شاید کرار به خوبی توسط بازیکنان استقلال مهار شد تا نتواند کاری برای صصنعت نفت انجام دهد!

کمالوند می‌گوید فکر نمی‌کردیم سپاهان و پرسپولیس را ببریم و این نشان می‌دهد که او برنامه خاصی برای نتیجه گیری ندارد که تیمش را از پیش برنده نمی‌داند، در صورتیکه اصل و هدف فوتبال پیروزی در هر مسابقه است!

او مدعی است که دو توپ روی دروازه تیمش آمد و استقلال برنده شد درصورتیکه تنها برنامه تیم صنعت نفت گرفتن خطا درون 18 قدم یا نزدیک محوطه جریمه استقلال بود و اگر رحمتی و مدافعان استقلال در اواسط نیمه دوم تمرکز و هوشیاری خودشان را حفظ می‌کردند، صنعت نفت همان یک گل را هم نداشت!

بهتر است سرمربی محترم و با تجربه لیگ برتری، به گذشته خودش برگردد و یاد روزهایی بیفتد که تراکتورسازی را تماشاگر پسند به زمین می‌فرستاد. او نباید اسیر حاشیه‌ها شود و مطمئنا اگر فقط روی مسائل فنی تمرکز کند، قناری‌های آبادان با همین نفرات و با همین شرایط، نتایج خوبی خواهد گرفت و در ادامه لیگ به خوبی صعود خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز