هاشم اسکندری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

مسابقات جام دیپلمات‌ها می‌تواند به ایجاد روابط محکم با دیگر کشورها کمک کند/ ایران در رشته‌های بیلیاردی جایگاه ویژه‌ای در جهان پیدا کرده است

۱۳۹۶/۱۱/۱۳ - ۱۰:۱۹:۳۵
کد خبر: ۶۷۱۴۴۰
مسابقات جام دیپلمات‌ها می‌تواند به ایجاد روابط محکم با دیگر کشورها کمک کند/ ایران در رشته‌های بیلیاردی جایگاه ویژه‌ای در جهان پیدا کرده است
رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: همانطور که شخص دکتر سلطانی‌فر بر ایجاد روابط و دیپلماسی تاکید دارند ما نیز سعی خواهیم کرد از پتانسیل‌های خود به بهترین شکل استفاده کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، اولین دوره مسابقات رشته‌های بیلیاردی جام دیپلمات‌ها با تلاش فدراسیون بولینگ و بیلیارد و مشارکت تعدادی از سفارتخانه‌های حاضر در کشورمان برگزار شد.

هاشم اسکندری، رییس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس درباره هدف از برگزاری این مسابقات اظهار داشت: طی چند سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در این فدراسیون افتاده و توانسته‌ایم افتخاراتی را برای کشور رقم بزنیم و 83 مدال جهانی را در این مدت کسب کرده‌ایم. فدراسیون بولینگ و بیلیارد ایران در سال 2014 و 2015 به عنوان فدراسیون برتر آسیا انتخاب شد و از این رو سعی کردیم در هر شاخه‌ای ورود کنیم. مسابقات دانشجویان کشور را راه‌اندازی کردیم و مسابقات زیادی در سنین مختلف را تا به الان داشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه تفریج دیپلمات‌ها در کشور ما کم است دیدیم که برگزاری مسابقات دیپلمات‌ها می‌تواند اتفاق خوبی را در کشور رقم بزند و چون رشته‌های بیلیاردی بسیار مفرح است این را می‌دانستیم که استقبال خوبی از این مسابقات خواهد شد. برای این رقابت ها حدود 10 کشور اعلام حضور کردند و سعی ما بر این است که برای سال‌های بعد تعداد سفارتخانه‌هایی که مشارکت می‌کنند بیشتر باشد. این مسابقات به مدت سه روز از پنجشنبه آغاز شده و از آنجا که سفارتخانه‌های مختلف درخصوص صدور ویزا برای ورزشکاران ما همیشه همکاری می‌کنند ایجاد این رابطه و برگزاری این مسابقات قطعا به سود ورزش کشور خواهد بود.

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد خاطرنشان ساخت: یکی دیگر از اهداف ما برای برگزاری این مسابقات این بود که به دیگر کشورها قدرت و ظرفیت ورزش خود را نشان دهیم و احساس می‌کنیم بسیار تاثیرگذار خواهد بود. یکی از ابزارهای موفقیت در ورزش بحث دیپلماسی و ایجاد روابط با دیگر کشورهاست و اینکه بتوانیم از ظرفیت‌های فردی و گروهی برای اعطلای ورزش استفاده کنیم. بنده دو دور است که به عنوان نایب رییس آسیا و غرب آسیا انتخاب می‌شوم و این افتخار بزرگی برای این ورزش پرطرفدار محسوب می‌شود. همانطور که شخص دکتر سلطانی‌فر بر ایجاد روابط و دیپلماسی تاکید دارند ما نیز سعی خواهیم کرد از پتانسیل‌های خود به بهترین شکل استفاده کنیم.

اسکندری ادامه داد: سابقه رشته‌های بولینگ و بیلیارد در کشور ما به یکصد سال می‌رسد. اوایل شاید یکسری از افراد خاص فقط از این رشته‌ها استفاده می‌کردند ولی الان کاملا در کشور ما این رشته‌ها عمومیت پیدا کرده و همچنین در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد. پربیننده ترین ورزش بعد از فوتبال در کشور انگلیس رشته بیلیارد است و همینطور در کشور چین که بیش از یک میلیارد جمعیت دارد رشته‌های بیلیاردی طرفداران بیشماری را به خود اختصاص می‌دهد. بعضی‌ها از کشورها مصوب کردند که رشته‌های بیلیاردی وارد مدارس شود چون تاثیر شگرفی روی ذهن دانش‌آموزان دارد و دقت و فکر بچه‌ها را بالا می‌برد. ما نیز سعی کردیم با استعدادیابی اتفاقات خوبی را برای این رشته در کشور رقم بزنیم و دیگر در ایران به شکل یک تفریح به این رشته نگاه نمی‌شود و الان به صورت یک رشته ورزشی که قهرمانی‌های خوبی را برای کشورمان به دست می‌آورد به آن نگاه می‌کنند. در مسابقات قهرمانی جهان حسین وفایی حدود 11 ساعت سرپا می‌ایستد و حدود 4 کیلومتر راه می‌رود که از این نظر در بین رشته‌های دیگر قابل توجه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز