حاشیه‌های مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا؛

بی‌توجهی شبکه ۳ سیما به ورزش اول المپیک/ رقابت قهرمان جهان و سریعترین مرد آسیا دیده نشد!

۱۳۹۶/۱۱/۱۳ - ۱۴:۴۸:۰۲
کد خبر: ۶۷۱۵۷۶
بی‌توجهی شبکه ۳ سیما به ورزش اول المپیک/ رقابت قهرمان جهان و سریعترین مرد آسیا دیده نشد!
دوومیدانی کشور از طرف شبکه سه سیما با بی‌توجهی مواجه شد که این موضوع با واکنش شدید رییس فدراسیون دوومیدانی و حتی کارشناسان، مربیان و ورزشکاران دوومیدانی همراه بوده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، هشتمین دوره رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا طی روزهای 12 الی 14 بهمن‌ماه در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران در حال پیگیری است.

این در حالی است که طبق اعلام سایت فدراسیون دوومیدانی قرار است این مسابقات از طریق شبکه سوم سیما برای علاقه‌مندان دوومیدانی به تصویر کشیده شود. اما روز گذشته و درست در زمانی که رقابت ماده پرش ارتفاق که «عیسی موتاز بارشیم»، قهرمان این ماده در آسیا و جهان در حال رقابت با سایر رقبای آسیایی خود بود و از آنجا که حضور و رقابت این چنین ورزشکاری می‌تواند برای جامعه ورزش بسیار حائز اهمیت باشد، باید به این نکته هم اشاره کرد که اگر ما می خواستیم، این ورزشکار را در قالب یک مسابقه بین المللی به تهران دعوت کنیم، باید تا 40 هزار دلار برای حضورش هزینه می کردیم. اما به واسطه برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا، او بدون هیچ هزینه ای به ایران سفر  کرد. بارشیم در این سفر بهترین رکورد پرش ارتفاع در ایران را به نام خود ثبت کرد. اما به یکباره پخش مسابقات قطع و روال عادی برنامه شبکه 3 دنبال شد. این موضوع درخصوص مسابقه حسن تفتیان در ماده 60 متر نیز اتفاق افتاد و با توجه به اینکه تفتیان سریعترین مرد آسیا است و توانست در این مسابقات رکورد ایران را ارتقا دهد ولی بازهم از سوی شبکه سه سیما برای پخش این مسابقه احمال صورت گرفت. قطعا شبکه سه می‌توانست با هماهنگی که انجام می‌دهد زمانی را برای پخش این مسابقات اختصاص دهد.

258

با توجه به اینکه یکی از مهم ترین ورزشکاران دوومیدانی و حتی جهان در این مسابقات موتاز بارشیم بود و با پرش استثنایی خود توانست مدال طلای این مسابقات را کسب و رکورد آسیا را نیز ارتقا دهد، بهتر بود که شبکه 3 سیما این مسابقه مهیج را به طور مستقیم پخش می‌کرد چون قطعا جذابیت بسیار زیادی برای مخاطبین ورزش مادر داشت. ولی به طور قطع دوومیدانی کشور از طرف شبکه سه سیما با بی توجهی مواجه شده است که این موضوع با واکنش شدید رییس فدراسیون دوومیدانی و حتی کارشناسان، مربیان و ورزشکاران دوومیدانی همراه بود. امیدواریم که با توجه به جذابیت‌های رشته اول المپیک یعنی دوومیدانی و تاثیرات مثبتی که می‌تواند بر جامعه داشته باشد از این پس این رشته ورزشی با حمایت‌های بیشتر از سوی سازمان صداوسیما مواجه شود.

هشتمین+دوره+مسابقات+دوومیدانی+داخل+سالن+آسیا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز