جادوگر محبوب است؛

کریمی پاسخ بدهد/ چرا در این فوتبال کثیف مربی تیم ملی شد؟!

۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۱۷:۳۳:۲۱
کد خبر: ۶۷۳۲۶۲
کریمی پاسخ بدهد/ چرا در این فوتبال کثیف مربی تیم ملی شد؟!
بسیاری تلاش می‌کنند تا با گره زدن نام خود به جادوگر، فالوئرهای بیشتری بگیرند و او نباید اجازه دهد با اعتبارش بازی کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، روزنامه قانون در مقاله‌ای نوشت: علی کریمی در سال‌های اخیر به یک منتقد تمام عیار تبدیل شده و به تمام ارکان فوتبال ایران حمله کرده است. او در زمانی‌که تیم نداشت علیه مسئولان و حال که سرمربی سپیدرود رشت شده علیه تاج و فردوسی‌پور موضع می‌گیرد. هرچند بسیاری از انتقادات جادوگر به حق بوده اما نحوه بیان آن‌ها در کانال تلگرامی‌اش به یکی از سوژه‌های هواداران در فضای مجازی تبدیل شده است. چه شد که کریمی به جایگاهی رسیده که این‌گونه انتقاد می‌کند؟ او روز گذشته در پستی که در کانال تلگرامش منتشر کرد به مجری برنامه 90 اتهام مبهمی زد. جادوگر در سال‌های اخیر عادت کرده از همه انتقاد کند اما کوچک‌ترین انتقاد از خودش را به شدت رد می‌کند و رسانه‌هایی را که به اقدامات او خرده می‌گیرند، کرملینی می‌نامد. اصطلاح «خبرنگاران کرملینی» اشاره به خبرنگارانی دارد که هرگز علیه فدراسیون موضع نمی‌گیرند تا بتوانند در جام‌جهانی حاضر شوند.

آیا فردوسی‌پور واکنش نشان می‌دهد؟

این نخستین‌بار نیست که فردوسی‌پور از سوی کریمی نقد می‌شود. او پیش از این نیز مجری برنامه 90 را به سرسپردگی متهم کرده بود و درباره او نوشت: «عادل جان فدراسیون، یاد ندارم دو برنامه پشت سر هم فدراسیون را نقد کنى!؟ شفاف سازى خوبه براى همه». مدتی قبل نیز برای او نوشت: «عادل جان، به درخواست کریمی محل نذار. ولی جامعه فوتبال و نسل های بعدی را چه می کنی؟ کریمی و کریمی‌ها خوب یا بد عمر ورزشی شون تموم شد و رفت. ولی شما و دوستان این را به خاطر داشته باشین همیشه که اگه این فوتبال نباشد، نه فدراسیونی خواهد بود نه برنامه نودی. در عجبم در نوع رفتارت با آقای کفاشیان و تاج. گذر زمان نشانگر همه چیز خواهد بود».

عادل فردوسی‌پور در سال‌های اخیر همواره نشان داده در مقابل انتقادات جبهه می‌گیرد و به آن واکنش نشان می‌دهد. اما او هرگز در برابر انتقادات افرادی مثل علی دایی و علی کریمی حرفی نزده و ترجیح داده سکوت کند. هرچند که در برنامه امشب 90 به احتمال زیاد واکنشی به انتقادات مطرح شده نشان خواهد داد. او در این سال‌ها همواره به دلیل مطرح نکردن بحث‌هایی مثل ماجرای حق پخش، زیر فشار بوده که اجازه انتقاد از سازمانی که در آن کار می‌کند را ندارد. این بار نیز اتهام فدراسیونی بودن به او زده است و مشخص نیست مجری جنجالی و محبوب صدا و سیما به این موضوع چه واکنشی نشان خواهد داد.

 مطرح کردن موضوعاتی مثل نداشتن لباس مناسب بازیکنان تیم‌های پایه و انتقاد از فردوسی‌پور به دلیل نپرداختن به این موضوع، درخواست عجیبی نیست به ویژه آنکه بدانیم برنامه 90 در حال حاضر یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های صدا و سیماست و بسیاری از تصمیمات در فدراسیون فوتبال، پس از پخش هفتگی برنامه 90 گرفته می‌شود.

چرا عادل‌جان؟ چرا؟

در روزهای اخیر، علی کریمی موارد متعددی را مطرح کرده که فردوسی‌پور باید به آن‌ها پاسخ بدهد. او روز گذشته در پستی تلگرامی نوشت: «چرا در مورد درگیرى دستیار کارلوس با نماینده فدراسیون و فیفا در ملک شخصى کی‌روش، کسى رو نیاوردى که ازش توضیح بخواهى رو خط؟» او در ادامه نوشت: «چرا باید یک مجری تلویزیونی جایزه بهترین بازیکن لیگ را بدهد. در کشور ایران شخص دیگری نبود که جایزه مهدی طارمی را بدهد؟». جادوگر در ادامه نوشت: «عادل‌جان تا حالا چند بار به برج ایران زمین شهرک غرب رفتی؟». اشاره کریمی به محل زندگی کارلوس کی‌روش است که گفته می‌شود مجری برنامه 90 بارها در آن محل دیده شده است. پرت کردن لوگوی میکروفون برنامه 90 و فریاد بر سر عوامل این برنامه از دیگر اتفاقاتی بود که سرمربی سپیدرود رشت در هفته گذشته آن‌ها را انجام داد و حاشیه‌ساز شد.

وقتی رابطه خوب بود

علی کریمی یکی از معدود افرادی است که فردوسی‌پور برای خداحافظی‌اش از فوتبال یک کلیپ جذاب تهیه و در برنامه‌اش پخش کرده است. جادوگر مدتی قبل نیز در گفتگوی مفصلی با این برنامه به سوالات حاشیه‌ای و جذاب فردوسی‌پور پاسخ داد اما پخش نشدن چند صحنه مشکوک از دیدار سپیدرود رشت و صنعت نفت آبادان منجر به زیرسوال رفتن پیشینه فردوسی‌پور شده است. کریمی به طور کلی عادت دارد بعد از همکاری‌ها علیه افرادی که با آن‌ها رفاقت داشت، صحبت کند. مدتی قبل بود که او با حضور در باشگاه نفت تهران، نخستین قرارداد مربیگری خود را امضا کرد اما مدتی بعد دعوای کریمی و جهانیان به یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های تاریخ فوتبال ایران تبدیل و در نهایت منجر به حذف جهانیان از فوتبال شد. پیش از این نیز او پس از جدایی ناگهانی از تیم‌ملی فوتبال، علیه کارلوس کی‌روش مصاحبه کرد تا جایی که سرمربی پرتغالی تیم‌ملی در بیانیه‌ای او را از گول خوردن توسط مار و عقرب بر حذر داشت! درگیری با علی دایی، محمد مایلی کهن و بسیاری از پیشکسوتان فوتبال در سال‌های اخیر به عادت کریمی تبدیل شده است. او که هرگز رابطه خوبی با خبرنگاران نداشت در گفت‌وگوهای خصوصی آن‌ها را سرسپرده می‌داند که هیچ انتقادی انجام نمی‌دهند. شاید کریمی باید به این سوال پاسخ بدهد که اگر کسی از خودش انتقاد کند چه واکنشی نشان می‌دهد؟ آیا نباید نگران متهم شدن از سوی جادوگر باشند؟

اتهام‌زنی یا انتقاد؟

کریمی محبوب است و هواداران بی‌شماری دارد، بسیاری تلاش می‌کنند تا با گره زدن نام خود به جادوگر، فالوئرهای بیشتری بگیرند. در این میان اما کاش کریمی کمی در انتقادات خود تجدید نظر کند و اجازه ندهد به سادگی با اعتبار چندین‌ساله‌اش بازی شود.

 او پرچم عدالت به دست گرفته و می‌خواهد جلودار باشد اما کاش کمی مستندتر پیش برود. اتهام زنی با انتقاد تفاوت بسیاری دارد؛ راهی که کریمی در حال حاضر به پیش گرفته مصداق بارز اتهام زنی است.

او هر حرفی را می‌زند بی آنکه برای آن دلیل و مدرک داشته باشد. کریمی به تاج و فردوسی‌پور انتقاد می‌کند که اگر فوتبال نبود، شما نیز نبودید اما کاش خودش پاسخ بدهد که اگر فوتبالی وجود نداشت، پسربچه‌ای از گوشه کنار ملارد چگونه می‌توانست این‌چنین رشد کند و به یکی از محبوب‌ترین‌های فوتبال ایران تبدیل شود! اگر فوتبال نبود، عادل فردوسی‌پور همچنان روزنامه‌نگاری می‌کرد اما جادوگر کجا بود؟ کریمی مدعی است در فوتبال فسادهای بیشماری وجود دارد اما هرگز به این سوال پاسخ نداده که چرا خودش در همین فوتبال کثیف و فاسد، موفق شده سرمربی یک تیم لیگ برتری شود. کاش او پاسخ بدهد که چرا در همین فوتبال فاسد سال‌ها بازی کرده و برای کشور افتخارآفرینی کرده است؟ چرا مربی تیم‌ملی شده و چرا اجازه داده همین فوتبال کثیف، رشد کند و اینچنین افعی شود. سوال برای پرسیدن فراوان است اما کریمی طاقت انتقاد ندارد. او ترجیح می‌دهد منتقد باشد.

نظر شما