مسابقات لیگ برتر والیبال پیگیری شد؛

بازی جوانمردانه پنهان در زیر واژه شرط‌بندی

۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۱۰:۰۵:۱۸
کد خبر: ۶۷۴۵۴۲
بازی جوانمردانه پنهان در زیر واژه شرط‌بندی
بازی جوانمردانه برخی تیم ها مانند کاله مازندران و رعد پدافند کاشان در هفته پایانی دور مقدماتی لیگ برتر زیر سایه واژه شرطبندی پنهان ماند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، دور مقدماتی سی و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان ایران جام شهید «محسن حججی» یکشنبه شب به پایان رسید. در پایان این رقابت ها تیم های بانک سرمایه، سایپا تهران، شهرداری تبریز، شهرداری ورامین، پیکان تهران، کاله مازندران، خاتم اردکان و هاوش گنبد با قرار گرفتن در رتبه های اول تا هشتم این رقابت‌ها به مرحله پلی آف صعود کردند.

رقابت جوانمردانه تیمهایی مانند کاله مازندران برابر پیکان و رعد پدافند کاشان برابر شمس از ویژگی های هفته پایانی دور مقدماتی لیگ برتر بود که متاسفانه در جنجال رسانه ای و بدون مدرک برخی رسانه ها مبنی بر وجود شرطبندی در هفته پایانی دور مقدماتی لیگ برتر به درستی دیده نشد.

اگر کاله که برد و باخت در هفته پایانی دور مقدماتی در جایگاهش تاثیری نداشت، جوانمردانه مقابل پیکان تهران ظاهر نمی شد، پیکان می توانست با شکست این تیم، رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد و در مرحله پلی آف دو میزبانی در خانه داشته باشد، اما با شکست برابر کاله، تیم شهرداری ورامین دو میزبانی در مرحله پلی آف به دست آورد. در دیدار دو تیم شمس و رعد پدافند کاشان نیز تیم رعد به رغم سقوط به لیگ دسته یک و اهمیت نداشتن نتیجه مسابقه برایشان، بازی بسیار خوب و جوانمردانه ای به نمایش گذاشتند و با شکست شمس این تیم را از حضور در مرحله پلی آف محروم کردند.

تیم شمس که شامل ملی پوشان نوجوان والیبال ایران بود، در نهایت راهی مرحله پلی آف نشد که یکی از دلایل مهم آن کسر سه امتیاز به دلیل نداشتن تیم در رقابت های قهرمانی نوجوانان کشور بود. موضوعی که بسیاری از کارشناسان به آن انتقاد داشتند زیرا این بازیکنان در لیگ برتر حضور داشتند و نمی تواستند همزمان در دو رویداد مهم به میدان بروند. اما سازمان لیگ و فدراسیون والیبال بر اساس آئین نامه سازمان لیگ با این تیم نیز برخورد کرد و اگر سه امتیاز از شمس کم نمی شد، شاگردان محمد وکیلی هم اکنون حریف بانک سرمایه در مرحله پلی آف بودند.

البته محمد وکیلی سرمربی تیم والیبال شمس نسبت به عملکرد تیم خاتم در هفته پایانی دور مقدماتی انتقاداتی داشت، اما این موضوع را نیز قبول کرد که تیم رعد بهترین بازی فصل خود را مقابل شمس انجام داد، بنابر این تاییدی در بازی جوانمردانه تیم رعد داشت. بهروز عطایی سرمربی تیم کاله مازندران نیز تاکید کرد که با تمام قوا مقابل تیم پیکان به میدان رفته است زیرا نمی خواسته اجازه دهد والیبال ناجوانمردانه به نمایش گذاشته شود.

وی تاکید کرد: عملکرد کاله می‌تواند یک موضوع مهم آموزشی برای والیبال ایران باشد. زیرا در بازی مقابل پیکان برای سایر تیم‌ها بازی کردیم در حالی که می توانستیم به بازیکنان اصلی‌مان استراحت دهیم.

نکته دیگر این بازی ها تلاش ملی پوشان نوجوان دو دوره ایران برای نمایش بازی جوانمردانه بوده است در صورتی که دیگر تیم ها مانند بانک سرمایه، خاتم اردکان و شهرداری تبریز که بازیکنانش حکم پیشکسوت آنان را دارند، اینگونه عمل نکردند.

جواد کریمی، علی رمضانی، اسماعیل مسافر، محمدرضا اسفندیار، محمد کاظم غفاری، رسول آقچلی از تیم کاله مازندران و بیژن براتی، محمود رسولی، طیب عینی و علی اصغر مجرد از تیم رعد پدافند کاشان از جمله بازیکنان ملی پوش نوجوان دو دوره ایران بودند که در هفته پایانی دور مقدماتی بازی جوانمردانه ای را به نمایش گذاشتند. ای کاش به بازی های جوانمردانه در هفته پایانی دور مقدماتی بیشتر پرداخته می شد تا در ترویج این موضوع مهم در ورزش کشور گامی برداشته باشند.

نظر شما
پرونده ویژه