ساسان حاتمی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

روزهای درخشانی در انتظار هاکی ایران خواهد بود/ کسب عنوان بهترین دروازه‌بان جهان افتخار بزرگی است

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۰۹:۵۹:۳۶
کد خبر: ۶۷۸۱۴۶
روزهای درخشانی در انتظار هاکی ایران خواهد بود/ کسب عنوان بهترین دروازه‌بان جهان افتخار بزرگی است
دروازه‌بان تیم ملی هاکی ایران گفت: برای هر بازیکنی کسب عنوان در رقابت‌های جام جهانی یک آرزوی زیبا و شیرین است که خوشحالم بعد از این همه زحمتی که کشیدم این موفقیت را کسب کردم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هاکی یکی از رشته‌های ورزشی تیمی است که در کشورمان در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های شگرفی همراه بوده است و با وجود اینکه کشورهای صاحب سبک زیادی در این رشته قدرتنمایی می‌کنند ولی توانستیم گام‌های روبه جلویی را برداریم. اتفاق تاریخی در این رشته برای کشور کسب عنوان سومی جام جهانی آلمان بود که برای اولین بار توانستیم عنوان جهانی را به دست آوریم. قبل از هاکی تنها فوتسال به عنوان یک رشته تیمی توانسته بود در دوره قبل جام جهانی فوتسال عنوان سوم را کسب کند و هاکی نیز نشان داد با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در این رشته داریم می‌توان به مدال‌آوری رشته‌های تیمی در جهان امیدوار بود. تیم ملی هاکی ایران در این دور از رقابت‌ها نمایش خیره کننده ای داشت و به عنوان شگفتی مسابقات مقابل تیم‌های بزرگ عملکرد فوق‌العاده‌ای را نشان داد. بدون شک یکی از عوامل موفقیت هاکی‌بازان ایران در آلمان حضور ساسان حاتمی دروازه‌بان این تیم است که بعد از اتمام مسابقات به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان انتخاب شد. گفتگویی را با این بازیکن خوب تیم ملی هاکی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

*تیم هاکی ایران یک شگفتی در دنیا رقم زد و توانست روی سکوی سوم قرار بگیرد. این موفقیت چطور به دست آمد؟

سطح مسابقات آلمان بسیار بالا بود و در دو گروه این رقابت‌ها برگزار شد. قبل از اعزام به آلمان هدف اصلی ما قرار گرفتن روی سکو بود و همه اعضای تیم عزم خود را جزم کرده بودند که این اتفاق بیفتد و برای این کار همدل شده بودیم. ایران در گروه سختی قرار گرفت و می‌توان گفت در گروه مرگ قرار داشتیم و با تیم‌های اتریش، روسیه، بلژیک آفریقای جنوبی و سوییس همگروه شدیم.

*کدام بازی برای شما بیشتر دشوار بود؟

ما هیچ بازی آسانی در این مسابقات نداشتیم و همه حریفان ما از قدرتمندترین تیم‌های حاضر در هاکی جهان بودند ولی نکته مهم این بود که از بازی اول انگیزه لازم را داشتیم و بدون ترس وارد زمین می‌شدیم. اولین دیدار برای ما خیلی مهم بود که توانستیم با اقتدار سوییس را از پیش‌رو برداریم و همین امر باعث شد که روحیه تیم بالا برود و با روحیه‌ای مضاعف بازی دوم را انجام دهیم. در مقابل بلژیک هم یک تساوی را گرفتیم و در سومین دیدار آفریقای جنوبی را نیز شکست دادیم. در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تیم قدرتمند چک قرار گرفتیم و در ضربات پنالتی این تیم را شکست دهیم.

*آلمان به خاطر استفاده از شرایط میزبانی در بازی نیمه نهایی تیم ملی ایران را شکست داد؟

آلمان یکی از قدرت‌های هاکی دنیا چه در داخل سالن و چه در هاکی روی چمن است که امتیاز میزبانی نیز شرایط بهتری را برای آنها فراهم کرده بود. با وجود بازی‌های خوب قبلی که انجام داده بودیم در مقابل آلمان نیز با قدرت حاضر شدیم و چیزی کم نگذاشتیم ولی رفته رفته فشار آلمان روی تیم ما بیشتر شد و در نهایت بازی را واگذار کردیم.

*شرایط تیم ایران مقابل استرالیا چطور بود؟

بعد از شکست تیم مقابل آلمان انگیزه و هدف بچه ها خیلی بیشتر شد که در بازی رده‌بندی با توان بیشتر پا به زمین بگذاریم. هرچند که استرالیا نیز یکی از کشورهای صاحب سبک در هاکی است ولی از همان لحظات اولیه بازی را در دست گرفتیم و نتیجه 5 بر صفر مقابل استرالیا یکی از بهترین بازی‌های این جام بود. ایران برای اولین بار در تاریخ هاکی مقام سوم جهان را کسب کردیم که با توجه و نگاه ویژه به این تیم می‌توان به سکوهای بهتر نیز دست پیدا کرد.

photo_۲۰۱۸-۰۲-۱۱_۲۱-۰۹-۲۰

*علاوه بر افتخار تیمی شما یک افتخار شخصی نیز به دست آوردید و به عنوان بهترین دروازه‌ جام انتخاب شدید. کسب این افتخار چقدر برایت ارزشمند بود؟

قبل از اعزام به مسابقات یقین داشتیم که بازی‌های خوبی را در آلمان انجام خواهیم داد و برای رسیدن به این جایگاه همه بچه‌های تیم تلاش کردند و خداروشکر می‌کنم با کمک هم‌ تیمی ها توانستم این افتخار بزرگ را به دست آورم. برای هر بازیکنی کسب عنوان در رقابت‌های جام جهانی یک آرزوی زیبا و شیرین است که خوشحالم بعد از این همه زحمتی که کشیدم این موفقیت را کسب کردم.

*آینده هاکی ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

روزهای درخشانی در انتظار هاکی ایران خواهد بود و این پتانسیل در بین ملی‌پوشان ما وجود دارد که بر سکوی اول و دوم دنیا نیز بایستیم. برای رسیدن به این جایگاه حمایت وزارت ورزش و فدراسیون لازم است و باید از لحاظ مالی و سخت افزاری تیم را تقویت کنند. در بین رشته‌های تیمی بعد از فوتسال تنها تیم هاکی است که توانسته عنوان سومی جهان را کسب کند و اگر از رشته‌های تیمی حمایت بیشتر شود ما نیز می‌توانیم همچون رشته‌های انفرادی مدال‌ها و افتخارات بیشتری را به دست آوریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز