رمزگشایی حسین‌پور از نحوه آمدن دنیزلی به فوتبال ایران؛

پای سرمربی ترکیه‌ای را من به پرسپولیس باز کردم

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۸:۵۰:۲۳
کد خبر: ۶۷۸۶۴۷
پای سرمربی ترکیه‌ای را من به پرسپولیس باز کردم
مصطفی دنیزلی به خاطر شرایط روحی بد نتوانست در فوتبال ایران نتیجه لازم را بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بهمن حسین‌پور، سفیر سابق ایران در ترکیه و معاون مراسم و تشریفات نهاد ریاست جمهوری در کتاب خود به نام خاطرات آنکارا درخصوص جزییات حضور مصطفی دنیزلی در فوتبال ایران صحبت کرد.

چگونگی حضور دنیزلی، مربی فوتبال ترک در ایران

برخلاف تصور بسیاری از افراد در ایران حضور دنیزلی مربی ترک در فوتبال ایران به واسطه دلالان صورت نگرفت و این افراد هیچ گونه نقشی در این رابطه نداشتند.

زمانی که سر کنسول در استانبول بودم با دنیزلی آشنا شدم. در نتیجه این آشنایی دو بار ایشان را به ایران فرستادم. دنیزلی یک بار در زمان آقای محمد آجرلو، مدیرعامل وقت باشگاه پاس تهران و یک بار هم در زمان آقای محمد رویانیان، مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس به ایران آمد. قبل از عزیمت دنیزلی به تهران مذاکراتی با ایشان در خصوص حضورش در ایران داشتم. البته باید تاکید کنم که انجام این کار و در نهایت حضور این مربی ترک در کشورمان به درخواست مدیران عامل دو باشگاه یاد شده صورت گرفت.

زمانی که به عنوان سفیر ایران در ترکیه منصوب شدم با توجه به آشنایی قبلی که با رویانیان داشتم از من خواسته شد تا زمینه حضور دنیزلی را در تیم پرسپولیس را فراهم سازم. من هم به خاطر آشنایی قبلی با این مربی با وی تماس گرفتم و درخواست آقای رویانیان را مطرح کردم. در آن زمان وی به دلیل پاره ای مشکلات شخصی از جمله ازدواج و انجام عمل قلب این مسئولیت را نپذیرفت.

با خود فکر کردم و در نهایت تصمیم گرفتم خودم به منزل وی در منطقه تنگه بسفر استانبول رفته و بار دیگر درخواست مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را مطرح نمایم.

پس از یک ساعت و نیم مذاکره با دنیزلی وی را متقاعد کردم که به تهران بیاید. با این وجود دنیزلی تاکید کرد که باید در این خصوص با همسرش نیز هماهنگی های لازم را انجام دهد. چهار روز از ملاقات ما نگذشته بود که وی نظر مثبت خود را برای هدایت تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد. بعد از آن بود که آقای زارع قائم مقام باشگاه از طرف مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای نهایی کردن قرارداد با دنیزلی به ترکیه آمد.

علت عدم موفقیت دنیزلی در باشگاه پرسپولیس

همان طور که در بالا اشاره شد دنیزلی در مجموع دو بار به ایران سفر کرد. یک بار در ارتباط با تیم پاس و یک بار برای مذاکره با تیم پرسپولیس به تهران آمد. هنگامی که دنیزلی سرمربیگری تیم پرسپولیس را پذیرفت وضعیت تیم مناسب نبود، البته ناگفته نماند خود دنیزلی هم شرایط روحی خوبی نداشت. لذا با توجه به این دو موضوع طبیعی است که مربی مذکور نتواند با چنین شرایطی به نتیجه مناسبی دست بیابد.

وقتی دنیزلی برای مرخصی به ترکیه آمد، اقامت او طولانی شد. از رفتار او به خوبی مشخص بود که وی شرایط روحی مناسبی ندارد. این موضوع را در استانبول به رویانیان سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس یادآوری کردم. به ایشان گفتم چنانچه فردی شرایط روحی مناسبی نداشته باشد در هیچ مسئولیتی نمی‌تواند بازدهی لازم را داشته و بهتر است که روی او سرمایه گذاری نشود. در زمان مدیرعاملی آجرلو در باشگاه پاس تهران، دنیزلی را به مسئولان این باشگاه معرفی کردم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز