میرشاد ماجدی با حضور در خبرگزاری برنا:

کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد/ شفر و برانکو مربیان صاحب سبکی محسوب می‌شوند

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۹:۱۸:۵۹
کد خبر: ۶۷۸۶۵۰
کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد/ شفر و برانکو مربیان صاحب سبکی محسوب می‌شوند
مسئول کمیته آموزش و پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: باید محتواهای آموزشی را تغییر دهیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، میرشاد ماجدی، مسئول کمیته آموزش و پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با حضور در خبرگزاری برنا درباره وضعیت آموزش فوتبال ایران صحبت کرد.

متن مصاحبه را در زیر می خوانید.

*درباره تحولات اخیری که در حوزه آموزش فوتبال به وجود آمد صحبت کنید.

قرار نیست سرفصل‌ها را تغییر دهیم. از همان زمانی که در کمیته آموزش مشغول به فعالیت شدم باید کیفیت را جایگزین کمیت کنیم. برای آنکه کیفیت را تغییر دهیم باید محتواهای آموزشی را تغییر دهیم. محتواهایی که در 15 سال گذشته بدون تغییر دنبال می‌شد. بعد از جلسات متعدد توانستیم محتوای کلاس‌های B تغییر دهیم و در سال 97 به اجرا می‌رسد.

*درباره کلاس‌های آموزشی که در ایران برگزار می‌شود توضیح دهید.

هرکسی که می‌خواهد به کلاس‌های آسیایی برسد باید زیرساخت‌هایی را اجرا کند. باید زیربنای فکری و اجرایی داشته باشد. برای همین کلاس‌هایی در ایران تنظیم کردیم تا در کلاس‌های B و C ایران حضور پیدا کنند. افراد در هر جایگاهی هستند باید در کلاس‌های ایران حضور داشته باشند و بازیکنی که 15 بازی ملی در کارنامه داشته باشد می‌تواند از کلاس C آغاز کند. اگر در کلاس C آسیا در ایران شرکت کنند می‌توانند در C آسیا حضور یابند در غیر این صورت باید در کلاس‌های B ایران حضور پیدا کنند و اگر در این کلاس‌ها بازهم حاضر نشوند نمی‌توانند به عنوان مربی در فوتبال فعالیت کنند.

*افرادی بودند که سابقه ملی نداشتند اما به راحتی مدرک C آسیا را دریافت کردند.

به عقب بر نمی‌گردیم. من نمی‌توانم پاسخگو عملکرد همکارانم که در این کمیته زحمت کشیدند باشم. نگاه ما این است که اعضای کمیته آموزش اصرار دارند تا کمیت را جایگزین کنیم. رییس فدراسیون بر آموزش تایید دارد. کمیت را را از قبل داشته باشیم اما کیفیت را افزایش دهیم.

*آیا برای پیشبرد اهدافتان از الگو فوتبال آلمان و هلند هم استفاده می کنید.

کشورهای مختلف دنیا را رصد می کنم. مدرک مربیگری ازفرهنگ فوتبالی ما بر می گیرد همان فوتبالی که در آلمان است و باید با نبوغ فوتبالی هماهنگ باشند. کسانی که توصیه می‌شوند بی خودی بالا نخواهند رفت. 

*در این مدت از کلاس‌هایی که برگزار شد راضی بودید.

دو کلاس بانوان، کلاس A و B آسیا برگزار شد. مدرسین از این کلاس ها راضی بودند. 4 کلاس هم در استان‌های برگزار شد که خودم هم حضور داشتم و بسیار راضی بودم.

*چرا دو تیم بزرگ کشورمان با دو مربی خارجی دچار تغییر و تحولات شدند؟

مربی برای اینکه بتواند جایگاه بالا را کسب کند باید عشق و علاقه داشته باشد. افرادی که شما نام می برید ضمن اینکه خلاق هستند تجربه مربیگری هم دارند و یک مثال معروفی داریم که می گوییم این موها را در آسیاب سفید نکرده یعنی زحمت کشیده که سفید شده و بحث روحی و روانی و بحث های انتقال مطلب و تأمین مسائل ذهنی برای این است که در هیچ کلاسی نوشته نشده و به مرور زمان نوشته شده و عزیزی که نام بردید فرق شان با مربیان ما بحث تجربه شان است. آقای برانکو در کشور خودش یک پروفسور فوتبال است یعنی یک آدم معمولی نیست و آن را در عمل هم نشان می دهد و مطمئنم در اردیبهشت ماه امسال کلاس A را برگزار خواهیم کرد. همه بازیکن بودند و اشراف کامل به فوتبال دارند و کلاس های آموزشی ما حداقل 60 تا 70 درصد مربیان آینده تیم های لیگ و ملی ما را تأمین می کند.

*استقلال را با شفر چطور دیدید؟

مربی است که دانش خوبی دارد و کارنامه شخصی اش این را به ما نشان می دهد و بحث این تیم، تغییراتی است که در ذهن تیم به وجود آورده و این مهارت های ذهنی باعث می شود که بازیکنان به خودباوری برسند و تیمی که نهم-دهم بوده الان در اینجا جدول می بینید. بازیکنان را تیمی هم نخواهیم مثال بزنیم تک به تک کنار هم بچینیم بازیکنانی هستند در سطح بالا. نمونه آن وریا غفوری، حسین حسینی و... کسانی هستندکه به خودباوری رسیدند. بحث فنی و مهارت های ذهنی چیزی است که آقای شفر به این تیم اضافه کرده است و نکته مثبتی به شمار می رود.

نظر شما