رضا زارعی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

سه اکیپ کوهنوردی به منطقه سقوط هواپیمای یاسوج اعزام شده‌اند/ صعود به قله پازن پیر سخت و دشوار خواهد بود

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۳:۰۴:۳۴
کد خبر: ۶۷۸۹۰۵
سه اکیپ کوهنوردی به منطقه سقوط هواپیمای یاسوج اعزام شده‌اند/ صعود به قله پازن پیر سخت و دشوار خواهد بود
رییس فدراسیون کوهنوردی گفت: درخواست ما از همه تیم‌های اعزامی این است که کار صعود و امداد و نجات را با هماهنگی سازمان هلال احمر انجام دهند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی کشورمان درخصوص اقدامات انجام شده برای اعزام کوهنوردان به محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج صحبت کرد.

زارعی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به اینکه بعد از وقوع این حادثه وزیر ورزش و جوانان دستور پیگیری و کمک‌رسانی به محل حادثه دیده را دادند، اظهار داشت: بلافاصله بعد از این اتفاق و مشخص شدن محل سقوط هواپیما از چندین استان تقاضای کمک کردیم ولی این کمک منوط به تایید هیات کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد است که چه تعداد نیرو باید اعزام شود. ولی در حال حاضر یک اکیپ 40 نفره از سمیرم، یک اکیپ 45 از اصفهان و یه تیم 50 نفره از یاسوج به محل اعزام شده‌اند که بعد از هماهنگی با هلال احمر به ارتفاعات صعود خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: چند استان دیگر از جمله کرمانشاه و مرکزی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت لزوم کوهنوردان خود را اعزام کنند. درخواست ما از همه تیم‌های اعزامی این است که کار صعود و امداد و نجات را با هماهنگی سازمان هلال احمر انجام دهند.

رییس فدراسیون کوهنوردی همچنین درخصوص مشخصات محلی که هواپیما در آنجا سقوط کرده خاطرنشان ساخت: این منطقه به نام قله پازن پیر است که از ارتفاعات و کوه‌های صعب‌العبور و وحشی کشور محسوب می‌شود. به احتمال زیاد هواپیما در ارتفاع 3500 متری سقوط کرده و با توجه به بارش برف که چند روزه در آن منطقه بوده دسترسی به این هواپیما و سرنشینان آن سخت و دشوار خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز