حسین طیبی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

قهرمانی در آسیا همیشه شیرین است/ عنوان آقای گلی جهان را می‌خواهم/ از فوتسال متنفر بودم!

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۹۰۲۶
قهرمانی در آسیا همیشه شیرین است/ عنوان آقای گلی جهان را می‌خواهم/ از فوتسال متنفر بودم!
آقای گل فوتسال آسیا گفت: قهرمانی آسیا یک افتخار بزرگ برای ما محسوب می شود، افتخاری که هنوز برایمان طعم شیرینی دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عنوان بهترین گلزن فوتسال آسیا را حسین طیبی ملی پوش تیم ملی ایران یدک می کشد، بازیکنی که همچون نگینی می درخشد و همه را به تحسین از خود وا می دارد.

او در قهرمانی ایران در قاره کهن نقش اول را ایفا کرد، آن قدر گل زد تا کفش طلا را ببرد و جام قهرمانی را به ایران هدیه کند.

ستاره فوتسال ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار برنا صحبت ای جالبی را انجام داد که در ادامه آن را می خوانید:

*چند روزی از قهرمانی مجدد در آسیا می گذرد، از این قهرمانی بگو؟

طبیعی است باید خوشحال باشم و این حس شادی در من هنوز وجود دارد، قهرمانی آسیا یک افتخار بزرگ برای ما محسوب می شود، افتخاری که هنوز برایمان طعم شیرینی دارد.

*به این قهرمانی آقای گلی‌ات را باید اضافه کرد؟

در جام ملت‌های ۲۰۱۴ هم آقای گل شدم ولی دو سال قبل با اختلاف یک گل به این عنوان نرسیدم،خدا را شکر امسال هم به این عنوان دست پیدا کردم اما از شروع بازی‌های آسیایی هدفم قهرمانی تیم ایران بود ولی حالا در کنارش این افتخار نصیبم شد و خوشحال هستم، واقعا قهرمانی برای من اهمیت بیشتری از هر چیز داشت، از رسیدن به آقای گلی خوشحال هستم ولی این عنوان ۱۰۰ درصد به کمک بچه‌های تیم به دست آمد و برای آن ها است.

*این چندمین آقای گلی تو بود؟

در آسیا برای بار سوم بود که آقای گل شدم و البته یک باردر جام جهانی کوچک که در برزیل برگزار شد توانستم کفش طلا را به دست بیاورم.

*این دوازدهمین قهرمانی ایران بود، این یعنی آسیا برایمان کوچک است؟

تمام تیم های آسیایی به خوبی از قدرت ایران آگاه هستند و می دانند با تیمی بازی می کنند که تنها به قهرمانی می اندیشد، در تمام ادوار جام ملت های آسیا ایران رکوردی دست نیافتنی دارد که هر سال به آن اضافه می شود و تنها تیم دیگری که تنها دو قهرمانی دارد ژاپن است.

*در نیمه اول فینال خیلی اذیت شدید؟

همیشه شرایط فینال طوری است که حساسیت خاص خود را دارد، این جام ملت‌ها نیز نسبت به ادوار قبل بهتر بود و تمام تیم‌ها در مقایسه با گذشته وضعیت بهتری داشتند؛ تیم‌ها تلاش می‌کنند و مربیان خوب خارجی می‌آورند تا پیشرفت بیشتری داشته باشند. ژاپن کاملا بازی دفاعی و پریسینگ را در دستور کار قرار داده بود و با تمام وجود و نفراتش این کار را انجام می داد، آن ها فقط آمده بودند تا گل نخورند ولی ما این سد را شکستیم و در ادامه تعداد گل هایمان را افزایش دادیم.

*سهم تو در فینال یک گل بود؟

خب این برایم ارزش زیادی داشت که سهم من در فینال آسیا یک گل بود و این افتخار نصیبم شد که در تمام بازی ها دروازه رقبا را باز کنم.

*خیلی‌ها فکر می‌کردند با گل‌های بیشتری ژاپن را شکست دهیم، یعنی در فینال هفت یا هشت گل به حریف بزنیم؟

شکست دادن ژاپن با چهار گل هم کار هر تیمی نیست. ما با اختلاف خیلی خوب همه تیم‌ها را شکست دادیم و به نظرم مهم‌ترین مأموریت ‌مان این بود که برای دوازدهمین بار جام قهرمانی را به ایران بیاوریم و خدا را شکر موفق هم شدیم. فینال شرایط و استرس‌های خاص خودش را دارد. ژاپن هم چیزی برای از دست دادن نداشت و این بازی برای آنها دو سر بُرد بود. این تیم اگر می‌باخت به ایران باخته بود و اگر هم پیروز می‌شد، بهترین تیم آسیا را شکست داده بود. به همین دلیل ژاپن دست به بازی انتحاری زد و ما هم به هیچ وجه نسبت به این موضوع غافلگیر نشدیم، چون تمام بازی‌های آنها را آنالیز کرده بودیم و می‌دانستیم چطور بازی خواهند کرد.

*انتظارات از فوتسال بالا رفته است، حالا همه فینال جام جهانی را می‌خواهند؟

ایران شایستگی و توانایی های زیادی را دارد و امروز دیگر در سطح جهان همه می دانند بازی با ایران آسان نیست، در مسابقات جهانی قبلی سوم شدیم و هه ما دوست داریم این اتفاق شیرین شکل بگیرد  اما ...

*اما چی؟

ایران پر از استعدادهای ناب است که هر کدام از این استعداد ها با کمی تجربه می توانند به بازیکنان بزرگی تبدیل شوند، از لحاظ نیروی انسانی مشکل نداریم اما امکانات و شرایط ویژه تری باید برایمان در نظر گرفته شود، متاسفانه هنوز در تهران یک سالن خوب و با کیفیت که به استانداردهای ایده آل نزدیک باشد نداریم و این اصلا برای تیمی که قهرمان مطلق آسیاست و می خواهد در فینال جام جهانی حضور داشته باشد خوب نیست، برای رسیدن به این مهم باید ابزار مناسب، تشکیلات قوی، شرایط اردویی مناسب، امکانات عالی و ... داشته باشیم.

*پس فینالیست شدن جهان دست نیافتنی است؟

من منطورم این نبود و مطمن باشید باتمام وجود برای تحقق چنین افتخاری تلاش می کنیم، وقتی به زمین می رویم حاضریم برای سربلندی کشور عزیزمان سرمان رابدهیم حرف من این است که امکانات مناسب در اختیارمان قرار گیرد.

*آقای گل جهان می‌شوی؟

دوست دارم و تلاش می کنم به کفش طلای جهان برسم، برای آقای گلی جهان سختی ها و موانع زیادی وجود دارد که باید تلاشم را افزایش بدهم اما باز هم می گویم موفقیت تیمی از فردی بالاتر است.

*از تیمت باشگاهی خودت کمی بگو، غیرت قزاقستان؟

الان که با شما در حال حرف زدن هستم در فرودگاه امام خمینی (ره) به سر می برم و منتظر پروازم هستم که راهی قزاقستان بشوم، شکر خدا همه چی خوب و ایده آل است.

*تیم غیرت بازیکنان بزرگی دارد؟

با جرات می توانم بگویم تیم غیرت جزو دو سه تیم برتر دنیا محسوب می شود و بازیکنان بزرگی در تیممان هستند که  هر مربی ای آرزوی آن ها را دارد، به عنوان مثال  12 بازیکن برزیلی داریم، گلر ما بهترین گلر دنیاست، عقب زن غیرت نیز همین طور، در خط جلو نیز چنین وضیعتی حاکم است. ما پارسال در اوج بدشانسی و اتفاقات عجیب غریب که باورکردنی نبود در اروپا سوم شدیم، یک بازی باور نکردنی بود، بیش از 10 بار به تیرک زدیم، توپ ها به گل نمی رفت، داور اشتباهات زیادی داشت در نهایت و در حالی که دو بر دو مساوی بودیم  گل خوردیم تا از فینال اروپا باز بمانیم.

*در این تیم راحت هستی؟

خیلی، با همه بازیکنان  مربیان رابطه خوبی دارم و آن ها از همان روز اول مرا به گرمی در جمعشان پذیرفتند، بعد از قهرمانی آسیا همبازیانم که متوجه شده بودند برایم پیام های تبریک فرستادند.

*شنیدیم حضور تو در فوتسال یک اتفاق بود درست است؟

بله؛ من بازیکن جوانان علم ادب بودم، البته در فوتبال یکی از دوستانم دنبالم آمد و گفت یه بازی سالنی دوستانه داریم میای بازی کنی؟ حریف قوی است. من هم رفتم  آن روز چندتا گل زدم و همه را دریبل می کردم. تیم آقای حسین شمس تمرین داشت و ایشان که دقایقی زودتر به سالن آمده بودند به تماشای بازی ما پرداختند بعد از بازی به سمت من آمدند. گفتند اگر دوست داری بیا سر تمرین علم و ادب، من نیز رفتم و زمینه فوتسالیست شدنم فراهم شد و برای بار هزارم می گویم مدیون آقای شمس هستم.

*فوتبال را کاملا ول کردی؟

دقیقا و شاید برایتان جالب باشد در ابتدا اصلا فوتسال را دوست نداشتم و حتی می توانم بگویم متنفر بودم.

*متنفر؟

بله

*جالب است آقای گل آسیا از فوتسال متنفر بود؟

خب جوان بودم و در آن ایام همه به دنبال فوتبالیست شدن بودند، شهرت و مسایل مالی و توجهات جامعه به فوتسال باعث شده بود به این رشته علاقه مند باشم اما حالا عاشق فوتسال هستم، دیوانه وار فوتسال را دوست دارم و روزی صد هزار بار خدارا شکر می کنم که این شانس رو به من داد تا به فوتسال کشیده شوم ،الان می گویم بدون فوتسال می میرم.

*هیچ وقت دوست نداشتی به فوتبال برگردی؟

یک بار می خواستم این کار را انجام بدهم اما با دوستانم مشورت کردم و پرونده این موضوع را برای همیشه بستم.

نظر شما