احسان روزبهانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ثوری، جوان و کاربلد است/ نباید توقع زیادی از فدراسیون بوکس داشته باشیم/ با اجازه احدی در آلمان تمرین می‌کنم/ وعده‌ها عملی شود در المپیک ۲۰۲۰ مدال می‌گیریم

۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۹۰۴۱
ثوری، جوان و کاربلد است/ نباید توقع زیادی از فدراسیون بوکس داشته باشیم/ با اجازه احدی در آلمان تمرین می‌کنم/ وعده‌ها عملی شود در المپیک ۲۰۲۰ مدال می‌گیریم
بوکسور المپیکی ایران گفت: حسین ثوری برنامه‌های خوب و جامعی را برای فدراسیون در نظر گرفته و اگر برنامه‌ها اجرایی شود هیچ چیز دور از دسترس نیست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بوکس به عنوان یکی از رشته‌های رزمی در بعد از پیروزی انقلاب با فراز و فرودهای زیادی همراه بود و با وجود اینکه این رشته در قبل از انقلاب در کشورمان پایه‌گذاری شد ولی در اوایل دهه 60 به خاطر نوع نگاه و نگرشی که به این رشته رزمی وجود داشت با بی‌مهری‌ مواجه شد و نتوانست راه پیشرفت را در این سال‌ها به صورت اصولی طی کند. حضور احمد ناطق‌نوری یکی از مدیران کهنه‌کار ورزش کشور که خودش استخوان خرد کرده این رشته بود در راس فدراسیون بوکس همواره با انتقاد و چالش‌های فراوان همراه بود و در نهایت صندلی خود را بعد از 27 سال به حسین ثوری داد. بی‌شک احسان روزبهانی یکی از بهترین بوکسورها در طول تاریخ بوکس ایران است که به اعتقاد خیلی از کارشناسان از لحاظ فنی در سطح بالایی قرار دارد، هرچند نتوانست در المپیک ریو انتظارات را برآورده سازد و همین امر باعث شد با انتقادهایی روبرو شود. یکی از انتقادهایی که از گذشته به این بوکسور می‌شد به خاطر تمرین انفرادی بود که انجام می‌داد و همراه تیم نبود. برای اطلاع از وضعیت تمرینی و همچنین برنامه‌های فدراسیون گفتگویی را با این بوکسور خوش ذوق انجام دادیم که در ادامه می‌آید:

*تمرینات تیم ملی بوکس در چه وضعیتی قرار دارد؟

در حال حاضر دور چهارم اردوی تیم ملی در حال برگزاری است و با اضافه شدن آقای احدی به تیم تمرینات به طور منظم برگزار می‌شود و همه‌ چیز مرتب است. بعد از اتمام مسابقات کشوری این اولین اردوی خارج از کشور برای ما خواهد بود که تیم نیز روز شنبه به بلغارستان اعزام شدند.

*شما نیز در این اردو حاضر خواهید بود؟

خیر. من با هماهنگی که با اکبر احدی انجام دادم به آلمان می‌روم و در آنجا تمرینات خود را دنبال خواهم کرد و با صلاحدید کادر فنی به تیم اضافه خواهم شد.

*شما یکی از کسانی بودید که انتقادات زیادی به فدراسیون ناطق نوری داشتید. آیا با آمدن ثوری به فدراسیون مشکلات مدنظرتان حل شده است؟

ثوری یکی از مدیران جوان و کاربلد است که در این سال‌ها در حوزه‌های مختلف کارهای مدیریتی را انجام داده و با انرژی و برنامه به فدراسیون بوکس آمده است. هرچند برای ارزیابی عملکرد او زود است و باید زمان مناسب و امکانات لازم را در اختیارش بگذاریم و بعد از آن به دنبال جواب گرفتن باشیم. به هیچ وجه نباید از الان توقع زیادی ایجاد کنیم چون بزرگترین آفت برای فدراسیون خواهد بود اگر بخواهیم انتظارات را از او بالا ببریم. امیدوارم بتواند برنامه‌های خود را در فدراسیون اجرایی و حرف‌هایش را عملی کند.

*یکی از انتقادهایی که به شما می‌شود به خاطر نوع تمریناتی است که انجام می‌دهید و اینکه در اختیار تیم نیستید. حتی شما را با کیانوش رستمی مقایسه می‌کنند. نظرتان در این خصوص چیست؟

در فدراسیون جدید و با اضافه شدن اکبر احدی در اختیار تیم بودم و همه تمریناتم را زیر نظر او انجام دادم. این درست نیست که بخواهند در این خصوص مقایسه‌ای انجام دهند چون هرکس شیوه تمرین خودش را دارد. من زمانی انفرادی تمرین می‌کردم چون حریف تمرینی نداشتم ولی الان کاملا با تیم هستم و برنامه تمرینی خود را از کادر فنی می‌گیرم. هر کاری که احدی بگوید انجام می‌دهم.

*آینده بوکس ایران را چطور می‌بینی؟

ما در کشور استعدادهای بسیار خوبی داریم که اگر به آنها بها داده شود و از قابلیت‌های آنها استفاده کنند می‌توانیم جایگاه رفیعی در آسیا و دنیا داشته باشیم. لازمه رسیدن به این جایگاه حمایت مسئولین است که باید به وعده‌های خود عمل کنند و تیم را تنها نگذارند. یکی از مشکلات ما در این رشته نبود اسپانسر مناسب است که اگر فدراسیون بتواند در جذب اسپانسر موفق باشد هم لیگ‌های ما پویاتر خواهد شد و هم اینکه تیم ملی قوی‌تری را می‌توانیم روانه مسابقات کنیم.

*در المپیک 2020 بوکس ایران می‌تواند مدال‌آوری داشته باشد؟

حسین ثوری برنامه‌های خوب و جامعی را برای فدراسیون در نظر گرفته و اگر برنامه‌ها اجرایی شود هیچ چیز دور از دسترس نیست. برگزاری اردوهای تدارکاتی و حضور در مسابقات مختلف می‌تواند سطح آمادگی ملی‌پوشان ما را بالا ببرد. اگر برنامه‌ریزی که برای فدراسیون ترسیم شده در این فاصله زمانی تا شروع المپیک توکیو اجرایی شود قول می‌دهم که بوکس ایران در المپیک 2020 مدال خواهد گرفت. بوکسورهای ما حرف‌های زیادی برای گفتن در میادین بین‌المللی دارند ولی لازمه آن رسیدگی و توجه مسئولین ذیربط است.

نظر شما