توسعه ورزش به مشارکت و کمک همه حوزه‌ها نیاز دارد؛

محمدیان: سازمان‌های ورزشی می‌توانند مدل خوبی برای سازمان‌های مردم نهاد باشند

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۲:۰۵:۱۷
کد خبر: ۶۸۱۶۷۲
محمدیان: سازمان‌های ورزشی می‌توانند مدل خوبی برای سازمان‌های مردم نهاد باشند
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سازمان های ورزشی می توانند مدل خوبی برای سازمان های مردم نهاد باشند، تاکید کرد: توسعه ورزش به مشارکت و کمک همه حوزه ها نیاز دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فریبا محمدیان در نخستین گردهمایی فرهنگی آموزشی سازمان های مردم نهاد فعال حوزه فرهنگی، ورزش کشور که به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در اردوگاه فرهنگی تربیتی ایثار کردان در حال برگزاری است، با اشاره به نقش نهادهای مدنی و توسعه ورزش بانوان، اظهار کرد: فلسفه تشکیل سازمان های مردم نهاد حمایت از رای زنان بوده است.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: ۸ اسفند روز جهانی سازمان های مردم نهاد و ان.جی.او در تقویم جهانی است، این جشن اجماع و هدفمندی سازمان های مردم نهاد هر کشور برای توسعه آن آب و خاک را مد نظر قرار دارد.

محمدیان با بیان اینکه فعالیت های اجتماعی به رگ های حیات نیاز دارد که سمن ها خون این رگ ها و بانک انرژی، خلاقیت و امید هر جامعه ای است، خاطرنشان کرد: اگر سمن های فعال داشته باشیم، جامعه ای سرشار از خلاقیت خواهیم داشت، سازمان های مردم نهاد سازنده میدانی منابع انسانی هستند، اگر این فضای میدانی در قالب تشکل سمن ها به درستی برنامه ریزی شود، سازمان ها در آینده با پرسنلی با تجربه مواجه خواهند شد.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر تعداد سازمان های مردم نهاد در جهان از مرز ۱۰ میلیون عبور کرده است، اظهار کرد: کشور آمریکا در سال ۲۰۱۷ بیش از یک و نیم میلیون ان.جی.او داشته است، باید مدل های مختلف کشورهای متعدد در این عرصه را مورد بررسی قرار دهیم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ورزش به حوزه تکنولوژی، فرهنگ، علم مهندسی، عمران، اجتماع، سیاست، علم پزشکی و پیراپزشکی نیاز دارد، بدون شک افراد خلاق در تمام حوزه های جامعه در امر ورزش اثرگذار هستند.

محمدیان با اشاره به اینکه سازمان های ورزشی می توانند مدل خوبی برای سازمان های مردم نهاد باشند، گفت: انجمن و هییت های ورزشی متناظر با سازمان های ورزشی بر اساس ماموریت و اساس نامه های اجرایی فعالیت دارند، اساس نامه ها را توسعه را مشخص می کند، لذا باید در انجام فعالیت ها ریل گذاری این مسیر را شناسایی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز