امکان برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس در دربی وجود ندارد؛

فتاحی: مراسم اهدای جام یا باید در هفته آخر باشد یا در بازی خانگی/ هواداران زودتر به ورزشگاه بیایند

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۱۶:۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۸۲۷۷۲
فتاحی: مراسم اهدای جام یا باید در هفته آخر باشد یا در بازی خانگی/ هواداران زودتر به ورزشگاه بیایند
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: از هواداران درخواست می‌شود زودتر به ورزشگاه بیایند، زیرا در آستانه شروع بازی با حجم زیادی از تماشاگران مواجه خواهند شد و ورود به ورزشگاه سخت می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر فوتبال در گفتگو با رادیو در رابطه با برگزاری مراسم اهدای جام به تیم قهرمان لیگ هفدهم گفت: طبق قانون مراسم اهدای جام یا باید در هفته سی ام برگزار شود یا این که مثل سال گذشته اگر تیمی قهرمانیش زودتر مسجل شود، در اولین بازی خانگی تیم قهرمان، مراسم اهدای جام برگزار گردد. اگر در دربی ۸۶ قهرمانی پرسپولیس قطعی شود از آن جا که در این دیدار استقلال میزبان و پرسپولیس میهمان است، برگزاری مراسم قهرمانی امکان پذیر نیست و در بازی بعدی که پرسپولیس میزبان است، یعنی بازی مقابل تیم سایپا در ۹ فروردین ۹۷ این مراسم برگزار می‌شود.

او درباره تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری دربی اظهار کرد: جلسه هماهنگی قبل از بازی دربی روز چهارشنبه در سازمان لیگ برگزار می‌شود. با توجه به این که این بازی از حساسیت‌های ویژ‌های برخوردار است، پیش بینی می‌شود ظرفیت ورزشگاه تکمیل خواهد شد. در نتیجه از هواداران درخواست می‌شود زودتر به ورزشگاه بیایند، زیرا در آستانه شروع بازی با حجم زیادی از تماشاگران مواجه خواهند شد و ورود به ورزشگاه سخت می‌شود.

فتاحی درباره حضور رئیس فیفا و هیئت همراه برای تماشای بازی دربی تاکید کرد: اینفانتینو، رئیس فیفا و ۶ نفر از اعضای کمیته‌های مختلف فدراسیون جهانی فوتبال به عنوان هیئت همراه میهمانان ویژه دربی هستند. به همین دلیل از هواداران خواهش می کنم که فرهنگ اصیل ایرانی را نشان دهند و اگر افرادی را مشاهده کردند که با خود مواد محترقه حمل می‌کنند و قصد برهم زدن نظم را دارند به پلیس اطلاع دهند، چون این مسائل تاثیر به سزایی در بحث میزبانی استقلال و پرسپولیس در آسیا دارد.

او درمورد علت تغییر ساعت بازی دربی تصریح کرد: ساعت بازی دربی به این دلیل از ۱۷:۳۰ به ۱۵:۳۰ تغییر پیدا کرد تا قبل از تاریکی هوا تماشاچیان ورزشگاه را ترک کنند و به خانه هایشان برگردند.

فتاحی درباره علت فروش فقط ۶۲ هزار بلیط برای بازی شهرآورد بیان کرد: ورزشگاه آزادی ظرفیت ۷۶ هزار نفر را دارد. براساس آئین نامه ۲۰ درصد جایگاه‌ها فروخته نمی‌شود. مرجع فروش بلیت سازمان لیگ و باشگاه‌ها هستند. طبق جلسه روز گذشته که با باشگاه استقلال داشتیم مقرر شد، بلیت فروشی از طریق یکی از بانک‌ها انجام شود که هماهنگی لازم در این مورد صورت گرفته است.

او تاکید کرد: با وجودی که لیدر باشگاه استقلال در سایتی اعلام کرده است بلیت فروشی از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود، این موضع صحت ندارد و این موارد باید از طریق سازمان لیگ یا باشگاه‌ها اعلام شود.

فتاحی اضافه کرد: تا پایان فصل بلیت فروشی به شکل کاغذی انجام می‌شود، اما از سال آینده 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس موظف هستند که بلیت را به شکل الکترونیک بفروشند، چون مشکلات بلیت فروشی الکترونیک حل شده است و این 2 باشگاه باید تجهیزات آن را خریداری کنند.

رئیس کمیته مسابقات درمورد علت افزایش قیمت بلیت شهرآورد توضیح داد: باشگاه استقلال درخواست افزایش قیمت بلیت این بازی را داد و ما نیز موافقت کردیم. طبق آئین نامه بلیت فروشی به باشگاه‌ها واگذار شده است. سازمان لیگ قیمت بلیت را در تهران و شهرستان‌ها اعلام می‌کند، اما اگر تیم‌ها بخواهند قیمت را افزایش دهند باید ۱۵ روز قبل درخواست بدهند تا در هیئت رئیسه سازمان لیگ مطرح شود و در صورت موافقت می‌توانند افزایش قیمت داشته باشند که البته این افزایش باید در حد متعارف باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز