با حضور ۲۴ تیم رقم خورد؛

رکورد ثبت‌نام تیم‌ها در رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان آسیا

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۸۲۸۶۱
رکورد ثبت‌نام تیم‌ها در رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان آسیا
24 تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی جوانان پسر آسیا 2018 اعلام آمادگی کردند تا رکورد تیم های شرکت کننده در این رقابت ها شکسته شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی قهرمانی جوانان پسر زیر 20 آسیا سال 2018 از 30 تیرماه تا ششم مردادماه سال 97 به میزبانی بحرین در شهر منامه برگزار می شود. تعداد تیم های شرکت کننده در این رقابت ها 24 تیم است که نسبت به سال 2004 دوحه قطر که 19 تیم شرکت کرده بودند (بیشترین دوره-تیم)، رکورد افزایش پنج تیمی زده شود.

رقابت های قهرمانی جوانان آسیا بر اساس روش جدید کنفدراسیون والیبال آسیا با حضور 24 تیم در دو دسته یک و دو (هر دسته 12 تیم) برگزار می شود. در دسته یک این رقابت ها 12 تیم شرکت کننده در چهار گروه مقدماتی به مصاف یکدیگر می روند که تیم ملی والیبال جوانان پسر ایران در گروه یک با تیم های چین و کره جنوبی همگروه است.

گروه بندی دسته یک این رقابت ها بر اساس رنکینگ مسابقات دوره قبل به قرار زیر است:

گروه A: چین، ایران و کره جنوبی
گروه B: ژاپن، تایلند و ترکمنستان
گروه C: سریلانکا، ازبکستان و استرالیا
گروه D: قطر، عراق و بحرین (بحرین رنکینگ پانزدهم اما میزبان است)

پس از پایان دور مقدماتی تیم ها بر اساس امتیازهای کسب شده خود در چهار گروه رتبه بندی و به همان ترتیب گروه ها در جایگاه های اول تا دوازدهم قرار می گیرند. در مرحله دوم چهار تیم برتر این رده بندی استراحت خواهند داشت و مستقیم به مرحله سوم صعود می کند، اما تیم های پنجم با نهم، ششن با دهم، هفت با یازده و هشت با دوازدهم مسابقه می دهند که تیم های برنده در مرحله سوم به همراه چهار تیم برتر دور مقدماتی برای رتبه های اول تا هشتم مسابقه می دهند و تیم های بازنده برای جایگاه های نهم تا دوازدهم به مصاف یکدیگر می روند.

در دسته دو رقابت ها نیز 12 تیم در چهار گروه مقدماتی زیر قرار گرفتند و از ابتدای مسابقات برای جایگاه های سیزدهم تا بیست و چهارم به مصاف یکدیگر می روند:

گروه A: چین تایپه، پاکستان و عربستان سعودی
گروه B: هنگ کنگ، اردن و امارات
گروه C: هند، نیوزلند و ازبکستان
گروه D: ماکائو، مولداوی و مالزی

ادامه مسابقات این دسته به شکل دسته یک است. در مجموع دو دسته یک و دو رقابت های قهرمانی جوانان آسیا 64 مسابقه برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز