با برد مقابل اتلتیکو مادرید صورت گرفت؛

بارسلونا در یک قدمی قهرمانی در لالیگا

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۱۹:۵۵:۳۰
کد خبر: ۶۸۴۸۳۹
بارسلونا در یک قدمی قهرمانی در لالیگا
بارسلونا با پیروزی خفیف برابر اتلتیکومادرید توانست اختلافش را با این تیم به هشت امتیاز برساند و به قهرمانی در لالیگا نزدیک شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در مهمترین دیدار هفته بیست و هفتم لالیگا یکشنبه شب بارسلونا در نوکمپ برابر اتلتیکومادرید قرار گرفت و با یک گل برابر مهمانش پیروز شد.

بارسلونا از ابتدا تیم برتر میدان بود. میزبان مالکیت توپ را در اختیار داشت و از این طریق می‌خواست اتلتیکو را تحت فشار قرار دهد. نخستین موقعیت نیز برای آبی‌اناری‌ها بود که یان اوبلاک به راحتی ضربه فیلیپ کوتینیو را دریافت کرد. نکته قابل توجه ۱۰ دقیقه ابتدایی، ضربات کرنر میزبان بود که هیچ یک به نتیجه نرسید. بازی با گذشت زمان پر برخوردتر می‌شد. داور در دقیقه ۲۵ یک ضربه آزاد به نفع تیم کاتالانی اعلام کرد که لیونل مسی روی این موقعیت به زیبایی دروازه اتلتیکو را باز کرد تا برای سومین بازی متوالی یک گل از روی ضربه ایستگاهی بزند.

در ادامه مهمان کمی توانست از زیر فشار خارج شود اما شاگردان دیگو پابلو سیمئونه نتوانستند یک حمله کامل را به سمت دروازه مارک آندره تراشتگن داشته باشند. برخوردها پس از دقیقه ۳۰ بیشتر شد و در این میان لیونل مسی و ورسالیکو کارت زرد دریافت کردند. یکی از اتفاقات مهم ۴۵ دقیقه نخست تعویض آندرس اینیستا بود. هافبک بارسلونا به علت آسیب دیدگی زمین بازی را در دقیقه ۳۶ ترک کرد و آندره گومس جایگزینش شد. در ادامه جرارد پیکه نیز فرصت گلزنی داشت که ضربه سرش به بیرون رفت.

در نیمه دوم اتلتیکو بازی بهتری را به نمایش گذاشت و توانست موقعیت‌هایی را روی دروازه میزبان ایجاد کند. با این حال ضربات پایانی بازیکنان روخی بلانکو به نحوی نبود که دروازه حریف را تهدید کند. خوسه خیمنس به علت خطا روی ایوان راکیتیچ کارت زرد دریافت کرد. در دقیقه ۵۹ ورسالیکو خارج شد و آنخل کورئا به میدان رفت. بارسلونا نیز فرصت گلزنی داشت. تعویض دوم نیز برای مهمان بود. گابی از بازی بیرون رفت و کوین گامیرو وارد زمین شد.

سیمئونه از همه نیروهای تهاجمی اش بهره گرفت تا به گل برسد. راکیتیچ در دقیقه ۶۹ کارت زرد دریافت کرد. در ادامه لوکاس ارناندس به جای فیلیپه لوییس به میدان رفت. لوییس سوارس در دقیقه ۷۵ دروازه اتلتیکو را برای دومین بار باز کرد اما داور آن را آفساید دانست. لحظاتی بعد مسی فرصت گلزنی داشت که ضربه‌اش با برخورد به بازیکنان اتلتیکو به کرنر رفت. مهمان تحت فشار قرار گرفته بود. در دقیقه ۷۷ اوبلاک دروازه شان را نجات داد و ضربه سرخیو بوسکتس را دفع کرد.

اتلتیکو نیز حمله می‌کرد اما بی نتیجه بود. کوتینیو در دقیقه ۸۳ تعویض و پائولینیو جایگزینش شد. زردپوشان اتلتیکو در دقیقه ۸۵ به گل رسیدند اما داور آن را آفساید دانست.

در نهایت بازی با پیروزی تیم کاتالانی به پایان رسید و بارسا ۶۹ امتیازی شد. آخرین موقعیت گلزنی بازی نیز توسط سوارس از دست رفت. شاگردان ارنستو والورده با این برد اختلافشان را با اتلتیکو، تیم دوم جدول به هشت امتیاز رساندند و به قهرمانی در لالیگا نزدیک شدند.

پیش از این دیدار لوانته به مصاف اسپانیول رفت و برابر مهمانش یک بر یک متوقف شد. در ادامه بازی‌های امشب رئال سوسیداد برابر آلاوس قرار می‌گیرد و والنسیا میزبان رئال بتیس است.

نظر شما