حال کشتی خوش نیست؛

داور بین المللی کشتی: در بحث فنی دچار مشکلاتی هستیم و برخی کشورها از ما جلو افتاند/ نتوانیم نقاط ضعف را جبران کنیم از گردونه رقابت‌ها عقب خواهیم افتاد

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۴:۰۴:۲۸
کد خبر: ۶۸۸۸۰۰
داور بین المللی کشتی: در بحث فنی دچار مشکلاتی هستیم و برخی کشورها از ما جلو افتاند/ نتوانیم نقاط ضعف را جبران کنیم از گردونه رقابت‌ها عقب خواهیم افتاد
داور بین المللی کشتی گفت : حال کشتی خوش نیست وقت آن رسیده است که مسوولان ورزش کشور به طور جدی وارد عمل شوند .

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عزیز اطاعتی، داور بین المللی کشتی ایران با بیان این مطلب  اظهار داشت : در شرایط کنونی با توجه به حساسیت رشته اول کشورمان در حال از  دست دادن زمان هستیم،  این در حالی است که کشورهای رقیب و سایر کشورهایی که در این رشته فعال هستند  رو به جلو حرکت می کنند .

مسوول امور آموزش کمیته داوری به نتایجی که در رقابت‌های اخیر توسط ملی پوشان آزاد و فرنگی به دست آمده اشاره کرد و افزود : نتایجی  به دست آمده  مبین این موضوع است که در بحث فنی دچار مشلاتی هستیم و برخی کشورها از ما جلو افتاند  .

او در ادامه  سخنانش توضیح داد: البته کسب یک یا دو نتیجه نامطلوب به معنی علمکرد بد یا چشم انداز تاریک نیست بلکه باید نقاط ضعف بررسی شده و در صدد رفع آن براییم که در شرایط کنونی این موضوع با اخلال همراه است .

 نایب رییس اسبق انستیتو بین المللی کشتی تصریح کرد : اما واقعیت این است که  حال کشتی خوب نیست و با توجه به رویدادهای  مهم پیش رو  اگر نتوانیم نقاط ضعف را جبران کنیم از گردونه رقابت‌ها عقب خواهیم افتاد .

او در بخش دیگری از سخنانش  توضیحاتی پیرامون حساسیت های  حوزه مدیریت در فدراسیونهای ورزشی  ارائه کرد و افزود : فدراسیون کشتی در دو رشته  آزاد و فرنگی در چندین رده سنی در رقابتهای مختلف حضور دارد که بودجه قابل توجهی را می طلبد   ضمن اینکه هزینه های کارکنان نیز و سایر فعالیتها نیز هزینه های خود را دارد در کنارهمه این مسائل توقعات به حق مردم از رشته اول کشور نیز قابل تعمق است.

نایب رییس اسبق انستیتو بین المللی کشتی ادامه داد : واقعیت این است که  مدیریت این مجموعه کار اسانی نیست  وروسای  این فدراسیون عملکرد بسیار خوبی داشته اند واگر امروز فدراسیون در چنین شرایطی قرار گرفته باید هرچه زودتر رفع شود ضمن اینکه وزارت ورزش به عنوان حامی و متولی فدراسیونهای ورزش باید این فضا را مدیریت کند تا در سایر امور این فدراسیون از جمله  اماده سازی تیم های ملی  خللی وارد نشود

وی تاکید کرد : با توجه به شرایط کنونی وقت آن رسیده که مسوولان  وزارت ورزش و جوانان  به طور جدی وارد عمل شوند ودر خصوص موضوع کشتی ورود پیدا کند چرا که متولی اول ورزش کشور، این وزارتخانه است .

اطاعتی توضیح داد : وزارت ورزش وجوانان  با تکیه بر سیستم نظارتی خود باید  مسائل مربوط به فدراسیون‌ها را بررسی کند، اینگونه نباشد که   فدراسیونها خودرا یک موسسه خصوصی بدانند و هر کاری که دلشان خواست انجام دهند و هرجا دچار بحران شدند با حاشیه سازی مسائل شان را به پیش ببرند .

نایب رییس اسبق انستیتو بین المللی کشتی در ادامه سخنانش با تاکید این موضوع که در رشته اول کشورمان توقف معنا ندارد اظهار داشت : هر گونه وقفه اثر جبران ناپذیری برروی کشتی  خواهد گذاشت و در این شرایط می طلبد که اساتید و بزرگان کشتی ورود پیدا کنند و مشکلات را حل کنند تا بحث فنی هم درگیر مباحث مدیریتی نشود .

او پیشنهاد کرد که تیمی از فدراسیون ، نمایندگان  وزارت ورزش  و جوانان و چند تن از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی  تا (عضو کمیسیون ورزش ) هرچه زودتر مشکلات مربوط به فدراسیون کشتی را رفع کنند .

عزیز اطاعتی گفت: بی تردید اگر خودمان حواسمان به اتفاقات پیرامونمان نباشد شاهد دخالت‌هایی خواهیم بود که خارج از مرزهای کشورمان در مجامع بین المللی برای کشتی ایران تصمیم گرفته شود آن وقت ممکن است لطمات جبران ناپذیری برای کشتی ایجاد خواهد شد .

نظر شما