امیدوارم شهنازی تمام تذکرات لالوویچ را منتقل کند؛

بنی‌تمیم: اتحادیه درخواست کمیته المپیک را نپذیرفت و به خواست وزارت ورزش نامه زدیم/ در پاسخ به اتحادیه جهانی نمی‌توانستیم به آن‌ها دروغ بگوییم

۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۱۵:۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۸۹۱۳۶
بنی‌تمیم: اتحادیه درخواست کمیته المپیک را نپذیرفت و به خواست وزارت ورزش نامه زدیم/ در پاسخ به اتحادیه جهانی نمی‌توانستیم به آن‌ها دروغ بگوییم
نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: نامه ای از اتحادیه جهانی کشتی در مورد صحت خبر استعفای رییس فدراسیون کشتی ایران و وضعیت فدراسیون ایران برای میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی در ۱۶ اسفندماه پنج روز قبل از مجمع فوق العاده فدراسیون)ب ه فدراسیون ایران ارسال شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، حمید بنی تمیم نایب رییس فدراسیون کشتی درمورد نامه مورد اشاره ی دبیرکل کمیته ملی المپیک اظهار داشت: شهنازی به این موضوع اشاره نکرده که اتحادیه جهانی که به صورت دقیق اخبار کشتی ایران را پیگیری می کند، روز ۱۶ اسفندماه از فدراسیون کشتی ایران خواسته که صحت ودلیل استعفای رییس فدراسیون کشتی ایران و شرایط خودمان برای میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی را به آن ها اعلام کنیم.

بنی تمیم تصریح کرد: روز ۱۸ اسفند(۹مارس) در نامه ای به اتحادیه جهانی استعفای رییس فدراسیون کشتی و شورای فنی تیم های ملی را تایید کردیم اما بخاطر مصالح ملی، به دلایل استعفاء اشاره نکردیم. از طرف دیگر در حالی که اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان اصلا به تعهدات خود طبق تفاهم نامه موجود در زمینه میزبانی عمل نکرده بود و سالن مسابقات(سالن شهید دانشگاه چمران اهواز) به هیچ عنوان آماده برگزاری جام جهانی نبود، به اتحادیه اعلام کردیم که وضعیت اسپانسر (اداره کل ورزش و جوانان) و پیگیری های اجرایی مسابقات،  بدلیل شرایط فعلی فدراسیون  دچار تردید و مبهم است. چون نخواستیم صحبتی از عدم انجام تعهدات از سوی اسپانسر اصلی خود ( اداره کل ورزش خوزستان) به میان آوریم.

بنی تمیم تاکید کرد: این نامه دقیقا چهار روز پیش از برگزاری مجمع فوق العاده فدراسیون کشتی و مخالفت اعضاء با استعفای آقای خادم به اتحادیه جهانی ارسال شده بود. اتحادیه جهانی نیز دوشنبه شب به وقت ایران، یعنی پس از مجمع،  نامه  لغو میزبانی را به ما اعلام کرد و قاعدتا این اتحادیه از برگزاری مجمع فوق العاده ما اطلاعی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در نامه صحبتی از برگزار نکردن مسابقات به میان نیاوردیم اما نمی توانستیم وقتی علیرغم همه پیگیری های فدراسیون، هیچ کاری برای آماده سازی سالن انجام نداده اند و رییس فدراسیونمان هم استعفا داده، دروغ بگوییم که همه چیز آماده و روبراه است.

بنی تمیم افزود: بعد از عدم پذیرش درخواست کمیته ملی المپیک از سوی اتحادیه، در جلسه ای که دیروز  با حضور آقایان داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و شهنازی داشتیم بنا به خواست ایشان اتحادیه جهانی، دیشب مجددا نامه ای را به اتحادیه جهانی کشتی ارسال و اعلام کردیم استعفا رییس فدراسیون از سوی مجمع پذیرفته نشده و اگر امکان دارد، جام جهانی کشتی فرنگی در ایران برگزار شود. اکنون منتظر پاسخ اتحادیه جهانی هستیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد دبیرکل کمیته بین المللی المپیک مسایل مهم تر مطرح شده در مکالمه تلفنی خود با لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی را نیز به مسولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک منتقل کند که این مورد بسیار مهمتر از موضوع های مطرح شده درمصاحبه اخیر ایشان است. ضمنا لالوویچ پس از گفتگو با آقای شهنازی با فدراسیون کشتی ایران تماس گرفت و اعلام کرد علاوه بر مساله جام جهانی موارد مهم دیگری را به ایشان متذکر شده اند که امیدواریم دبیرکل کمیته ملی المپیک به جدیت این موارد را دنبال کنند.

نظر شما