قهرمان کاراته ایران در گفتگو با خبرگزاری برنا:

استعدادهای بزرگی در کاراته داریم/ می‌توانیم در بازی‌های آسیایی جاکارتا به مدال دست پیدا کنیم

۱۳۹۷/۰۱/۰۳ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۸۹۷۰۵
استعدادهای بزرگی در کاراته داریم/ می‌توانیم در بازی‌های آسیایی جاکارتا به مدال دست پیدا کنیم
سعید احمدی گفت: مهم ترین تورنمتت کاراته در سال 97 حضور موفق در رقابت‌های جاکارتاست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سعید احمدی، قهرمان رشته کاراته با حضور در خبرگزاری برنا درباره وضعیت اخیر این تیم با خبرنگار برنا گفتگو کرد.

*وضعیت تیم ملی کاراته را چگونه می‌بینید؟

تیم ملی خداراشکر با حضور فرجی، رییس فدراسیون کاراته به جایگاه بسیار خوبی رسیده است. سال 97 برای رشته ورزشی کاراته بسیار مهم است. با حمایت فدراسیون نیز همه تلاش خود را به کار می‌بریم تا در رقابت‌های آسیایی جاکارتا به مدال برسیم.

*پیش از دیدار با بازی‌های آسیایی نزدیک‌ترین رقابت‌های شما در چه تورنمنتی است؟

رقابت‌های قهرمانی جهان به میزبانی اسپانیا و رقابت‌های آسیایی هم به میزبانی اردن برگزار می شود. مهم ترین تورنمتت کاراته در سال 97 حضور موفق در رقابت‌های جاکارتاست. امیدواریم امسال بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم. همه تلاش خود را به کار می‌برم تا با حضور موفق بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم.

*برای حضور در رقابت‌های آسیایی جاکارتا بازی تدارکاتی برگزار خواهد شد؟

بله ورزشکاران ایرانی برای حضور در مسابقات آسیایی جاکارتا در رقابت‌های انتخابی شرکت می‌کنند تا بهترین‌ها در رقابت‌های آسیایی جاکارتا حاضر شوند و به مدال خوش رنگ برسند.

 

سعید+احمدی-+قهرمان+کاراته+

 

*در گذشته کاراته همیشه با بی‌ثباتی مواجه بود، اکنون وضعیت کاراته را چگونه می‌بینید؟

خداراشکر برخلاف 10 سال گذشته که کاراته با مشکلات بسیاری مواجه بود اما اکنون با مدیریت خوب فرجی توانسته به ثبات خوبی دست پیدا کند. در کاراته توانستیم دوبار متوالی قهرمان جهان شویم. در دنیا ایران را قطب کاراته می‌دانند البته در آسیا به جز ژاپن ایران هم از کشورهای آسیایی است که در دنیا جایگاه خوبی دارد. در دنیا 2 الی 3 کشور با کاراته ایران رقابت نزدیکی دارند. مصر، فرانسه، آذربایجان و ترکیه کشورهایی هستند که با کاراته ایران رقیب هستند. همه تلاش خود را به کار می‌بریم تا جایگاه ایران در دنیا حفظ شود.

*برای آنکه از رقیبان فاصله بگیریم به نظر شما چه باید کرد؟ 

کشورها برای پیشرفت کاراته سرمایه گذاری خوبی انجام می‌دهند. با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک امیدواریم فدراسیون بتواند شرایطی ایجاد کند تا در آینده بتوانیم فاصله خود را با رقیبانمان زیاد کنیم.

*وضعیت کاراته ایران را در آینده چگونه می‌بینید؟

استعدادهای خوب و بزرگی در کاراته وجود دارد. امیدوارم استعدادیاب‌های تیم ملی بتوانند با حضور در شهرستان‌ها این استعدادها را کشف کنند. در آینده هم اگر روی تیم ‌های پایه کار شود تیم ملی قدرتمندی خواهیم داشت.

*کلام آخر؟

در روزهای پایانی سال 96 انجمنی با حضور قهرمانان کرمانشاه تشکیل دادیم تا بتوانیم از کودکان کار حمایت کنیم. امکانات و شرایطی ایجاد شود تا آنها بتوانند به ورزش‌های مورد علاقه خود بپردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز