از همه ظرفیت ها برای حضوری آبرومندانه در مسابقات مختلف ورزشی استفاده می کنیم

سلطانی فر:شخصا روی همه پروژه های مهم ورزشی کشور متمرکز هستم/از مادرم عیدی متبرک به قرآن کریم می گرفتم/امیدوارم در جام جهانی روسیه موفق باشیم

۱۳۹۷/۰۱/۰۱ - ۲۲:۴۲:۲۴
کد خبر: ۶۹۰۷۱۳
سلطانی فر:شخصا روی همه پروژه های مهم ورزشی کشور متمرکز هستم/از مادرم عیدی متبرک به قرآن کریم می گرفتم/امیدوارم  در جام جهانی روسیه موفق باشیم
وزیر ورزش و جوانان به مناسبت فرارسیدن سال جدید و به منظور ارائه ‌گزارشی از مسائل و موضوعات مختلف شخصی و کاری در حوزه ورزش گفتگویی را انجام داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر مسعود سلطانی فر به مناسبت فرارسیدن سال جدید و به منظور ارائه ‌گزارشی از مسائل و موضوعات مختلف شخصی و کاری در حوزه ورزش گفتگویی را انجام داده است.

وزیر ورزش و جوانان در این گفت و گو ضمن تبریک سال جدید به همه هموطنان و ایرانیان داخل و خارج کشور، ‌ابراز امیدواری کرد سال 97 سالی پر از خیر و برکت برای همه مردم ایران همراه با توفیقات روز افزون ورزشی باشد.‌

دکتر سلطانی فر عنوان کرد: تا آن جا که توان بوده، تمام تلاش خود را به کار بستم تا در حیطه وظایف و اختیارات، این توفیق ‌خدمتگذاری مردم که خداوند متعال به ما عنایت داشته را به انجام برسانم وامیدواریم تلاشهایی که در جهت خدمتگذاری به مردم ‌انجام داده ایم مورد رضایت خداوند و مردم قرار بگیرد.‌

وی سال 96 را سالی پر کار و توام با دستاورد های خوب ورزشی دانست و افزود: ‌در بدو ورود بنده به وزارت ورزش و جوانان این وزارتخانه فاقد قانون اهداف وظایف، ‌اختیارات و مسئولیت ها بود. این قانون شش سال پیش که سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان ‌تبدیل شد باید به دولت تقدیم می شده و سپس به عنوان لایحه به مجلس می رفته تا به عنوان سند بالادستی حرکت عمومی و ‌وظایف اصلی را مشخص کند که این اتفاق رخ نداده بود اما با تلاش ویژه و کار کارشناسی، پیش نویس لایحه را نوشتیم و در ‌دولت هم تصویب شد و به مجلس رفته و حتی در کمیسیون ها هم مورد تصویب قرار گرفته است و امیدواریم که بعد از تعطیلات ‌عید در فروردین و اردیبهشت به تصویب مجلس شورای اسلامی برسددر ادامه مشروح این گفتگو را می خوانید:

فرصتی برای رقابت جدی تر، قانونی تر و منطقی تر با اصلاح آئین نامه انتخابات فدراسیون ها

وزیر ورزش و جوانان به اصلاح آئین نامه انتخابات فدراسیون ها اشاره کرد و افزود: اساس نامه فدراسیون های ورزشی را هم که 16 سال از آخرین ویرایش آن می گذشت را با توجه به نیازهای امروز تغییراتی دادیم که مهمترین این تغییرات سقف 3 دوره ریاست برای یک نفر و ترکیب مجمع انتخاباتی است. در اساسنامه فعلی در ترکیب مجمع 44 نفره ، 31 نفر روسای هیات ها عضویت داشتند که این شائبه بوجود می آمد ‌که این روسای هیات ها که روسای فدراسیون ها در انتخابات آنها نقش داشتند در مجامع انتخاباتی رییس فدراسیون نیز از وی ‌حمایت می کردند اما با اصلاح اساسنامه و با رویکردی عدالت محور، ترکیب مجمع به 60 تا 65 نفر افزایش پیدا کرده تا فرصتی برای رقابت جدی تر، قانونی تر و منطقی تر بوجود آید‎.‎

وزیر ورزش و جوانان تهیه نمودار سازمانی وزارتخانه در جلسات کارشناسی با سازمان امور استخدامی کشور را یکی دیگر از ‌اقدامات اساسی دانست و ادامه داد: اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک و تهیه اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک هم انجام شد و در ‌کمیسیون های تخصصی دولت به تصویب رسید و تکلیف نهایی این ‌موارد نیز بعد از تعطیلات نوروز در دولت مشخص می شود‎.‎

دکتر سلطانی فر همچنین به انتخابات بیش از 20 فدراسیون ورزشی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر فقط ‌دو فدراسیون با سرپرست اداره می شوند که آن هم به دلیل این بود که روسای آن ها به شغل دیگری منصوب شدند و دیگر نمی توانستند به ریاست در فدراسیون ادامه دهند. این موضوع در تاریخ ورزش کشور کمتر سابقه داشته و سعی می کنیم تکلیف این دو فدراسیون هم هر چه زودتر مشخص شود.‌

وی همچنین به انتخابات کمیته ملی المپیک اشاره کرد و گفت: این انتخابات هم در کمال آرامش و با هماهنگی، همدلی و حضور گسترده اعضا برگزار شد و جامعه ورزش از نتایج آن در آینده بهره مند خواهد شد.

 

شخصا روی همه پروژه های مهم ورزشی کشور متمرکز هستم

وزیر ورزش و جوانان در حوزه مالی و پروژه های ورزشی گفت: تعداد زیادی پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور داریم که سالیان زیادی ‌است دست نخورده باقی مانده اند که ما تلاش کردیم از منابع و ظرفیت های قانونی مختلف و جدید برای تکمیل این پروژه ها استفاده کنیم.‌

وی با اشاره به تعداد زیادی از سالن های ورزشی پنج و شش هزار نفره، استادیوم های پنج و 15 هزار نفره و همچنین پروژه های مهم دیگر کشور که نیمه کاره مانده اند اشاره کرد و افزود: شخصا همه پروژه های مهم کشور را از نزدیک بازدید کرده ام و شرایطشان را می دانم و بر این موضوع متمرکز هستم تا در 2، 3 سال آینده بخش عمده ای از پروژه های بزرگ، خصوصا آن هایی که 70 و در مرحله بعد 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را به شرط تامین منابع در سال آینده به بهره برداری برسانیم و موجب رضایت مردم را فراهم آوریم.

دکتر سلطانی فر با بیان این که اولین وزارتخانه ای بودیم که ستاد برگزاری فجر چهلم انقلاب اسلامی را تشکیل دادیم، ادامه داد: برای سال آینده با توجه به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برنامه ریزی خواهیم کرد تا به ‌کمک شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بتوانیم از هفته دولت تا دهه فجر به برکت فجر چهلم ‌هر هفته یک پروژه ورزشی مهم را در کشور به بهره برداری برسانیم.‌

در حوزه ورزش قهرمانی عملکرد بهتری نسبت به سالهای گذشته داشتیم

وزیر ورزش و جوانان سال 96 را در حوزه ورزش قهرمانی، سالی خوب برای ورزش کشور توصیف کرد و افزود: امسال صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را داشتیم که بر خلاف دوره های قبل که با اما و اگرهای فراوان همراه بود، مقتدرانه و زودهنگام اتفاق افتاد و برای اولین بار در دو دوره متوالی موفق به صعود شدیم، قهرمانی تیم وزنه برداری ایران برای اولین بار در جهان و همچنین قهرمانی تیم ‌ملی ووشو که برای اولین باز چین را پشت سرگذاشتند به دست آمد. همچنین در بازیهای کشورهای ‌اسلامی و داخل سالن آسیا نیز کاروان ایران افتخارات و مدالهای خوبی کسب کرد و توانستیم در رده سوم این مسابقات قرار ‌بگیریم.‌

وی همچنین به نتایج خوب کاراته، مدال سنگ نوردی علیپور، مدال برنز دختر 16 ساله ایلامی در ‌رشته تیراندازی اشاره کرد و اظهار داشت: در دیگر رشته ها هم وقتی مقایسه ای صورت می گیرد می بینیم که سال 96 عملکرد بهتری نسبت به سال های قبل داشتیم.

دکتر سلطانی فر ادامه داد: بارها گفته ام که کارنامه ورزش جمهوری اسلامی کاملا روشن و قابل دفاع است. در 16 دوره ای که در المپیک شرکت کرده ایم که 8 دوره آن قبل و 8 دوره آن بعد از انقلاب اسامی بوده است، از 18 مدال طلا، 14 مدال آن سهم جمهوری اسلامی و تنها چهار مدال متعلق به رژیم گذشته است. همچنین در حوزه زیر ساختها و فضاهای ورزشی نیز نسبت به رژیم گذشته رشد میانگین 6 برابری داشته ایم. در مجموع در رویدادهای بزرگ ورزشی موفق عمل کرده ایم اگر در برخی موارد نتایج بدی هم داشته ایم.

 

از همه ظرفیت ها برای حضوری آبرومندانه در مسابقات مختلف ورزشی استفاده می کنیم

وی اظهار داشت: از یک سال قبل ستاد عالی بازی های آسیایی جاکارتا و ‌المپیک 2020 را تشکیل داده ایم و با کار مشترکی ‌که با کمیته ملی المپیک انجام می دهیم برنامه ها، ‌فعالیت ها، نقاط ضعف و قوت فدراسیون های را بررسی می کنیم و ان شاءالله با نظارت مستمر و برنامه ریزی دقیق سعی خواهیم کرد از همه ظرفیت های ورزش کشور برای حضوری آبرومندانه در مسابقات مختلف ورزشی به خصوص بازی های آسیایی و المپیک استفاده کنیم.

 

المپیک 2020 ظرفیت های جدید مدال آوری برای ایران دارد

دکتر سلطانی فر با بیا ن این که المپیک 2020 ظرفیت های جدید مدال آوری برای ایران دارد، اظهار داشت: در کاراته و سنگ نوردی که به بازی های المپیک 2020 افزوده شده است ما ظرفیت مدال آوری داریم و در تیراندازی و شمشیربازی نیز در این دوره امید به کسب مدال داریم. مجتبی عابدینی در المپیک ریو تا نیمه نهایی بالا رفت و این ظرفیت را دارد که در المپیک ژاپن به مدال برسد و این قول را از او گرفته ام. امیدوارم در المپیک 2020 علاوه بر چهار رشته کشتی، وزنه برداری، تکواندو و تک مدال دوومیدانی بتوانیم در رشته های دیگری که نام بردم صاحب مدال شویم.

دوست دارم به سمت جنوب کشور و جایی که تا بحال کمتر رفته ام سفر کنم

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از این گفت و گو در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در ایام نوروز به کجا سفر می کنید و این که خانواده وزرا در خصوص مسائل شخصی و تفریحی چه می کنند، اظهار داشت: خانواده وزرا در خصوص مسائل شخصی و تفریحی امیدی به وزرا ندارند( با خنده). هر کدام از وزرا به نوعی درگیر خدمات رسانی به مردم در این ایام هستند و کمتر وزیری فرصت می کند به سفر چندین روزه برود اما بالاخره خانواده هم توقعاتی دارد و خود من سعی می کنم سفرهای کوتاه با خانواده داشته باشم.

دکتر سلطانی فر با بیان این مطلب که دوست دارم به سمت جنوب کشور و جایی که تا بحال کمتر رفته ام سفر کنم، افزود: سفرهای مردم ما در ایام تعطیلات فقط محدود به چند استان خاص می شود در حالی که ایران جاذبه های طبیعی و تاریخی کم نظیر و بی نظیر و اقلیم های بسیار متنوع و خاص دارد. به عنوان مثال در استان بسیار زیبای سیستان و بلوچستان جاذبه های فراوانی وجود دارد و زیبایی های ساحل چابهار را در کمتر جای جهان می توان پیدا کرد که پیشنهاد می کنم مردم از این جاذبه های متنوع بیشتر استفاده کنند.

 

مردم جهانگردی را با ایرانگردی آغاز کنند

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: جاذبه های دیگر طبیعی از جمله کویرهای ایران بسیار مورد اقبال گردشگران خارجی است و پیشنهاد می کنم مردم ما جهانگردی را با ایرانگردی آغاز کنند و از جاذبه های گردشگری فراوان ایران عزیز لذت ببرند.

از مادرم عیدی متبرک به قرآن کریم می گرفتم

دکتر سلطانی فر در پاسخ به این سوال که آخرین عیدی خود را از چه کسی گرفته اید، گفت: از خدا بیامرز مادرم. تا زمانی که مادرم در قید حیات بود و از آن جایی که ایشان مدرس قرآن و بزرگ فامیل بودند روز اول عید به دیدارشان می رفتیم و اسکناس های متبرک به قرآن کریم را از ایشان به عنوان عیدی دریافت می کردیم که حدود یک سال و ده ماه پیش مادرم به رحمت خدا رفت و سال گذشته از مادر همسرم عیدی دریافت کردم و در حقیقت پاسخ سوال شما به عنوان نفر آخری که از او عیدی گرفتم، مادر همسرم است. عیدی هایی که متبرک به قرآن است را نگه میدارم و جالب است که هیچ وقت تمام نمی شود و موجب برکت می شود.

وی با بیان این که روزهای عید نوروز برای کودکان بسیار لذت بخش است، گفت: به بچه های و کوچکترهای فامیل به عنوان بزرگتر عیدی می دهم و در این سنت به نظرم سن و سال بیشتر مطرح است تا پست و عنوان.

سرباز جمهوری اسلامی هستم و همیشه تابع نظرات مسئولین عالی رتبه کشور بوده ام

دکتر سلطانی فر در پاسخ به این سوال که اگر به عقب برگردید آیا باز هم پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان شدن را قبول می کردید؟ گفت: من سرباز جمهوری اسلامی هستم و در صحنه خدمتگذاری هیچ گاه خودم برای خودم تصمیم نگرفته ام و در این خصوص همیشه تابع نظرات مسئولین عالی رتبه کشور بوده ام و تا جایی که توان و انرژی داشتم برای خدمتگذاری و انجام وظیفه خرج کرده ام. در سال هایی که چه استاندار و چه معاون استاندار، معاون سازمان تربیت بدنی و رئیس سازمان میراث فرهنگی بوده ام هیچ گاه خودم تصمیم نگرفته ام و تابع دستورات مقامات عالی رتبه کشور بوده ام و خدمت کرده ام. پس پاسخ شما این است که اگر به عقب برگردیم در وزارت ورزش و جوانان و هر جا که مسئولان بالا دستی بگویند خدمت می کنم مگر این که خودم احساس کنم کاری از دستم برنمی آید و نمی توانم کمک کنم.

 

نظام ارزیابی دقیقی را از زمان حضور در وزارت ورزش و جوانان راه اندازی کردم

وزیر ورزش و جوانان در بخشی دیگر از این گفت و گو در پاسخ به این سوال که از عملکرد کدام فدراسیون راضی هستید؟ اظهار داشت: فدراسیون ها عملکرد های مختلفی داشتند. بعضی ها عالی و خوب و برخی دیگر متوسط و ضعیف بودند. نظام ارزیابی دقیقی را از زمان حضور در وزارت ورزش و جوانان داشتیم و تلاش کردیم با نقطه نظرات همه معاونین آن را پیاده کنیم و نتایج این ارزیابی ها در حوزه همه معاونت ها اعلام و به معدلی می رسیم که نشان می دهد کدام فدراسیون در مجموع عملکرد خوب، متوسط یا ضعیفی داشته است و این نتایج را پس از نهایی شدن اعلام خواهیم کرد.

طرفدار تیم ملی فوتبال هستم

دکتر سلطانی فر در پاسخ به این سوال که می گویند شما پرسپولیسی هستید، گفت: بارها گفته ام که من طرفدار تیم ملی فوتبال هستم. وظیفه من رشد و توسعه ورزش کشور است و بر این اساس هوادار تیم ملی فوتبال و باشگاه های ایرانی هستم که در مسابقات بین المللی روبروی حریف خارجی بازی می کنند.

باید به همه رشته ها با توجه به شرایط و وضعیتشان رسیدگی کنیم

وی با بیان این مطلب که تعداد هواداران فوتبال از دیگر رشته ها بیشتر است، افزود: هیچ ورزشی را نمی توان از لحاظ تعداد هوادار با فوتبال مقایسه کرد اما با توجه به وظایفی که داریم باید به همه رشته ها با توجه به شرایط و وضعیتشان رسیدگی کنیم. ما نگاهمان به المپیک 2020 است و در خصوص فوتبال هم طوری برنامه ریزی خواهیم کرد که تیم امید با جوانان 19، 20 ساله تشکیل و در بازیهای آسیایی شرکت کند و به تیمی پرقدرت برای صعود به المپیک 2020 تبدیل شود.

 

آغاز فعالیت مرکز امور مشارکتهای اقتصادی، توسعه و سرمایه گذاری در ورزش از سال 97

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این که یکی از سیاست های اصلی ما فعال کردن اقتصاد ورزش است، افزود: بر این اساس از سال جدید مرکز امور مشارکتهای اقتصادی، توسعه و سرمایه گذاری در ورزش که رئیس آن مشاور وزیر نیز هست، شروع به فعالیت خواهد کرد تا برنامه ریزی ها برای توسعه اقتصاد ورزش، استفاده از منابع مختلف و استفاده از سرمایه گذاران داخلی و شرکت های سرمایه گذاری خارجی جهت چند کار بزرگ ورزشی آغاز شود.

 

پوشش بیمه ای پیشکسوتان و قهرمانان را بهتر و قوی تر کرده ایم

وی با تاکید بر رسیدگی به پیشکسوتان و قهرمانان ورزش کشور، گفت: صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور با مدیریت جدید کارهای خوبی را اغاز کرده و به مرور مجموعه ها اقتصادی آن فعال تر شده اند و با تصمیماتی که گرفته ایم، پوشش بیمه ای پیشکسوتان و قهرمانان را بهتر و قوی تر کرده ایم. خود من نیز در حد امکان به پیشکسوتان و ورزشکارانی که در بستر بیماری بوده اند سر زده ام و دستور پیگیری امورشان را داده ام.

 

مهمترین سیاست ما ایجاد آرامش و دوری کردن از حاشیه بوده است

وی با بیان این که مهمترین سیاست ما ایجاد آرامش و دوری کردن از حاشیه بوده است، گفت: اعتقاد داریم که جامعه ملتهب در هیچ عرصه ای به توسعه نمی رسد. بنده به عنوان وزیر ورزش و جوانان نقش پدر ورزش را دارم و مانند پدر یک خانواده باید نقش صنگ صبور داشته باشم و با سعه صدر یک همگرایی بین اجزای خانواده را بوجود آورم تا نهایتا بتوانیم به توسعه ورزش کشور کمک کنیم. تاکنون هیچ گاه درگیر حاشیه نشده ام و با توکل به خدا از این به بعد هم نخواهم شد و به اعتقاد من با این وجود می توان ورزش را مدیریت کرد و اهداف پیشبینی شده را در جهت توسعه فرهنگی ورزشی کشور پیش برد.

 

همه بسیج شده ایم تا حضوری آبرومند در جام جهانی روسیه داشته باشیم

وزیر ورزش و جوانان بات بیان این که در سال 97 چند رویداد مهم از جمله، جام جهانی فوتبال، بازیهای آسیایی، المپیک جوانان، لیگ جهانی والیبال، جام ملتهای آسیا در بسکتبال و فوتبال را داریم، گفت: با توجه به صعود زودهنگام و مقتدرانه تیم ملی فوتبال به جام جهانی، همه بسیج شده ایم تا علی رغم گروه دشواریی که داریم، حضوری آبرومند در جام جهانی روسیه داشته باشیم. با توکل به خدا و تلاشهای فدراسیون و هم همکاران ما در وزارت ورزش و جوانان، کادر مربی گری توانمند تیم ملی و بازیکنان خوبی که داریم، امیدوارم در جام جهانی روسیه موفق باشیم.

وی با بیان این مطلب که روی کاغذ حریف اول ما ( مراکش ) از دو حریف دیگر ( اسپانیا و پرتغال ) ساده تر است، گفت: این یک فرصت برای ما به شمار می آید که اگر بتوانیم این بازی را ببریم خیلی انگیزه تیم بالا می رود و اگر از دو بازی بعدی دست خالی بیرون نیاییم می توانیم امیدوار به صعود از گروه خود باشیم. البته قبل از قرعه کشی با توجه به تجارب حضور چند دوره در جام جهانی، صعود مقتدرانه، کادر فنی و بازیکنان حرفه ای و حمایت های گسترده وزارت ورزش، فدراسیون از برنامه های تیم ملی خیلی امیدوار بودیم که برای اولین بار به دور دوم صعود کنیم که امیدوارم با حمایت مردم بتوانیم بازی های قابل قبول و حضور آبرومندی در روسیه داشته باشیم.

 

امیدوارم در سال 97 بتوانیم روند توسعه کشور را سرعت ببخشیم

دکتر سلطانی فر در پایان با تبریک سال نو به همه مردم ایران، گفت: امیدوارم در سال 97 بتوانیم روند توسعه کشور را سرعت ببخشیم و سالی موفق در زمینه اشتغال، رونق اقتصادی، سلامت جامعه و پر کردن اوقات فراغت مردم با ورزش که سالم ترین ابزار در این زمنه است، برای مردم عزیز و سرافراز ایران اسلامی داشته باشیم. باید تلاش کنیم عنصر اعتماد بین مردم و مسئولین نظام را که همواره زیر بنای اصلی توسعه کشور بوده است را هر چه بیشتر تقویت کنیم و شادی و نشاط و امید به آینده را در جامعه ایجاد کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز