با انتشار گزارشی مطرح کرد؛

تمجید نشریه گاردین از کی روش و تیم ملی فوتبال ایران

۱۳۹۷/۰۱/۰۲ - ۱۲:۱۹:۵۶
کد خبر: ۶۹۰۷۳۸
تمجید نشریه گاردین از کی روش و تیم ملی فوتبال ایران
نشریه گاردین در گزارشی نوشت: کی روش تیم ملی ایران را به یکی از امید های جام جهانی تبدیل کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،  نشریه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت: کارلوس کی روش تنها یکی از نامزد های نهایی برترین سرمربی سال بود اما او توانست در انتخابی جام جهانی 2018 بسیار خوش بدرخشد و همراه با تیم ملی ایران پس از تیم روسیه میزبان و برزیل به عنوان تیم دوم به مسابقات جام جهانی صعود کند.

تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه با  تیم های اسپانیا ، پرتغال و مراکش همگروه است و این سرمربی باید برای رسیدن به موفقیت  از سد این تیم ها بگذرد.

همچنین این کی روش که سابقه فعالیت در تیم های باشگاهی  رئال مادرید و منچستر یونایتد را دارد در جام جهانی قبل نیز همراه با تیم ملی ایران حاضر شد و در گروه نیجریه ،آرژانتین و بوسنی قرار گرفت اما با تمام تلاش هایی که در این گروه انجام داد سرانجام با گل فوق ستاره آرژانتینی ،لیونل مسی از راه یابی به  دور بعدی جام جهانی بازماند  و نتوانست به رده بالاتری صعود کند.

او در ادامه اما روند بهتری را در پیش گرفت و از  بازیکنان جوان برای تیم خود استفاده کرد. از تیم جدید که این سرمربی به آن پرداخته است می توان به علیرضا جهانبخش بازیکن 9 میلیون پوندی اشاره کردکه در تیم هلندی آلمکار بازی می کند. گفتنی است که تیم های  برنلی، واتفورد و بورنموث به دنبال جذب این بازیکن هستند. از دیگر بازیکنان موفق  تیم ملی ایران  رضا قوچان نژاد است که ، فصل گذشته در 19 بازی برای هیرنوین توانست بازی خوبی داشته باشد.همچنین این نشریه نام سردار آزمون که گفته می شود با تیم انگلیسی لیورپول در ارتباط است و یا سامان قدوس که یکی از بهترین بازیکنان لیگ سوئد است و همچنین سعید عزت الهی را به عنوان بازیکنان مطرح تیم ملی ایران عنوان کرده است .

در ادامه می توان گفت که این سرمربی پرتغالی از تجربیات استاد خود سر الکس فرگوسن و یا ترکیبی از تجربیات خود و او استفاده می کند .در بازی هایی که این سرمربی بر روی نیمکت تیم نشسته است می بینیم که دقت را بر سرعت ترجیح می دهد و با این موضوع باعث پیروزی تیم خود می شود.

این سرمربی در زمان فعالیت خود در ایران حواشی بسیاری با سرمربی سابق تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 و سرمربی حال حاضر تیم باشگاهی پرسپولیس، برانکو ایوانکویچ  داشت. در این جدال ها سرمربی سابق تیم ملی ایران اتهاماتی را به کارلوس کی روش زد و باعث عصبانیت او شد. اما مسئولان فوتبال ایران توانستند باعث آرامش کی روش شوند و او را از رفتن و ترک تیم ملی ایران بازدارند زیرا می دانند که عملکرد این سرمربی بسیار خوب است.

در ادامه این سرمربی مشکلات دیگری داشت برای مثال به جای اینکه با تیم های صاحب نامی مانند آلمان، آرژانتین ،برزیل و یا کلمبیا بازی دوستانه انجام دهد به انجام بازی با سیرالئون پرداخت که تاثیر چندانی بر رشد تیم ملی ایران نمی گذارد.

در پایان این نشریه نوشت: علی رغم  گروه سخت  و شرایط سختی که تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه دارد اما می تواند در این مسابقات با توجه به اینکه بسیاری از بازیکنانش در اروپا بازی می کنند و حضور سرمربی خوب  و یا حتی طرفداران جوان و با انگیزه ای دارد می تواند یکی از امید های آسیا در این رقابت ها باشد.

 

نظر شما