مراکش برای ششمین بار خواستار برگزاری مهمترین رقابتهای فوتبال شد؛

فعالیت حریف ایران در جام جهانی روسیه برای میزبانی مسابقات۲۰۲۶

۱۳۹۷/۰۱/۱۷ - ۱۱:۰۴:۲۵
کد خبر: ۶۹۳۵۵۰
فعالیت حریف ایران در جام جهانی روسیه برای میزبانی مسابقات۲۰۲۶
فدراسیون فوتبال مراکش تاکنون پنج بار درخواست میزبانی جام جهانی را داشته اما ناکام بوده، امیدوار است برای نخستین بار بتواند میزبان این رقابت ها شود.

 به گزارش  گروه ورزشی خبرگزاری برنا ، بر اساس اعلام فیفا  میزبان  رقابت های جام جهانی 2026 روز 23 خرداد امسال در مسکو روسیه مشخص می شود. کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک به صورت مشترک در یک سو و در سوی دیگر مراکش 2 نامزد نهایی میزبانی جام جهانی هستند.
 
مراکش که تاکنون 5 بار درخواست میزبانی جام جهانی را داشته اما ناکام بوده، امیدوار است برای نخستین بار بتواند میزبان این رقابت ها شود. در دوره های گذشته میزبان جام جهانی با رای 25 عضو کمیته اجرایی فیفا انتخاب می شد اما این بار نمایندگان 209 فدراسیون فیفا حق رای دارند.
 
در همین ارتباط نوئل لو گرت رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، با اعلام حمایت کشورش از میزبانی مراکش در جام جهانی گفت: قاره آفریقا تاکنون تنها یک بار میزبانی جام جهانی را تجربه کرده و ما معتقدیم که حق آفریقایی ها بیش از این است. مراکش کاملا آماده برگزاری جام جهانی است و ما از میزبانی این کشور حمایت می کنیم.
 
او ادامه داد: درست است که فرانسه فقط یک رای دارد اما امیداوریم سایر کشورهای اروپایی نیز در روزهای آینده حمایت شان را از میزبانی مراکش اعلام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز