توفیق پوزش:

هدفم قهرمانی در المپیک و جهان است/ در نخستین میدان بین‌المللی، اولین مدالم را می‌گیرم

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۸:۳۲:۳۰
کد خبر: ۶۹۷۷۳۶
هدفم قهرمانی در المپیک و جهان است/ در نخستین میدان بین‌المللی، اولین مدالم را می‌گیرم
ملی پوش دسته 85 کیلوگرم گفت: سعی دارم با جدیت راه نیمه تمام پدرم را ادامه بدهم و قهرمان جهان و المپیک شوم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمد توفیق پوزش درخصوص اینکه چطور وزنه برداری را انتخاب کرده است، عنوان کرد: قبل از ورود به این رشته، در ژیمناستیک فعالیت می کردم. سپس به خاطر پدرم که وزنه بردار بود، به این رشته علاقمند شدم. سعی دارم با جدیت و تلاش راه نیمه تمام پدرم را ادامه بدهم و قهرمان جهان و المپیک شوم. پیروس دیماس یونانی که قهرمانی های زیادی را در رقابتهای جهانی و المپیک داشت، الگوی ورزشی ام است.

وی درخصوص شرایط اردوی تیم نوجوانان تصریح کرد: رئیس فدراسیون در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی در رده سنی پایه داشتند. وی شرایط خوبی را برای برگزاری اردوهای تیم ملی نوجوانان و جوانان مهیا کرده اند. اکنون نیز اردوی تیم ملی در تهران با تمام امکانات برگزار می شود. وضعیت آمادگی خودم که برای اولین بار به مسابقات بین المللی اعزام می شوم، خیلی خوب است و برای حضور در قهرمانی نوجوانان آسیا هیچ استرسی ندارم.

وزنه بردار 85 کیلویی نوجوانان کشور درخصوص آخرین رکوردهایش قبل اعزام به مسابقات آسیایی تاکید کرد: در حرکت یکضرب وزنه 130 کیلوگرم و در حرکت دوضرب وزنه 160 کیلویی را ثبت کرده ام. امیدوارم با این رکوردها مدال ارزشمندی برای وزنه برداری ایران به دست آورم.

ملی پوش بابلسری وزنه برداری نوجوانان درخصوص اینکه آیا از حریفانش در مسابقات شناخت دارد، گفت: یک وزنه بردار از ازبکستان حریف سرسختی در دسته 85 کیلوگرم است. سعی می کنم برای رسیدن به مدال و جایگاه بهتر از او سبقت بگیرم.

توفیق پوزش درخصوص قهرمانی تیم وزنه برداری نوجوانان در رقابت های آسیایی اضافه کرد: چند ملی پوش کشورمان در ازبکستان صدرصد شانس مدال هستند. تیم ملی نوجوانان می تواند با کسب امتیازات حداکثری قهرمان این رقابت ها شود.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا 31 فروردین ماه تا 10 اردیبهشت ماه در شهر اورگنج ازبکستان برگزار خواهد شد. تیم ملی نوجوانان با ترکیب عباس فخرزارع و مهدی خلجی (دسته 69 کیلوگرم)، امیرحسین سلامت و محمد توفیق پوزش (دسته 85 کیلوگرم)، امیررضا عسگری دون و پوریا اسکندرزاده (دسته 94 کیلوگرم )، رضا اسدی و علیرضا یوسفی (دسته 94+ کیلوگرم)به این رقابت ها اعزام می شود.

نظر شما