یک روز با دختران ملی‌پوش بسکتبالیست بانوان؛

برق امید در چشمان دختران ایرانی/ جوانانی که به تجربه نیاز دارند

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۱۲:۳۶:۳۳
کد خبر: ۶۹۹۱۰۴
دختران بسکتبالیست ایران خیز بلندی را برای حضور در مسابقات بسکتبال سه به سه قهرمانی بانوان کاپ آسیا برداشته اند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، این روزها دختران بسکتبالیست خیز بلندی را برای حضور در مسابقات بسکتبال سه به سه قهرمانی بانوان کاپ آسیا برداشته اند، دخترانی که بارها جای خالی آن ها در میادین بین المللی احساس شده است. میدانی که جواز حضور در آن سال گذشته با رایزنی های وزارت ورزش و جوانان از سوی فیبا صادر شد تا جوانان بسکتبالیست ایرانی شانس حضور در یکی از مهم ترین آوردگاه ورزشی را داشته باشند.

شادی عبدالوند، معصومه اسماعیل‌زاده، سعیده علی، کیمیا یزدیان تهرانی با هدایت فرانک طیاری دعوت شدگان به دومین مرحله از اردوی تیم ملی بسکتبال بانوان هستند که برای نخستین بار برای حضور در رقابت های قهرمانی بانوان کاپ آسیا خود را آماده می کنند.

 

تمرین+تیم+ملی+بسکتبال+بانوان++ (1)

 

روز پنج شنبه به همراه عکاس راهی سالن آکادمی المپیک باشگاه انقلاب تهران شدیم تا یک روز کنار ملی پوشان بسکتبالیست باشیم و گوشه ای از تلاش و زحمات آن ها را برای حضور در چنین رویداد مهمی را به تصویر بکشیم.

زمانی که وارد سالن شدیم 4 بازیکن دعوت شده به دومین دوره از اردوها به همراه چند تن دیگر از بازیکنان تیم ملی مانند سارا اعتماد و گلشید امیدیان با لباس های یکدست قرمز با کاور سفید رنگ با دقت به صحبت های سرمربی خود گوش می دادند. تاکید او بر هدر نرفتن پنالتی ها و پرتاب ها بسیار جدی است. طوری که چندین بار با جدیت به بازیکنانش گوش زد می کند. برای رسیدن به این امر مهم حتی بازیکنان را به دو تیم تقسیم کرد و مسابقه ای را بین آن ها برگزار کردند. در ادامه نیز بازیکنان به مرور تمرینات تاکتیکی حمله پرداختند.

در بین تمرینات با دلارام وکیلی عضو تیم ملی بسکتبال بانوان که به دلیل آسیب دیدگی در بازی های لیگ نمی توانست با هم تیمی هایش تمرین کند هم صحبت شدیم دلارام از روزهای خوبی که در انتظار بانوان بسکتبالیست کشورمان است صحبت می کند، او می گوید: دختران بسکتبالیست ایران توانایی های زیادی برای حضور در مسابقات مختلف دارند اما چون تا به امروز در چنین رویدادهایی شرکت نکرده اند بی تجربه هستند از طرفی هم در گروهی قرار گرفته ایم که گروه به شدت سختی است اما همچنان بچه ها روحیه جنگندگی خود را حفظ کرده اند و تلاش می کنند با دست پر از مسابقات برگردند.

 

تمرین+تیم+ملی+بسکتبال+بانوان++

 

در گوشه دیگر سالن گلاره کاکاوندپور را که این روزها به عنوان کادر فنی، تیم ملی را همراهی می کند را می بینیم با او که هم کلام می شویم از رقابت سخت ملی پوشان با حریف هایشان در رقابت های پیش رو می گوید و تاکید دارد بازی با چنین تیم هایی کار ساده ای نیست تیم هایی که بارها عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه کاری خود ثبت کرده اند و این روزها با انجام بازی های تدارکاتی با تیم های نیرومندی چون آمریکا خود را برای مصاف با ایران آماده می کنند.

ساعت 15:30 دقیقه است کم کم ملی پوشان باید خود را برای تمرینان فشرده ترآماده کنند، هرچه به ساعت پایانی تمرین نزدیک می شوند خسته تر می شوند اما امید را از دست نمی دهند تا لحظه آخر تمرینات را انجام می دهند تنها امید به آینده بهتر و رسیدن به اهداف بلندشان می تواند چنین انگیزه ای را به آن ها بدهد و می توان گفت که این تیم در آینده حرف های بسیاری برای گفتن خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز