برای اعزام تیم‌ها مشکلی نخواهیم داشت؛

سجادی: تعدادی از رشته‌ها برای اعزام به مسابقات جاکارتا هنوز تصمیم نگرفته‌اند/ طراحان خوبی را در اختیار گرفتیم

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۱۰:۵۹:۰۰
کد خبر: ۶۹۹۱۲۶
سجادی: تعدادی از رشته‌ها برای اعزام به مسابقات جاکارتا هنوز تصمیم نگرفته‌اند/ طراحان خوبی را در اختیار گرفتیم
سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا، گفت: تیم هایی که باید اعزام شوند مشخص شده فقط بعضی رشته ها هنوز اعلام آمادگی نکردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، صبح امروز نخستین نشست خبری نصرالله سجادی، سرپرست کاروان اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا با اصحاب رسانه برگزار شد.

وی در این نشست گفت: این دوره از بازی‌های با دوره های قبل تفاوت دارد. در این دوره در برنامه بازی‌ها ۴۰ رشته و ۶۸ زیر شاخه وجود دارد. در چهار دوره اخیر رشد حضور بانوان را داشتیم و در کسب مدال طلا نیز توانسته ایم موفق عمل کنیم. در این دوره از بازی های آسیایی بیشترین بازیها در خود جاکارتا برگزار خواهد شد و یکسری رشته‌ها نیز در حومه جاکارتا برگزار خواهد شد. ما بهترین نتیجه ای که در بازی های آسیایی گرفته ایم در گوانجو بود که در جایگاه چهارم قرار گرفتیم.

سجادی با اشاره به اینکه کشورهای چین، ژاپن و کره مهمترین حریفان ما در بازی های آسیایی هستند، افزود: هرچند تیم ازبکستان نیز در دوره های اخیر بسیار خوب کار کرده است. تیم های ورزشی ما به محض اینکه به فرودگاه جاکارتا برسند به محل استقرار خودشان خواهند رفت. ثبت نام اولیه از ورزشکاران انجام شده و پاسپورت های آنها را گرفته ایم و به کمیته مسابقات ارسال شده است. از برنامه عقب نیستیم و در این مدت ارتباط خوبی را با کمیته بازی های آسیایی برقرار کرده ایم. محل اسکان همه اعضای کاروان مشخص شده است و برنامه ریزی لازم را انجام دادیم تا در جاکارتا تیم های اعزامی ما مشکلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: در جلساتی که با فدراسیون ها داشتیم برنامه های اعزام تیم ها مشخص شده و اینکه چه زمانی تیم های ما باید پرواز کنند. تیم ها باید ۴ یا ۵ روز قبل از مسابقات در جاکارتا حضور پیدا کنند. ما ۱۴ گروه رفت خواهیم داشت و ۱۴ گروه برگشت که پروازها با هواپیمایی ماهان انجام خواهد شد. جلساتی را نیز با فدراسیون پزشکی برگزار کردیم. تیم ها به فدراسیون پزشکی خواهند رفت و تست های مختلف انجام خواهد شد که در جاکارتا با مشکلی مواجه نشویم. از بهمن ماه ۹۶ جلسات کمیته ملی المپیک برای اعزام تیم ها به جاکارتا برگزار شده و پیش بینی انجام شده این است که بالای ۹۵ درصد از کارهای کاروان در ایران انجام خواهد شد.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی، اضافه کرد: درخصوص اعزام تیم فوتبال به این بازی ها تصویب کردیم که تیم جوانی را به جاکارتا اعزام کنیم که در نهایت بتوانیم تیم را برای بازی های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ آماده کنیم. رشته هایی که شانس کسب مدال دارند همگی به مسابقات اعزام خواهند شد. درخصوص کسب مدال پیش بینی نمیکنیم ولی با فدراسیون ها صحبت کردیم خیلی از آنها امیدوار هستند که بتوانیم مدال های خوبی را به دست آوریم. طراحان خوبی را در اختیار گرفتیم که تا هفته آینده بتوانیم لباس کاروان را تهیه کنیم.

سجادی در پایان با بیان اینکه در جلساتی که برگزار شد تیم هایی که باید اعزام شوند مشخص شده فقط بعضی رشته ها هنوز اعلام آمادگی نکردند، گفت: بودجه ای که برای فدراسیون ها در نظر گرفته شده برای بازی های آسیایی ۳۰ میلیارد است. در این بودجه اختصاص داده شده همه هزینه ها برای فدراسیون ها انجام خواهد شد و برای اعزام تیم ها مشکلی نخواهیم داشت. در این دوره از رقابت ها کاروان ایران کار سختی در پیش خواهد داشت چون کشورها پیشرفت های لازم درخصوص ورزش را بدست آورده اند. به غیر از چین، ژاپن و کره که از لحاظ علمی در جایگاه بالایی قرار دارند دیگر کشورها نیز در چند سال گذشته تغییرات زیادی داشته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز