اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته – تبریز؛

توکلی: بانوان ایرانی توانایی کسب کرسی‌های مهم جهانی را دارند

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۱۱:۲۰:۴۹
کد خبر: ۶۹۹۱۳۵
توکلی: بانوان ایرانی توانایی کسب کرسی‌های مهم جهانی را دارند
توکلی، ژوری ایرانی اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته اظهار داشت که بانوان ایرانی توانمندی کسب کرسی های مهم ورزشی و اجتماعی را در جهان دارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، لیلی توکلی با بیان اینکه در قاره آسیا تنها دو خانم (ایران و مالزی) به عنوان ژوری در فدراسیون جهانی والیبال معلولان عضویت دارند، گفت: افتخاری است که به عنوان یک زن مسلمان از ایران عزیز به عنوان ژوری مسابقات از طرف فدراسیون جهانی برای لیگ جهانی  والیبال نشسته دعوت شده ام.

وی با یادآوری توانایی بانوان ایرانی برای کسب رتبه های علمی و اجتماعی گفت: زنان ایران دارای پشتکار خاصی هستند که می توانند با تلاش و هدفمند کردن مسیر خود به این گونه رتبه ها دست یابند و به عنوان نماینده شایسته از سوی زنان کشورمان در نهادهای ورزشی و اجتماعی جهان حضور پیدا کنند.

توکلی درباره لیگ جهانی والیبال نشسته گفت: نخستین دوره این رقابت ها به میزبانی تبریز در حال برگزاری است و طبیعی است که نخستین دوره تجربه مناسبی برای دوره های بعدی خواهد بود. تبریزی ها زحمات زیادی برای میزبانی شایسته این رقابت ها کشیده اند و امیدوارم این روند تا پایان مسابقات ادامه  داشته باشد.

وی در تشریح وظایف ژوری و ناظر فنی مسابقات، گفت: کنترل و نظارت بر قانونمند بودن تمامی کارهای برگزاری یک تورنمنت بر عهده ژوری و ناظر فنی است. باید برگزاری این مسابقات بر اساس استاندارهای جهانی و سازمانی متولی آن باشد که ناظر فنی و ژوری این گونه مسایل را نظارت و کنترل می کنند.

ژوری لیگ جهانی والیبال نشسته در پاسخ به این پرسش که چگونه در این مسیر قرار گرفته است گفت: من عاشق والیبال نشسته و دنیای بازیکنان این رشته هستم، در واقع بیش از ٣۵ سال از عمر من با توپ والیبال گذشته و همه خاطرات قشنگم در انتها به این توپ زیبا و بچه های خوب والیبال و والیبال نشسته ایران و جهان می رسد.

توکلی در پاسخ به این سئوال تاکنون انتقادی از سوی تیم ها درباره برگزاری لیگ جهانی والیبال نشسته در تبریز شده است، گفت: خوشبختانه تا کنون انتقاد و یا اعتراضی در این خصوص نداشته ایم.

وی درباره میزبان و زمان برگزاری دومین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته گفت: این رقابت ها هر دو سال یکبار برگزار خواهد شد که در واقع هدف سازمان جهانی والیبال معلولان از اضافه کردن لیگ جهانی به تقویم کاری خود علاوه بر بازی های پارالمپیک، قهرمانی جهان و قهرمانی قاره ها، توسعه این رشته زیبا و دوست داشتنی است.

وی ادامه داد: البته سازمان شانس آورده که ایران میزبانی را قبول کرده است، چون تیم ها دوست دارند برای ارتقاء تیم خودشان با ایران بازی داشته باشند و تیم های خوبی استقبال کردند تا در اولین تجربه لیک حضور داشته باشند.

نخستین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته از روز گذشته با حضور شش تیم برتر جهان (ایران، بوسنی، آمریکا، اوکراین، روسیه و آلمان) در تبریز شروع شده است و تا چهارم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز