اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته-تبریز؛

کوماکچ: فلسفه کلاسبندی رعایت عدالت در رقابت‌هاست

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۱۰:۲۵:۱۰
کد خبر: ۶۹۹۹۶۸
کوماکچ، مدیر کلاس بندی لیگ جهانی والیبال نشسته هدف از کلاس بندی ورزشکاران را ایجاد عدالت در رقابت های آن ها دانست

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، اینوسنت کوماکچ که دکتری پزشکی عمومی دارد و متولد کشور اوگاندا است، با بیان اینکه هداف کلاسبندی این است که ورزشکاران با توجه به محدویت های حرکتی در گروه های مشخص قرار گیرند، گفت: این موضوع عدالت و انصاف را در رقابت آنان ایجاد می کند.

وی که سرکلاسبند منطقه آفریقا در سازمان پاراوالیبال جهانی است، افزود: قبل از شروع لیگ جهانی والیبال نشسته در تبریز یک بار تمامی ورزشکاران شرکت کننده در این تورنمنت کلاس بندی شدند.

مدیرکلاس بندی لیگ جهانی والیبال نشسته در پاسخ به این سوال که امکان دارد کلاسبندی ها در طول مسابقات تغییر کند، خاطر نشان کرد: تنها در مواردی که شبهه در عملکرد بازیکن در زمین مسابقه دیده شود و یا شکایتی درباره این موضوع از سوی تیم ها ارائه شود، ورزشکار دعوت می شود و یک بار دیگر کلاس بندی خواهد شد که می تواند تغییر در کلاسبندی نیز به همراه داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش آیا تیم آمریکا که با هفت بازیکن به لیگ جهانی آمده است از نظر کلاس بندی با مشکل روبرو شده است یا خیر اضافه کرد: برای کلاس بندی ورزشکاران تیم ها حداقل و حداکثر نداریم و همه بازیکنان تیم ها را کلاسبندی می کنیم.

کوماکچ درباره میزبانی تبریز و جمهوری اسلامی ایران در لیگ جهانی والیبال گفت: مهمترین ویژگی این میزبانی سازماندهی عالی است که نشان از تجربه و توانایی ایران در میزبانی مسابقات مهم دارد.

وی تاکید کرد: اگر من بخواهم از ۱۰ امتیاز به میزبانی تبریز نمره بدهم، امتیاز ۹ را در نظر می گیرم. البته باید یادآوری کنم که هیچ میزبانی در جهان بدون نقص نیست بنابر این زیاد نگران یک امتیاز از دست رفته میزبانی نباشید.

نخستین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته که از روز پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شهر تبریز آغاز شده است، روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه به پایان می رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز