تیم‌هایی که پشتوانه سازی دارند را اعزام خواهیم کرد؛

فرجی: به کاراته ایران لقب امپراطور داده‌اند/ برای رشد و توسعه برنامه ۲۰ ساله تدوین کردیم

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۱۱:۵۱:۱۰
کد خبر: ۷۰۰۰۳۲
نشست خبری رییس فدراسیون کاراته امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدصادق فرجی، رییس فدراسیون کاراته امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: کاراته برای کسب موفقیت و رسیدن به بهترین نتایج توانسته برنامه‌های خود را به مرحله اجرا برساند. جامعه بزرگ کاراته و اصحاب رسانه در جهت رشد و توسعه کاراته و قهرمانی آن نقش مهمی دارند. در حوزه‌های مختلف اعم از اداری و آموزش برنامه ریزی خوبی شد. در راستای آموزش یکسان سازی خوبی در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه باید در بخش اداری مجموعه قوانین فدراسیون در مرحله نخست آیین نامه کلی بررسی شود، بیان کرد: اساسنامه فدراسیون که وزارت ورزش اساسنامه تدوین کرد، تلفیقی است،  کاراته با دیگر رشته ها متفاوت است سبک های این رشته ورزشی راباید کاری کنیم که در جامعه دیده شود. قهرمانی چهار مقطع سنی در سال گذشته داشتیم. براساس اظهارات فدراسیون جهانی به کاراته ایران لقب امپراطور آسیا لقب داده شد.

فرجی با تاکید بر اینکه در مسابقات لهستان و اسپانیا نتایج خوبی به دست آمد، اضافه کرد: سال گذشته رقابت‌های قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ داشتیم. در روابط بین المللی تعامل خوب داشتیم. زمانی که به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شدم، برنامه ریزی بیست ساله پیش بینی شده است. در حوزه قهرمانی آموزش و بین المللی برنامه پنج ساله پیش بینی کردیم. برنامه‌های فدراسیون بیست ساله و یک ساله به شکل آبشاری دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال برنامه پر ترافیک داریم، اضافه کرد: البته ما سعی می‌کنیم در همه عرصه ها موفق باشیم و نتایج خوبی کسب کنیم. مردم بیشتر به دنبال قهرمانی هستند اما فدراسیون تلاش می‌کند همچنین در عرصه های آموزش نیز پیشرفت هایی را داشته باشد که یکی از مهم ترین اصل ها برای پیشرفت یک رشته است.

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه این نشست با اشاره به المپیکی شدن کاراته برای نخستین بار، گفت: البته المپیک رویداد بزرگی است و برای اولین بار به المپیک جوانان می‌رویم. مسابقات کسب سهمیه ژاپن، بلغارستان و کرواسی را در پیش داریم تا هر 6 سهمیه را کسب کنیم. سبک های غیر کنترلی نیمی از جامعه کاراته هستند و در سال گذشته ترکیبی از جوانان و بزرگسالان را تشکیل دادیم و امسال بخش بانوان را تشکیل می دهیم. سال گذشته تیم های نونهالان را تشکیل دادیم که فضای خوبی برای پشتوانه سازی تیم های نوجوانان است. با توجه به المپیکی شدن این رشته باید ساختار و تشکیلات ما المپیکی شود. آشوری در ساختار جدید به عنوان رییس سازمان تیم های ملی معرفی شد و مشاوران فنی و ... را هم در حال بررسی هستیم و بزودی اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: حوزه قهرمانی ویترین فدراسیون است و در سال ۹۶ در چهار رده سنی و در جریان مسابقات قزاقستان قهرمان آسیا شدیم تا فدراسیون جهانی کاراته ایران را امپراطور کاراته آسیا بنامند. امیدوارم بتوانیم این عنوان را حفظ کنیم. در فدراسیون جهانی نیز توانستیم شاهد حضور سلیمی به عنوان عضو فدراسیون جهانی باشیم.

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی در ایران، تصریح کرد: در سالی که گذشت ارومیه میزبان مسابقات جام آزاد با حضور تیم های خارجی و مسئولان جهانی بود که این رویداد ادامه خواهد داشت.

فرجی همچنین در مورد لیگ کاراته نیز گفت: ۱۹۷ تیم در بخش ها و رده های سنی مختلف٬ در لیگ های کاراته شرکت می کنند که همین امر کمک زیادی به موفقیت و آمادگی قهرمانان و شناخت استعدادهای جدید دارد.

فرجی درمورد اعزام نشدن تیم امید به قهرمانی آسیا گفت: نگاه فدراسیون پشتوانه سازی است٬ اما به دلیل مشکلات مالی و فاصله زیاد تا شهر اوکیناوای ژاپن٬ تصمیم گرفتیم تا تیم های نوجوانان و جوانان که بحث کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۸ جوانان و پشتوانه سازی دارند را اعزام کنیم.

وی افزود: قطعا تیم امید نتایج خوبی در قهرمانی آسیا کسب می کرد که با توجه به اولویت هایی که فدارسیون دارد تیم ها را اعزام می کنیم٬ چراکه امسال برنامه های زیادی چون قهرمانی بزرگسالان آسیا و جهان٬ بازی های آسیایی و مراحل مختلف لیگ جهانی را پیش رو داریم.

رییس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که چرا خانه کاراته هنوز راه اندازی نشده؟ اظهار داشت: بعد از اینکه کاراته المپیکی شد نگاه وزارت ورزش و کمیته المپیک به این رشته المپیکی شد. ما باید زیرساخت های خودمان را ارتقا دهیم. داورزنی قول هایی در خصوص تشکیل خانه کاراته در مجموعه ورزشی آزادی دادند. مجددا چند روز قبل با او صحبت کردم که قول دادند پیگیری کنند. بحث خانه کاراته یک موضوع حاکمیتی است و نداشتن خانه برای ما مشکل ساز شده و باید زیر ساختهای ما فراهم شود تا در ۲۰۲۰ نتیجه بگیریم.

فرجی در ادامه بیان کرد: باید اعتبارات ما هم در حد یک رشته المپیکی شود و البته ما هم بیکار ننشستیم و در جذب اسپانسر خوب عمل کردیم، اما کاراته با توجه به ظرفیتی که  در کسب مدال دارد می‌تواند چهارضلعی مدال آوری المپیکی را به پنج ضلعی تبدیل کند.

در ادامه این نشست، محسن آشوری، دبیر فدراسیون کاراته و رئیس  سازمان تیم های ملی کاراته، در پاسخ به این سوال که با توجه به ترافیک کاری تیم بزرگسالان در سال جاری بهتر نبود مسئولیت هدایت تیم امید را از شهرام هروی گرفته و کادر مجزا برای امید انتخاب کنند، گفت: ما هم به این نتیجه رسیدیم تا تیم امید از بزرگسالان جدا شود. سال گذشته با  هدایت همزمان کادر تیم‌های امید و بزرگسالان نتایج قابل قبولی گرفتیم و بازیکنان خوبی نیز به کاراته معرفی شدند. امسال با توجه به عدم حضور تیم امید در قهرمانی آسیا دیگر رویدادی در پیش نداریم و با رویکرود جدید تیم امید به دنبال پشتوانه سازی و نتایج موفق در مسابقات قهرمانی جهان سال آینده هستیم. رییس فدراسیون فضایی را مهیا کرده است تا نفرات برتر تیم امید در لیگ جهانی چین که آذرماه برگزار مشود حضور داشته باشند.

نظر شما