با اعلام رییس سازمان تیم های ملی؛

ایران در مرحله نخست مسابقات گرندپری شرکت نمی‌کند/ تکلیف نفرات اعزامی به قهرمانی آسیا شنبه مشخص می‌شود

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۱۶:۴۴:۱۰
کد خبر: ۷۰۰۲۱۸
ایران در مرحله نخست مسابقات گرندپری شرکت نمی‌کند/ تکلیف نفرات اعزامی به قهرمانی آسیا شنبه مشخص می‌شود
با اعلام آرش فرهادیان رییس سازمان تیم‌های ملی تکواندو کشورمان ملی‌پوشان ایران در مرحله نخست مسابقات گرندپری 2018 شرکت نخواهند کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مرحله نخست مسابقات گرندپری 2018، به میزبانی "رم" ایتالیا و از 11 خردادماه به مدت سه روز برگزار می‌شود که با اعلام آرش فرهادیان رییس سازمان تیم‌های ملی کشورمان، نمایندگان ایران به این رقابت‌ها اعزام نمی‌شود.

فرهادیان با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه رویداد قهرمانی آسیا و مرحله نخست مسابقات گرندپری با فاصله بسیار کمی برگزار می‌شود و همچنین به این دلیل که تعدادی از تکواندوکاران ما علاوه بر تیم اصلی، در مسابقات جام ریاست آسیا موفق به کسب سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا شدند بنا بر صلاحدید کادرفنی در مرحله نخست مسابقات گرندپری شرکت نخواهیم کرد و انشالله تصمیم داریم پرقدرت در رقابت‌های آسیا شرکت کنیم.

وی افزود: بیست و سومین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی ویتنام و در 6 وزن برگزار می‌شود و طبق اعلام قبلی اتحادیه تکواندو آسیا مدال آوران مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی نیز مجوز حضور در این رقابت ها را دارند که در این بخش نیز کشورمان موفق به کسب 7 سهمیه شده است. مسابقات انتخابی روز شنبه (8 اردیبهشت‌ماه) برگزار می‌شود تا هم تکلیف ترکیب تیم و هم نفرات اعزامی که از طریق کسب سهمیه جواز حضور را دارند، مشخص شود.

فرهادیان تصریح کرد: در رقابت‌های قهرمانی آسیا تکواندوکارانی که خارج از تیم اصلی بر روی شیپ‌چانگ می‌روند امتیازشان تنها به خودشان تعلق می‌گیرد و در رده بندی تیمی محاسبه نخواهند شد.

رییس سازمان تیم‌های ملی در پایان گفت: ممکن است نفراتی که سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارند در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرند اما تصمیم نهایی پس ازمسابقات انتخابی و عملکرد بچه‌ها در این رقابت‌ها گرفته خواهد شد. انشاالله پس از آن هم یک مرحله دیگر انتخابی برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 برگزار خواهد شد و پس از آن با نظر کادر فنی در رابطه با نفرات اعزامی به مرحله دوم مسابقات گرندپری-روسیه تصمیم گیری می‌کنیم تا انشالله حضوری موفق داشته باشیم.

نظر شما