حلقه مفقوده ورزش ایران پیدا شد؛

بازگشایی پنجره‌های موفقیت با حضور رییس شورای المپیک آسیا در ایران/ سلطانی‌فر، دیپلماسی ورزشی را احیا کرد

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۱۴:۱۱:۴۳
کد خبر: ۷۰۲۷۶۳
بازگشایی پنجره‌های موفقیت با حضور رییس شورای المپیک آسیا در ایران/ سلطانی‌فر، دیپلماسی ورزشی را احیا کرد
بعد از رفع تحریم‌ها در کشورمان شاهد میزبانی نود رویداد مهم بین‌المللی بوده‌ایم که به طور مثال می‌توان به میزبانی جام جهانی شطرنج بانوان اشاره کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ورزش کشور در دو روز گذشته میزبان شیخ احمد الفهد الصباح رییس شورای المپیک آسیا و هیات همراه بود که در این مدت جلساتی با حضور ایشان و دکتر سلطانی‌فر و رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

از زمان حضور سلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان حدود دو سال می‌گذرد که در این مدت بارها شاهد حضور مقامات عالی رتبه ورزش آسیا و جهان در کشورمان بودیم. بدون شک یکی از راههای موفقیت در هر حوزه‌ای ایجاد روابط گسترده و دیپلماسی موفق است که وزیر ورزش و جوانان به درستی توانسته این مهم را انجام دهد. اگر به گذشته بازگردیم یکی از نکات منفی در ورزش ایران عدم ایجاد روابط با دیگر کشورها و روسای کنفدراسیون‌های آسیایی و جهانی بود که این موضوع باعث شد ورزش ما علیرغم وجود استعدادهای ناب در اکثر رشته‌ها نتواند رشد کافی را داشته باشد. با روی کار آمدن دولت تدبیروامید یکی از تاکیدات همیشگی دکتر روحانی بر ایجاد روابط گسترده با کشورهای جهان بود و اینکه بتوانیم ایران را به طور شایسته به همه جهانیان معرفی کنیم. حالا بعد از گذشت حدود پنج سال از عمر دولت تدبیروامید می‌گذرد و در خیلی از حوزه‌ها ارتباطات ویژه‌ای ایجاد و بعد از به ثمر رسیدن برجام و رفع تحریم‌ها پنجره جدیدی به سوی کشور ما باز شده است.

وزارت ورزش و جوانان وظیفه‌ای که داشت را به بهترین شکل ممکن تا به الان انجام داده و در دو سال گذشته با حضور مقامات عالی رتبه ورزش جهان در ایران زمینه رشد و شکوفایی برای ورزشکاران ما مهیا شده است. بعد از رفع تحریم‌ها در کشورمان شاهد میزبانی نود رویداد مهم بین‌المللی بوده‌ایم که به طور مثال می‌توان به میزبانی جام جهانی شطرنج بانوان اشاره کرد که برای اولین بار در کشورمان رخ داد. حضور جیانی اینفانتینو رییس فیفا یکی دیگر از نکات مثبت کارنامه عملکرد این دولت بوده که در کنار آن می‌توان به دیدار چند تن از روسای کنفدراسیون‌های آسیایی و جهانی با دکتر سلطانی‌فر و دکتر صالحی امیری اشاره کرد. دیپلماسی، حلقه مفقوده ورزش کشور ما در سال‌های گذشته بود که با تدابیر انجام شده توسط دکتر سلطانی‌فر و زیرمجموعه ایشان بستر مناسبی برای موفقیت ورزش فراهم شده است. وزیر ورزش و جوانان دو هفته پیش نیز در اجلاس کشورهای اسلامی حضور یافت و در مدت حضور ایشان در این اجلاس گفتگوهای خوبی در جهت پیشرفت ورزش ایران با دیگر وزرای ورزش کشورهای اسلامی انجام شد.

با ایجاد فضای همدلی و اتحاد بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و همچنین فدراسیون‌های ورزشی یکی از اولویت‌های برنامه وزارت ورزش و جوانان درخصوص کسب کرسی‌های آسیایی و جهانی برای فدراسیون‌هاست و با کرسی‌های کسب شده در چند سال اخیر می‌توان امیدوار بود به زودی روسای فدراسیون‌ها و ورزشکاران ما بتوانند پُست‌های خوبی در کنفدراسیون‌ها بگیرند. صحبت‌های انجام شده توسط شیخ احمد الفهد در دو روز گذشته نشان می‌دهد شورای المپیک آسیا دید مثبتی به ایران دارد و بعد از انتخاب دکتر صالحی امیری به عنوان رییس کمیته ملی المپیک این روابط دوچندان شده است. شیخ احمد ظرفیت ورزش ایران را بالا دانست و تاکید داشت که کشورهای همسایه نیز می‌توانند از امکانات و ظرفیت‌های ورزش کشورمان استفاده کنند. حضور رییس شورای المپیک آسیا در ایران پنجره جدیدی را به روی ورزش کشورمان باز کرد و قدم بعدی می‌تواند موفقیت در بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 باشد. ایران در حال حاضر جزو سه کشور قدرتمند آسیا در حوزه ورزش است که با برنامه‌ریزی‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دیگر فقط به دو یا سه رشته در المپیک برای مدال‌گیری اکتفا نخواهد شد و به زودی چهره موفق ورزش ایران بیش از پیش به جهانیان معرفی می‌شود.

نظر شما