برای نخستین بار در بخش بانوان پاراتکواندوکار اعزام می‌کنیم؛

لشکری: به دنبال پشتوانه‌سازی در پاراتکواندو هستیم

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۱۱:۵۱:۵۷
کد خبر: ۷۰۳۸۴۹
لشکری: به دنبال پشتوانه‌سازی در پاراتکواندو هستیم
رییس انجمن پاراتکواندو گفت: انشالله برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 29 اردیبهشت‌ماه راهی ویتنام می‌شویم و در این دوره برای نخستین بار در بخش زنان نیز یک نماینده داریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا پاراتکواندو سوم خردادماه و به میزبانی "هوشیمینه" ویتنام برگزار می‌شود. مسعود لشکری رییس انجمن پاراتکواندو و سرپرست تیم اعزامی به این دوره از رقابت‌ها در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: در مسابقات قهرمانی آفریقا موفق به کسب عنوان قهرمانی شدیم و پس از استراحتی کوتاه مدت اردو را از 23 فروردین‌ماه با حضور 10 هوگوپوش برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا آغاز کردیم و انشالله 29 اردیبهشت‌ماه راهی ویتنام می‌شویم.

وی افزود: در این رقابت‌ها 3 نفر از تکواندوکارانی که در مسابقات قهرمانی کشور موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند را نیز در لیست نفرات اعزامی داریم؛ کلاس بندی این نفرات توسط فدراسیون جانبازان و معلولین انجام شده است؛ در صورتی که کلاس‌بندی آنها در ویتنام مورد تایید باشد در ترکیب تیم قرار می‌گیرند و می‌‌توانند پشتوانه خوبی برای تیم ملی ایران ‌باشند.

رییس انجمن پاراتکواندو اینطور ادامه داد: این نفرات در مسابقات قهرمانی کشور و تمرینات خوش درخشیدند و به نظرم می‌توانند آینده خوبی را برای پاراتکواندو رقم بزنند؛ امیدوارم بتوانند در این رقابت‌ها نیز خود را ثابت کنند.

لشکری تصریح کرد: با توجه به اینکه فدراسیون جهانی هنوز کلاس‌بندی پاراتکواندوکاران در بازی‌های المپیک را مشخص نکرده است ما بر اساس همان 4 کلاسی که پیش از این تعیین شده نفرات را در رویدادهای پیش‌رو اعزام خواهیم کرد تا به محض اینکه کلاس‌های قطعی را اعلام کردند ما بتوانیم آنها را نیز جزء کسانی که به بازی‌های پارالمپیک 2020 اعزام می‌شوند داشته باشیم.

وی با اشاره به حضور تنها نماینده زن در این دوره از رقابت‌ها گفت: در بخش زنان برای نخستین بار نیز یک نماینده اعزام خواهیم کرد، مهتاب نبوی در کلاس‌بندی که توسط فدراسیون جانبازان و معلولین در کلاس 41 قرار گرفت؛ امیدوارم وی نیز بتواند در این رقابت‌ها خوش بدرخشد و عنوان خوبی کسب نماید. نفرات دیگری نیز در بخش زنان هستند که هنوز فدراسیون جانبازان کلاس‌بندی آنها را تعیین نکرده است.

لشکری در پایان با بیان اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا کار سختی پیش‌رو دارند خاطرنشان کرد: از زمانی که پاراتکواندو به طور رسمی به بازی‌های پارالمپیک اضافه شده است کشورها نیز با قدرت بیشتری حضور پیدا می‌کنند. با توجه به اینکه محدودیت برای حضور کشورها در دیگر قاره‌ها وجود ندارد مسابقات سطح فنی بالایی دارد اما به نظرم با تمرینات خوبی که بچه ها زیر نظر کادرفنی پشت سر گذاشتند بتوانیم عنوان قهرمانی دور قبل را در این مسابقات تکرار نماییم.

نظر شما