در این رویداد حضوری کیفی خواهیم داشت؛

رضایی: در پی حفظ جایگاه چهارمی در جاکارتا هستیم

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۱۴:۰۳:۳۰
کد خبر: ۷۰۴۵۳۸
رضایی: در پی حفظ جایگاه چهارمی در جاکارتا هستیم
سرپرست کاروان بازی های پاراآسیایی 2018 اعلام کرد که در پی حفظ جایگاه چهارمی و ارتقای آن توسط کاروان اعزامی به اندونزی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، هادی رضایی سرپرست کاروان ورزش ایران در سومین دوره بازی های پاراآسیایی، امروز دوشنبه در نشست خبری پیرامون وضعیت کاروان اعزامی به رقابتهای پاراآسیایی اندونزی توضیحاتی را ارائه کرد .

وی با بیان اینکه بازی های پارااسیایی جاکارتا برای سومین بار است که برگزار می شود توضیح داد که مسابقات پاراآسیایی در رشته های مختلف به صورت مجتمع و همزمان در قالب بازی های پاراآسیایی برگزار می شود و این رویداد نسبت به دوره پیشین تعداد رشته ها کمتر شده اما در مجموع تعداد شرکت کنندگان در این بازی ها بیشتر شده است.
سرپرست کاروان پاراآسیایی ایران با یادآوری اینکه سومین دوره بازی های پاراآسیایی ۱۴ تا ۲۱ مهر ماه برگزار می شود گفت:‌ کاروان ایران ۱۰ مهر ماه راهی محل برگزاری بازی ها در جاکارتا می شود. ۳۰۱ نفر از اعضای کاروان ایران با پرواز چارتر اعزام می شوند و اگر تعداد نفرات مان بیش از این بود، سایر افراد را با پروازی دیگر اعزام می کنیم.
رضایی با اشاره به اینکه برای تک تک اعضای کاروان ایران در این دوره بازی ها ویزا صادر می شود خاطرنشان کرد: در ادوار گذشته آی دی کارت به عنوان ویزا تلقی می شد اما در این دوره بازی ها ویزا تعیین کننده است، با هماهنگی سفارت اندونزی اقدام لازم را برای صدور ویزای ورزشکاران و مربیانمان انجام داده ایم. ضمن اینکه این کار به صورت رایگان انجام می شود.
وی همچنین با بیان اینکه طبق گزارش های اعلام شده از سوی کمیته برگزاری بازی های پاراآسیایی، خدمات پزشکی در این بازی ها به صورت ۲۴ ساعته در دهکده مسابقات ارائه می شود، خاطرنشان کرد: طبق برنامه اعلام شده از ۱۰ تا ۱۵ درصد ورزشکاران تست دوپینگ گرفته می شود، در مجموع ۳۵۰ تا ۴۵۰ تست به صورت خون و ادرار گرفته خواهد شد. ضمن اینکه ورزشکارانی که از داروهایی خاص استفاده می کنند که ممکن است به خاطر آن نتیجه آزمایششان مثبت اعلام شود باید فرم TUE را تکمیل کنند تا به کمیته برگزاری ارسال کنیم.
رضایی بر حضور کیفی کاروان ایران در جاکارتا تاکید کرد و گفت: حضور در پاراآسیا و پارالمپیک با هدف کسب تجربه نیست، بلکه مدال آوری مهم ترین هدف از حضور در این رقابت ها است و بر مبنای این سیاست کمیته ملی پارالمپیک، ورزشکاران اعزام می شوند.
هادی رضایی در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه برخی از رشته ها از بازی های پاراآسیایی حذف شده و یا ماده های آنها با یکدیگر ادغام شده است، تصریح کرد: این موضوع برای هر ۴۳ کشور شرکت کننده در مسابقات است، ما نگاهمان به پارالمپیک توکیو است. شاید این موضوع (حذف یا ادغام رشته ها و ماده ها) به ضررمان باشد اما از حالا و طبق این برنامه برای بازی های پارالمپیک توکیو آماده می شویم.
وی همچنین با تاکید بر اینکه کمیته ملی پارالمپیک هیچ مسئولیتی در قبال مکمل ورزشی ورزشکاران ندارد، گفت: قاعدتا مکمل های مورد استفاده توسط ورزشکاران نباید آلوده به مواد ممنوعه باشد. در این مورد از فدراسیون ها ضمانت اجرایی گرفته می شود و فدراسیون ها باید این ضمانت را از ورزشکار خود بگیرند.
وی افزود: امکان دارد در دوومیدانی بیشترین سهمیه را داشته باشیم. البته تاکنون نفرات اعزامی برای حضور در این بازی ها اعلام نشده است؛ زیرا تا تیر ماه برای معرفی نفرات به ستاد بازی ها فرصت داریم و در مرداد ماه امسال نفرات قطعی مشخص می شوند.
سرپرست کاروان ایران به اندونزی در ادامه این گفت و گو درباره پاداش مدال آوران این دوره از بازی ها گفت: اعتباری که برای مدال آوران پیش بینی شده ٥٠٠ میلیون تومان برای جانبازان و معلولان و ١٣٠میلیون تومان برای نابینایان و کم بینایان است. حقوق مدال آوران طلایی قبل از اعزام به جارکارتا از اول آبان سال ٩٦ پرداخت شده است. این حقوق تا اسفندماه سال گذشته از سوی کمیته پارالمپیک به فدراسیون جانبازان و معلولان واریز شد و آنان حقوق ورزشکاران را پرداخت کرده اند.
سرپرست کاروان بازی های پاراآسیایی با بیان اینکه یک ماه پیش از اعزام کاروان به اندونزی و با حضور ورزشکاران شاخص از البسه اعضای کاروان رونمایی خواهد شد، یادآور شد: همین امروز قرارداد لازم برای تامین مانتو و کت و شلوار اعضای کاروان را امضا کرده ایم، سعی داریم از بهترین کیفیت محصولات ایرانی در این مورد استفاده کنیم.
رضایی در بخش پاسخ به پرسش خبرنگاران و در رابطه با اینکه آیا اسپانسری در زمینه تامین البسه کاروان ایران با کمیته پارالمپیک همکاری دارد، گفت: تا به امروز اسپانسر نداریم و تمام البسه لازم توسط خود کمیته المپیک خریداری شده است.
وی همچنین در رابطه با اینکه چرا ویلچررانی جزو رشته هایی نیست که کاروان ایران در آن شرکت داشته باشد؟ گفت: خرید ویلچر برای فعالیت در این رشته هزینه زیادی دارد، ویلچرهای این رشته دقیقا مانند ماشین مسابقه است. اینگونه نیست که ویلچر بخریم و از ورزشکاران بخواهیم از همین تعداد ویلچر استفاده کنند. ویلچرها باید متناسب با اندام خود ورزشکاران باشد. این مشکل هم مختص ما نیست و برای همه کشورها وجود دارد.
این مقام مسوول در کمیته ملی پارالمپیک گفت: حفظ جایگاه چهارمی و نیم نگاهی به ارتقا این جایگاه پیش بینی کلی ما برای حضور در بازی های پاراآسیایی است. در رابطه با بحث مدال آوری هم باید ترتیب کاروان نهایی شده و رقیب شناسی هم انجام شود تا بتوانیم به نتیجه مشخص برسیم اما در این مورد پیش بینی های اولیه ای داشته ایم که به وزارت ورزش و ستاد عالی ارائه شده است.
سرپرست کاروان بازی های پاراآسیایی با بیان اینکه برای تعیین شعار و پرچمدار در حال بررسی های لازم هستیم، خاطرنشان کرد: قطعا برای ورزشکارانی که رکورد زده و رکوردهای جهانی و پارالمپیکی رشته خود را ارتقا دهند پاداشی ویژه خواهیم داشت. حتی کسانی که سهمیه پارالمپیک را کسب کنند پاداش دریافت می کنند. منتظر بازگشت ساره جوانمردی و مربی اش به کشور هستیم تا پاداش سهمیه آنها را پرداخت کنیم اما پاداش مدال آوری ورزشکاران در بازی های پاراآسیایی همان است که از سوی وزارت ورزش پرداخت می شود و خوشبختانه با پاداش کاروان آسیایی تفاوتی ندارد.
رضایی با بیان اینکه از سه ماه قبل مکاتبات پاراآسیایی خود را آغاز کرده ایم، گفت: خیلی دیر بود اما مکاتبات خوب شروع شد تا به امروز هم از لحاظ تغذیه و اسکان هیچ مشکلی را از طرف میزبان ندیده ایم. وقتی یک سالن تایید می شود، ورزشکار باید کوتاه بیاید چون روی تایید سالن ها حساسیت زیادی وجود دارد. در کل با توجه به بازدید میدانی که از جاکارتا داشتیم، مشکل خاصی به طور نسبی وجود ندارد. شاید مشکلاتی به لحاظ حمل و نقل و به خاطر ترافیک وجود داشته باشد که برگزار کنندگان بازی ها در حال بررسی آن هستند.
سرپرست کاروان ایران در پایان تاکید کرد: از مجموع ۱۲ رشته ای که ما در آن شرکت خواهیم کرد ۹ رشته در یک جا و سایر رشته ها در محلی دیگر برگزار می شود. در کل اینکه تمام رقابت های مربوط به بازی های پاراآسیایی در شهر جاکارتا برگزار خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز