باید ریل گذاری صحیح در آموزش و پرورش را آغاز کنیم؛

صالحی امیری: آنچه امروز در آموزش و پرورش کاشته شود فردا برداشت خواهد شد

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۱۵:۳۷:۱۳
کد خبر: ۷۰۴۶۰۶
رییس کمیته ملی المپیک در مراسم بزرگداشت روز معلم یکی از مهمترین موضوعات مهم آموزش و پرورش را اجتماعی شدن آن دانست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک صبح امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه ناحیه 2 آموزش و پرورش شهر ری  ضمن تکریم و تقدیر از معلمان زحمت کش این سرزمین اظهار داشت: باید دیوارهای آموزش و پرورش برداشته و دانش آموزان در متن اجتماعی زیست کنند چرا که نمی توانیم میان خانواده، همسالان، شبکه اجتماعی، آموزش و پرورش و جامعه تفکیک قائل شویم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، سرمایه ملی است و برای حرکت به سمت قله نیازمند نقشه راه و ساختن جاده هستیم،بر این اساس مطمئنا برای رسیدن به قله های توسعه در این سرزمین ریل گذاری توسعه ملی ما از  آموزش و پرورش آغاز خواهد شد. اگر باور داریم که دهه آینده، امروز در مدرسه ها ساخته می شود همین امروز بایستی ریل گذاری صحیح در آموزش و پرورش را آغاز کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود:مدرسه کانون اول حرکت به سمت توسعه است، اگر در حوزه های فرهنگی و اجتماعی دارای نقاط ضعف هستیم ریشه اش در آموزش و پرورش است.امروز آموزش و پرورش به عنوان بخشی از پازل اجتماعی است و جدا از سایر نهادهای اجتماعی نیست اگر آموزش و پرورش را در ردیف دیگر سازمانها قرار دهیم ظلم بزرگی به این نهاد است  همه بایستی در خدمت این نهاد باشند .

وی خاطر نشان کرد: آموزش وپرورش بایستی به فضای اجتماعی راه پیدا کند  و در این فضا فعالیت و با تربیت اجتماعی نحوه استفاده مناسب از فضای مجازی را آموزش دهد  و آموزش آن بایستی در مدرسه صورت بگیرد.

صالحی امیری تصریح کرد:نقطه آغاز مهارتی و تربیتی،مدرسه و پیش از مدرسه است و هر آنچه امروز کاشته شود فردا درو خواهد شد ما نیازمند جامعه شناسان و روانشناسان در مدرسه هستیم بایستی مهارتهای لازم را آموزش دهیم،بنابراین مقاوم سازی در آموزش و پرورش را در اصولی چون زیست جمعی،سازگاری اجتماعی ، همدردی اجتماعی، هم نوایی اجتماعی، گفت و گوی اجتماعی و ... می دانیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر مقوله انسجام ملی یاد آور شد : بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیازمند انسجام ملی است ما باید به به دانش آموزان بیاموزیم که هیچ تفاوتی میان اقوام ، زبان ها و ادیان در کشور وجود ندارد و همه در یک اصل با هم برابریم و آن اصول انسانی است و بایستی این مفهوم را در مدرسه آموزش دهیم.آموزش و پرورش کانون اصلی تولید و بازتولیدنشاط اجتماعی است،نشاط بخشی از حیات اجتماعی است و به معنای مجموعه تحولاتی است که در اطراف انسان شکل می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز