صربستان بهترین گزینه برای بازی تدارکاتی است؛

کولاکوویچ: همه شانس دارند در ترکیب اصلی باشند/ از تمامی بازیکنان جوانی که در اردو هستند رضایت کامل دارم

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۲۱:۲۷:۱۰
کد خبر: ۷۰۴۶۸۸
کولاکوویچ: همه شانس دارند در ترکیب اصلی باشند/ از تمامی بازیکنان جوانی که در اردو هستند رضایت کامل دارم
سرمربی تیم ملی والیبال گفت: مکاتباتی را با کشورهای دیگر داشتم و سعی کردیم با تیم‌های خوب اروپایی بازی دوستانه داشته باشیم اما با توجه به پایان نیافتن لیگ‌های کشورها امکان این کار نبود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در جمع خبرنگاران درباره شرایط اردوی تیم ملی پیش از اعزام به لیگ ملت‌های والیبال که از بیست و سوم خردادماه آغاز خواهد شد گفت: تمرینات‌مان با برنامه‌ریزی خوب در حال پیگیری است. گروه جدیدی از بازیکنان جوان به تیم اصافه شده‌اند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های که داشتیم تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه در ایران تمرین خواهیم کرد و سپس برای برگزاری اردوی تدارکاتی و انجام دو دیدار دوستانه عازم صربستان خواهیم شد تا با این تیم بازی کنیم. پس از این اردو باید در هفته اول لیگ ملت‌های والیبال به مصاف فرانسه برویم سپس به ترتیب در هفته‌های بعدی راهی آرژانتین، روسیه و آمریکا خواهیم شد و در نهایت در هفته پنجم در تهران به رقابت با تیم‌ها خواهیم پرداخت.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره اضافه شدن بازیکنان جوان به اردوی تیم ملی و میزان رضایت از این بازیکنان اظهار کرد: از تمامی بازیکنان جوانی که در اردو هستند رضایت کامل دارم. این جوانان در تمرینات عملکرد مناسبی دارند و مو به مو توصیه‌های کادرفنی را اجرا می‌کنند. هم‌چنین از حرف‌های بزرگترهای تیم نیز استفاده می‌کنند. امیدوارم پتانسیل و قدرت این بازیکنان نه‌تنها در لیگ جهانی بلکه در قهرمانی جهان نیز ادامه داشته باشد تا بتوانیم با ترکیب کامل آزمون رقابت‌ها شویم.

کولاکویچ درباره احتمال حضور جوانان در فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در لیگ برتر والیبال گفت: در حال حاضر آن‌ها این فرصت را دارند تا در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشته باشند و در سطح بالایی از رقابت‌ها بازی کنند. در وهله دوم احتمال دارد تا بازیکنان جوان را در فهرست ۱۴ نفره ببینیم. همه شانس دارند تا در ترکیب اصلی باشند ولی باید لیاقت خود را نشان دهند. از این که می‌بینم بازیکنان جوان هر روز بهتر از روز قبل تمرین می‌کنند خوشحالم.

کولاکوویچ درباره کمبود بازی‌های دوستانه پیش از آغاز لیگ ملت‌های والیبال نسبت به سال‌های گذشته گفت: چه از لحاظ مسافت و چه از نظر سبک بازی نزدیک‌ترین تیم‌ها به والیبال ایران تیم‌های اروپایی هستند اما اطلاع دارید که لیگ‌های اروپایی به تازگی به پایان رسیده و حتی لیگ ایتالیا دیشب تمام شد. دیدار با تیم‌های قاره آمریکا از نطر مسافت و فشردگی هفته‌های لیگ ملت‌ها اصلا مناسب نیست. من مکاتباتی را با کشورهای دیگر داشتم و سعی کردیم با تیم‌های خوب اروپایی بازی دوستانه داشته باشیم اما با توجه به پایان نیافتن لیگ‌های کشورها امکان این کار نبود.

او ادامه داد: صربستان جزو قدرت‌های شناخته شده دنیا است و به نظرم بهترین گزینه در این شرایط برای برگزاری دیدار تدارکاتی است. در حال حاضر هم اکثر تیم‌های خوب در حال آماده‌سازی برای لیگ ملت‌ها هستند.

کولاکویچ در پایان درباره وضعیت تیم‌ ملی "ب" آن هم در فاصله کوتاه پیش از شروع بازی‌های آسیایی گفت: صحبت در این باره در حیطه مسوولیت‌های من نیست و باید فدراسیون درباره آن صحبت کند. برنامه اصلی من لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان است که هر دو از سخت‌ترین تورنمنت‌ها هستند. از هشت صبح تا هفت عصر در دو نوبت تمرین می‌کنیم و تلاش می کنیم تا عملکرد موفقی داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز