گردهمایی مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی؛

محمدیان: قطعا چهل سالگی انقلاب بلوغ و نشاط ایران است/ مدیران کل استانی فرصت‌های مدیریتی بانوان را فراهم کنند

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۰۹:۵۶:۳۷
کد خبر: ۷۰۵۱۸۸
محمدیان: قطعا چهل سالگی انقلاب بلوغ و نشاط ایران است/ مدیران کل استانی فرصت‌های مدیریتی بانوان را فراهم کنند
معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد که قطعا چهل سالگی انقلاب، بلوغ و نشاط انقلاب خواهد بود و گفت: ثابت خواهیم کرد که می‌توانیم در دنیا همچنان عزم و اراده ایرانیان را به اثبات برسانیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فریبا محمدیان در گردهمایی مشترک معاونان و مدیران کل ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان که به میزبانی  مازندران در حال برگزاری است، با اشاره به بدعهدی آمریکا و خروج از برجام، ضمن بیان اینکه این موضوع، اتفاق جدیدی برای ملت، دولت و ‌حکومت ایران نبوده است، اظهار کرد: برنامه‌های کلان کشور بر پایه‌هایی محکم‌تر از تصمیمات کشوری چون آمریکاست و خللی به آن وارد نمی‌شود.

او تأکید کرد که قطعا چهل سالگی انقلاب، بلوغ و نشاط انقلاب خواهد بود و ادامه داد: ثابت خواهیم کرد که می‌توانیم در دنیا همچنان عزم و اراده ایرانیان را به اثبات برسانیم.

محمدیان محورهای موجود در برنامه استراتژیک ورزش بانوان را  مبنای گزارش‌هایی اعلام کرد که به مجامع داخلی و خارجی به عنوان کارکرد جمهوری اسلامی ایران و نیز کارکرد دستگاه اجرایی ورزش و جوانان ارائه می شود.

وی ادامه داد: یکی از معضلاتی که در بازدیبدها مشهود بوده است، بسیاری از برنامه‌ها در کلان‌شهرها متمرکز است و تسری آن در شهرستان‌های کوچک‌تر و روستاها با برخی معضلات مواجه است و گاه شکوه‌هایی از مردم در این سطوح مطرح می‌شود که به آنان توجه نمی‌شود و لازم است  برنامه‌های سال ۹۷ در کوچک‌ترین سطوح تقسیم‌بندی شهری و روستایی نیز تسری یابد.

محمدیان برنامه‌های سال ۹۷ راحول محورهای بخش‌های فرهنگی، همگانی، ساماندهی اوقات فراغت، صیانت از عفاف و حجاب و افزایش تندرستی ونشاط دانست و افزود: این برنامه‌ها در بند استراتژیک ورزش بانوان تا ۱۴۰۰‌ تورها، جشنواره‌ها، غربالگری بخش ساختار قامتی، برنامه‌های فجر چهلم و غیره را در برمی‌گیرد.

او به «ورزش‌های تطبیقی محله‌محور» با رویکرد برنامه‌های ویژه افراد خاص در برنامه‌های سال ۹۷ اشاره و اظهار کرد: این ورزش‌ها شامل حال بانوان باردار، سالمندان، ناشنوایان، نابینایان، بیماران خاص و افرادی که با قطع عضو مواجه‌اند، می شود که سلامت آنان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

محمدیان همچنین اعلام کرد که دستگاه ورزش نخستین دستگاهی است که ستاد استقبال از فجر چهلم را با دستور مقام عالی وزارت ورزش و جوانان تشکیل داده است.

فریبا محمدیان بر حفظ و ارتقای هویت و اقتدار ملی ورزشکاران، داوران، مربیان و ذی‌نفعان ورزش بانوان در حوزه قهرمانی  تأکید و بیان کرد: در این خصوص، وزیر ورزش و جوانان در زمان حضور رئیس شورای المپیک آسیا در ایران، احیای فدراسیون ورزش‌های اسلامی زنان را به عنوان یکی از مطالبات جدی با توجه به برگزاری چهار دوره بازی‌های کشورهای اسلامی،  مطرح کرد.

محمدیان ضمن اشاره به اینکه در موضوع «آمایش سرزمینی» تعداد رشته‌های مطرح حوزه بانوان در استان‌ها مورد توجه است، ادامه داد: مرجع این بخش در هر رشته ورزشی به فدراسیون داده شده است و فدراسیون‌ها باید اعلام کنند که ۱۵ رشته دارای اولویت هر استان چیست و استان‌ها باهماهنگی با هیئت‌های ورزشی بخصوص رشته‌های ورزشی دارای اولویت بانوان را به صورت مستند به ما اعلام کنند تا در توزیع بهره‌ورانه بودجه بتوان تصمیم گرفت و اقدام کرد.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان بر لزوم هدفمندتر شدن دوره‌های توانمندسازی عوامل فنی و اجرایی برای کسب کرسی‌های بین‌المللی تأکید کرد، گفت: ورزش بانوان به این بلوغ رسیده است که حضور بانوان فنی استان‌ها در سطح بین‌المللی مطرح شوند که دست‌یابی به آن نیازمند جدی گرفتن این سرفصل است.

محمدیان با اشاره به فعالیت دو دفتر هماهنگی و نظارت ورزش بانوان و سیاستگذاری و توسعه ورزش بانوان در معاونت ورزش بانوان، بر برنامه‌های کلان و روتین این دو دفتر صحه گذاشت.

او همچنین جذب منابع مالی بخش ورزش بانوان و ‌جذب فرصت‌های مدیریتی ورزش بانوان در سال ۹۷ را نیازمند همت بیشتر مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها برشمرد و ادامه داد: در این خصوص، ارتباط با آموزش و پرورش برای کشف استعدادهای دختران و زنان، منبعی سرشار به شمار می‌رود که در استان‌ها باید به شکلی جدی‌تر پیگیری شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در مورد لباس ورزشی رشته‌های مختلف ورزشی بر عهده کارگروهی متشکل از چهارده عضو متخصص است که بر اساس شاخص های مختلف فنی، فرهنگی و ارزشی تصمیم گیری میکنند، اظهار کرد: پوشش مورد قبول به فدراسیون‌ها اعلام شده و دستگاه‌های ورزشی استان باید آن را از فدراسیون استعلام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز