رئیس کمیسیون اجتماعی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برزیل از توسعه روابط با ایران استقبال می‌کند/ گروه پارلمانی برزیل دیدار خوب و سازنده‌ای با وزیر ورزش و جوانان داشت

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۱۷:۲۱:۵۰
کد خبر: ۷۰۵۴۶۸
برزیل از توسعه روابط با ایران استقبال می‌کند/ گروه پارلمانی برزیل دیدار خوب و سازنده‌ای با وزیر ورزش و جوانان داشت
عبدالرضا عزیزی گفت: گروه دوستی پارلمانی برزیل با وزیر ورزش و جوانان دیدار بسیار خوب و سازنده ای داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار وزیر ورزش و جوانان با گروه دوستی پارلمانی برزیل پیرامون این موضوع به خبرنگار برنا گفت: آقای رومان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل هستند و بنده به عنوان همتای ایرانی ایشان از وی و سایر اعضا گروه برای سفر به ایران دعوت کردم.

او در ادامه افزود: در دیدارهای انجام شده با بنده و دکتر لاریجانی صحبت ها و مذاکرات خوبی داشتیم و امروز هم با وزیر ورزش و جوانان دیدار بسیار خوب و سازنده ای  داشتیم.

رئیس کمیسون اجتماعی مجلس در ادامه با اشاره به قابلیت های کشور برزیل اظهار کرد: همان گونه که می دانید برزیل یک کشور پیشرفته در غرب کره زمین است که دومین اقتصاد بزرگ آن منطقه را در اختیار دارد و در جهان نیز رتبه نهم را دارد، این کشور از تنوع آب و هوایی خوبی برخوردار است و در صنعت، کشاورزی و ورزش حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

عزیزی با اشاره به  روابط مستحکم دو کشور افزود: ما با برزیل روابط مستحکم  و بسیار خوبی داریم و این کشور در زمان تحریم ها نیز همواره روابط خوب و سازنده خود را با کشورمان حفظ کرد.

بخش پایانی صحبت های رئیس کمیسیون دوستی پارلمانی ایران و برزیل درباره تراز مراودات اقتصادی دو کشور بود، عزیزی در این باره گفت: برزیل دو میلیارد و سیصد و ده میلیارد دلار به ایران صادرات دارند اما صادرات ما کمتر است، قبلا3میلیون دلار بود که پس از برجام به 78 میلیارد دلار رسیده و ما تلاش می کنیم تراز مالی خودمان را به برزیل نزدیک شود و این کشور از توسعه صادرات ایران و نزدیک تر شدن تراز مالی و روابط استقبال می کند.

نظر شما