در نشست با روسای هیات‌های استان‌ها مطرح شد؛

هاشمی: باید هفتاد درصد بیماران خاص به سمت ورزش بیایند/ ورزش همگانی در اولویت قرار دارد

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۰۸:۳۵:۳۹
کد خبر: ۷۰۵۵۳۹
هاشمی: باید هفتاد درصد بیماران خاص به سمت ورزش بیایند/ ورزش همگانی در اولویت قرار دارد
نخستین نشست سال ۹۷ با حضور رییس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با روسای هیات استان برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نشست فاطمه هاشمی،  رییس فدراسیون ورزش بیماری‌های خاص و پیوند اعضا صبح امروز با حضور روسای هیات‌های استانی برگزار شد.

فاطمه هاشمی، رییس فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا در این نشست، بیان کرد: می توانیم با حمایت دولت به اهدافی که در این فدراسیون داریم برسیم. باید برای دریافت حقوق بیماران خاص به دولت و مجلس تذکر داد اما شرایط به گونه‌ای است که توانسیتم تا حدودی به اهداف و حقوق بیماران خاص برسیم. هیات‌های استانی پل ارتباطی خوبی هستند که باید الگو باشند و نباید همه اتفاقات در تهران رخ دهد بلکه استان‌ها با برگزاری همایش و سمینارهای مختلف می‌توانند الگو خوبی برای پایتخت شوند.

او ادامه داد: تعدادی از هیات‌های استان عملکرد ضعیفی دارند که باید فعال شوند. در نشست امروز برنامه ریزی سال ۹۷ بررسی می‌شود.باید بیش از ۷۰ درصد از بیماران خاص به سمت ورزش بیایند. در ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا بحث قهرمانی مهم  نیست بلکه آنها باید به سمت ورزش همگانی پیش بروند.

وی با اشاره به اینکه امسال رقابتی  در انگلستان برگزار می شود، افزود: در این رقابت‌ها گیرندگان و دهندگان اعضا حضور پیدا خواهند کرد. هدف این رقابت حضور  بیماران در عرصه ورزش است و نقش دهندگان عضو مطرح می شود. بیمارانی که در این رقابت شرکت می کنند با هزینه خود می‌آیند یا انجمن ها، اسپانسر و بیماران  هزینه‌های سفر را پرداخت می‌کنند. ایران تنها کشوری که همه هزینه ها را پرداخت می کند. برای همین در اعزام محدودیت داریم.استان ها باید خود فعالیت کنند و بودجه خود را تامین کنند.

هاشمی با تاکید بر اینکه بودجه هیات‌های استانی توسط مدیرکل‌ها پرداخت می شود، تصریح کرد: هیات‌های استانی با رایزنی می‌توانند بودجه مورد نیاز خود را از مدیرکل استان‌ها دریافت کنند، گزارش عملکرد هم توسط هیات‌های استانی ارائه شود. 

رییس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا در پایان گفت: از فدراسیون هایی که به ما کمک کردند تشکر می‌کنم. بسیاری از مشکلات با هماهنکی فدراسیون‌های ورزشی و امضای تفاهم نامه با آنها برطرف شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز