با شعار ورزش، جامعه پویا، توسعه پایدار؛

یازدهمین همایش علوم ورزشی با حضور صالحی امیری برگزار شد

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۱۵:۴۳:۰۲
کد خبر: ۷۰۶۳۹۹
یازدهمین همایش علوم ورزشی امروز در دانشگاه سهید مدرس تهران برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، یازدهمین همایش بین المللی علوم ورزشی با شعار ورزش، جامعه پویا، توسعه پایدار و با هدف گرد هم آوردن اعضای علمی و اجرایی خانواده ورزش، جهت هم اندیشی، تبادل آخرین دستاورد‌های بنیادی، توسعه‌ای و کابردی و حرکت در راستای تامین نیاز‌های جامعه با حضور دانشمندان و پژوهشگران برجسته داخلی و ۱۲ دانشمند خارجی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

این مراسم با مشارکت علمی و اجرایی وزارت ورزش و جوانان، معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، آکادمی ملی المپیک، فدراسیون‌های ورزش‌های همگانی، فدراسیون اسکواش، انجمن حقوق ورزشی ایران، انجمن علمی آسیب شناسی، حرکات اصلاحی و با حضور مسئولان ورزش راس ساعت ۱۴:۰۰ در سالن شهید چمران دانشگاه شهید مدرس آغاز شد.

در این مراسم رضا گلمحمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان، رضا قراخانلو رئیس پژوهشگاه علوم ورزشی، صالحی امیری و تعدادی از اساتید علوم ورزشی حضور داشتند.

صالحی امیری در حاشیه یازدهمین علوم ورزشی گفت: می‌توانیم از دریچه ورزش بخش زیادی از مسائل کشور از جمله اقتصادی و اجتماعی را حل کنم. در جغرافیای ورزش می‌توانیم کانون‌های جدید برای رسیدن به قلعه‌های توسعه ایجاد کنیم.

او ادامه داد: درعرصه ورزش گردش مالی سنگین و با اهمیت است، ورزش چند کارکرد دارد که انسجام و همبستگی مهم‌ترین عملکرد ورزش در اجتماع است، کسب بقای جامعه ما انسجام است و ورزش در کانون اصلی این انسجام قرار داد.

صالحی امیری گفت:ورزش نماد انسجام ملی و یکی از کانون‌های اصلی انسجام کشور ورزش است، فلسفه المپیک هم همبستگی میان ملت‌ها است، هویت بخشی در ورزش بسیار مهم است، برای تداوم نیاز به هویت ملی داریم و ورزش می‌تواند این ۴ هویت ملی را به ثبت برساند کسی که مدال دریافت می‌کنم به دنبال نشان دادن هویت غیرت و افتخار ملی است.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه تصریح کرد:ورزش کانونی برای سازگار کردن انسان‌ها در کنار یکدیگر است، آمار نشان می‌دهد که ناسازگاری بالا است، اما معتقدم انسان‌هایی که به سمت ورزش سوق داده شدند انسان‌های سازگار هستند.

او در پایان اظهاراتش خاطر نشان کرد:ورزش بزرگترین نهاد مدنی و سطح ملی است و اگر اراده کند تغییرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را ایجاد می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز